شرکت پورشه در یک نوآوری جدید چراغ خودرویی طراحی کرده است که یک سیستم روشنایی همگن را در شب ارائه می کند.
به گزارش تکناک، هرمان جوزف استاپن، سخنگوی تحقیقات و توسعه و ارتباطات فناوری پورشه در این باره نوشت: عنصر اصلی نوآوری ایجاد شده با همکاری شرکا، تراشه ای است که بیش از 16هزار میکرو ال ای دی که به صورت جداگانه قابل کنترل است را در یک سطح کوچک ترکیب می کند.
از این تراشههای LED، دو عدد برای هر چراغ جلو استفاده میشود. به عبارت دیگر چهار عدد در هر خودرو. بنابراین، چراغهای جلو با فناوری ماتریس HD، توزیع نور با وضوح بالا تا دو برابر روشنتر و بر روی سطحی تا چهار برابر بزرگتر نسبت به سیستمهای درجه یک قبلی ارائه میدهند.
نتیجه نهایی، روشنایی بسیار همگن و پرتوهای با کارایی بالا است که شب را تا فاصله 600 متری به روز تبدیل می کند. اختراع جدید همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی دارد.
استاپن توضیح داد: از آنجایی که چراغهای جلو ماتریس HD فقط پیکسلهایی را فعال میکنند که واقعاً در هر لحظه مورد نیاز هستند، در مقدار نور ثابت انرژی بسیار کمتری نسبت به سایر سیستمهای با وضوح بالا مصرف میکنند.
علاوه بر این، برای اولین بار، چراغ های چهار نقطهای دی لایت خودرو پورشه در شب هنگام استفاده از سیستم جدید با نور پایین و بالا قابل مشاهده است. پورشه مجبور شد برای بیش از 25 ثبت اختراع درخواست کند تا این فناوری نوآورانه به واقعیت تبدیل شود.
اکنون، این شرکت قصد دارد چراغهای جلوی ماتریس HD جدید را بهطور متوالی در خطوط تولید مدلهای مختلف خودرو خود با فناوری ماژولهای یکسان اما طرحهای تطبیقی معرفی کند.
استاپن خاطرنشان کرد: فناوری جدید چراغ خودرو پورشه باید الزامات مختلف و گاهی متناقض را در یک سیستم واحد متحد کند.
به این ترتیب، پورشه از شبیهسازیهای پیشطراحی استفاده کرد تا تجزیه و تحلیل کند که کدام طراحی سیستم به بهترین وجه همه الزامات از جمله نیازهای مشتریان را برآورده میکند. این باعث شد که شرکت فناوری جدید و کارآمد LED ماتریس HD را با 16،384 پیکسل در هر ماژول را به جای حداکثر وضوح که از نظر فنی امکان پذیر است انتخاب کند.
استپان توضیح داد: ماژولهای ماتریس HD با مجموع 32،768 پیکسل قابل کنترل جداگانه در هر چراغ جلو، نور مستقیم با وضوح بالا تولید میکنند. فقط نوری که واقعاً مورد نیاز است تولید می شود. به همین دلیل است که به عنوان تولید نور ماتریس فعال شناخته می شود.
نتیجه نهایی یک نور ماتریسی HD است که کل محدوده افقی 40 درجه و عمودی ده درجه را با شار نوری بیش از 1400 لومن روشن می کند. این یکی از بزرگترین و درخشان ترین مناطق روشنایی با وضوح بالا را ایجاد می کند که کل محدوده نور بالا را پوشش می دهد و درست از جلوی خودرو شروع می شود.
راننده نحوه توزیع نور را کنترل می کند تا بهترین دید ممکن را در هر شرایطی تنظیم کند. این تنها یکی از نوآوری هایی است که پورشه روی آن سرمایه گذاری کرده است.
دو روز پیش، گزارش دادیم که این شرکت با هدف پایداری بیشتر، استفاده از هیدروژن سبز را برای تامین انرژی خودروهای خود آغاز کرده است. مهمتر از آن، این شرکت در واقع موفق شده بود اولین خودروی الکتریکی خود را قبل از جنگ جهانی اول تولید کند.