چرا افراد تنها چاق می شوند؟

مطالعات نشان می دهد احساس تنهایی در افراد با افزایش عادات ناسالم همچون پیروی از رژیم غذایی چرب یا انجام فعالیت بدنی کم تر مرتبط است.

مطالعات نشان می دهد احساس تنهایی در افراد با افزایش عادات ناسالم همچون پیروی از رژیم غذایی چرب یا انجام فعالیت بدنی کم تر مرتبط است.

به گزارش تکناک، اخیرا محققان مطالعه جدیدی درمورد ارتباط بین تنهایی و عادات ناسالم را در میان دانشجویان یک کالج انجام دادند. این تحقیق نشان داد که دانشجویانی که تنهاتر بودند، عادات غذایی ناسالم تری داشتند و تمایل کمتری به تحرک و فعالیت بدنی داشتند. علاوه بر این، یک نظرسنجی هم در سال 2021 نشان داد که 44 درصد دانشجویان کالج در ایالات متحده، خود را دارای اضافه وزن یا چاق می دانند.

اگر چه احساس تنهایی می‌تواند با وزن ناسالم و عدم تحرک بدنی همراه باشد، اما مطالعات جامعی در مورد عادات غذایی دانشجویان و تأثیر آن بر چاقی در این جمعیت انجام نشده است.

یک استاد تغذیه به نام لی جیانگ با گردآوری اطلاعات حاصل از مطالعه ای که قبل تر انجام شده بود، متوجه شد که تنهایی، با افت کیفیت رژیم غذایی و عدم فعالیت بدنی مرتبط است. این تحقیق به عنوان بخشی از پایان نامه کارشناسی ارشد جیانگ ارائه شد.

جیانگ می گوید: ما نیاز به مطالعاتی داریم که به ما برای درک بهتر ارتباط بین احساس تنهایی و  رفتارهای غذایی ناسالم و فعالیت بدنی کمک کند. حس تنهایی، احساسی است که بسیاری از دانشجویان را تحت تاثیر قرار می دهد.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که در دانشجویان با احساس تنهایی بیشتر، کم تحرکی به میزان 53.8 درصد و رفتارهای بی تحرک به میزان 19.2 درصد بیشتر از دانشجویانی است که احساس تنهایی کمی را گزارش می‌دهند. همچنین در این تحقیق معلوم شد دانشجویانی که احساس تنهایی بیشتری داشتند، نسبت به دانشجویانی که احساس تنهایی کمتری داشتند، غذاهای چرب تر و ناسالم تری  مصرف می کنند.

محقق این مطالعه، مداخله به موقع را برای کاهش احساس تنهایی در ارتقای سلامت جمعیت دانشجویان موثر می داند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.