چرا هنگام تب نباید فورا دارو مصرف کرد؟

تحقیقات جدید دانشگاه آلبرتا نشان می دهد که تاخیر در استفاده از دارو، برای کاهش تب می تواند برای انسان مفید باشد و بهتر است اجازه دهیم تب خفیف، روند طبیعی خود را طی کند.

به گزارش تکناک، محققان متوجه شدند که درمان نکردن تب متوسط ماهی ها، به این حیوانات کمک می کند تا به سرعت عفونت را از بدن خود حذف و با تنظیم روند التهاب، هر گونه بافت آسیب دیده را ترمیم کنند. دانیل باردا، نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید: ما اجازه دادیم طبیعت همان کاری را که می خواهد، انجام دهد و در این مورد به یک دستاورد بسیار مثبت دست یافیم.

باردا توضیح می دهد که تب متوسط ​​خود به خود برطرف می شود، به این معنی که بدن می تواند هم آن را القا کند و هم به طور طبیعی و بدون دارو آن را از بین ببرد. مزایای سلامتی تب طبیعی برای انسان، هنوز باید از طریق تحقیقات تأیید شود، اما محققان می‌گویند از آنجایی که مکانیسم‌های ایجاد و تداوم تب در بین حیوانات و انسان مشترک است، منطقی است که انتظار داشته باشیم مزایای مشابهی در انسان نیز اتفاق بیفتد.

باردا می‌گوید که این یافته در ماهی ها نشان می‌دهد که با اولین نشانه‌های تب، باید سعی کنیم دارو استفاده نکنیم. داروها، علائم ناشی از تب را از بین می برند، اما ممکن است برخی از مزایای این پاسخ طبیعی را نیز از بین ببرند.

این مطالعه، مکانیسم‌هایی را درباره مزایای تب متوسط نشان می دهد، تبی که باردا می‌گوید به طور تکاملی در سراسر قلمرو حیوانات به مدت 550 میلیون سال حفظ شده است. هر حیوانی که مورد بررسی قرار می گیرد این پاسخ بیولوژیکی به عفونت را دارد.

برای این مطالعه، به ماهی ها عفونت باکتریایی داده شد و رفتار آنها ردیابی و ارزیابی شد. علائم ظاهری مشابه علائمی از جمله بی‌حرکتی، خستگی و ضعف بود که در انسان‌های مبتلا به تب مشاهده می‌شد.

این تحقیق نشان داد که تب طبیعی، یک پاسخ یکپارچه ارائه می دهد که نه تنها دفاع در برابر عفونت را فعال می کند، بلکه به کنترل آن نیز کمک می کند. محققان متوجه شدند که تب در حدود هفت روز به پاکسازی ماهی از عفونت و همچنین از بین بردن التهاب و ترمیم بافت آسیب دیده در ماهی کمک کرد.

باردا می گوید: هدف ما این است که تعیین کنیم چگونه از پیشرفت های پزشکی خود به بهترین شکل استفاده کنیم و در عین حال همچنان از مزایای مکانیسم های طبیعی ایمنی بهره مند شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.