چرا تلفن هوشمند ما هنگ می‌کند؟

از هنگ کردن، تنها تفاوت بین گوشی های ارزان و گران‌قیمت اندروید این است که این گوشی‌های گران تر کمی دیرتر چنین علائمی را نشان می‌دهند.

هنگ کردن گوشی مختص مدل های ارزان قیمت نیست. از این نظر، تنها تفاوت بین گوشی های ارزان و گران‌قیمت اندرویدی این است که این گوشی های گران تر کمی دیرتر شروع به هنگ کردن میکنند.

به گزارش تکناک، در این مقاله سعی شده تمام دلایل اصلی هنگ کردن گوشی های اندرویدی را در نظر بگیریم و سعی کنیم بفهمیم که آیا می توان آن را به نحوی حل کرد یا خیر.

به روزرسانی سیستم عامل

هر بروزرسانی سیستم عامل شامل ارتقا کدهای نرم افزاری و در برخی موارد ارتقا عملکرد است. توسعه دهندگان اندروید بر عملکرد دستگاه های مختلف نظارت می کنند و عملکرد کلی کل پلت فرم را تنظیم می کنند. بیشتر بروزرسانی ها مربوط به امنیت هستند. بنابراین کاربر ممکن است متوجه تغییرات عمده نشود. اما چنین تغییراتی بر عملکرد گوشی تأثیر می گذارد.

digikala

بنابراین اولین چیزی که به ذهن ما می رسد این است که آیا می توانیم به روز رسانی های سیستم را نادیده بگیریم. البته که می توانیم. اما به این معنی است که امنیت گوشی شما بسیار پایین می آید.

به روزرسانی برنامه ها

علاوه بر سیستم عامل، بیشتر برنامه های نصب شده بر روی تلفن هوشمند اندرویدی شما باید برای عملکرد روان تر و ایمن تر به روز شوند. بروز نکردن برنامه ها به معنای استفاده نکردن کامل از آن است. برخی از ویژگی‌ها به درستی کار نمی‌کنند یا ممکن است بدون آخرین به‌روزرسانی اصلاً اجرا نشوند. بنابراین توصیه می‌کنیم برنامه‌هایی را که همیشه از آن‌ها استفاده می‌کنید ، بروزرسانی کنید.

سرریز حافظه پنهان (CACHE)

بخشی در RAM گوشی های هوشمند اندرویدی وجود دارد که داده های موقت برنامه های در حال اجرا را ذخیره می کند و به آن حافظه پنهانمی گویند. پر شدن رم منجر به کاهش سرعت یک ویژگی خاص می شود. هر چه فایل های کش  برنامه بیشتری داشته باشد، گوشی اندرویدی شما بیشتر هنگ می کند.

بنابراین شما باید یاد بگیرید که چگونه کش را پاک کنید و این کار را تا حد امکان. به ویژه برای پیام رسان ها، مرورگر ،برنامه های شبکه های اجتماعی انجام دهید.

بنابراین اگر هنوز از نحوه پاک کردن حافظه پنهان آگاه نیستید، مراحل زیر را انجام دهید:

به تنظیمات بروید؛

بخش ” All applications ” را پیدا کنید.

برنامه ای که می خواهید کش آن را پاک کنید را باز کنید (به عنوان مثال، اینستاگرام)؛

به ” Storage ” بروید؛

روی « Clear cache » کلیک کنید.

برنامه ها درحال اجرا در پس زمینه

گوشی های  ارزان قیمت اندروید با رم تا 2 گیگابایت اغلب به دلیل مصرف زیاد منابع حافظه و پردازش شروع به هنگ کردن می کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، سیستم اعلان های مربوطه را نمایش می دهد. بدتر از آن، شما فقط می توانید آن را نادیده بگیرید. بنابراین در بسیاری از موارد، شما راهی جز دنبال کردن پیام ندارید. پس از انجام، ممکن است تمام فرآیندهای در حال اجرا، به جز آنهایی که برای عملکرد صحیح تلفن ضروری هستند، متوقف شوند.

البته می توانید خودتان سعی کنید برنامه های سنگین را از Settings>>Applications>>Stopمتوقف کنید.

پر شدن فضای ذخیره سازی

برای اینکه گوشی هوشمند اندرویدی به درستی کار کند، نه تنها باید وضعیت رم، بلکه حافظه داخلی را نیز کنترل کنید. برای این کار باید فایل های قدیمی و غیر ضروری را حذف کنید. در عین حال، اگر تعداد زیادی ویدیو یا عکس در گوشی شما وجود دارد که می‌خواهید نگه دارید، شاید بهتر باشد از سرویس های ذخیره سازی Cloud استفاده کنید. فراموش نکنید که فایل های تکراری را  حتما حذف کنید.

ویروس ها

اگر تمام مراحل بالا را انجام داده اید، اما گوشی هوشمند اندرویدی شما همچنان هنگ می کند، ممکن است دلیل آن ویروس باشد. متأسفانه، شما نمی توانید آن را به تنهایی تشخیص دهید. پس بهتر است یک آنتی ویروس خوب بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

 

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.