چند ترفند کاربردی برای بالا بردن عملکرد گوشی اندرویدی قدیمی

تقریباً هر سال، نسل جدیدی از تلفن‌های هوشمند اندرویدی عرضه می‌شوند. با این حال، در بیشتر موارد، این گوشی‌های جدید در مقایسه با مدل‌های قبلی خود، پیشرفت‌های قابل توجهی در عملکرد ندارند.

به گزارش تکناک، گوشی های هوشمند جدید دارای ویژگی های منحصر به فرد هستند. اما در برخی موارد، سازندگان بیشتر این ویژگی‌های جذاب را با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری به دستگاه‌های نسل بعدی می‌آورند. بنابراین، ممکن است ارزش این را داشته باشد که برای مدت کوتاهی گوشی اندرویدی قدیمی خود را نگه دارید.

البته مواردی وجود دارد که یک گوشی اندرویدی قدیمی می تواند به روز رسانی را متوقف کند و کند شود. در چنین مواردی، ممکن است فکر کنید که هیچ راه حل دیگری جز خرید یک گوشی هوشمند جدید وجود ندارد.

اما اشتباه می کنید زیرا راه هایی وجود دارد که می توانید عملکرد کمی بیشتر از گوشی هوشمند قدیمی خود داشته باشید. می خواهید بدانید چگونه؟ خوب، اینجاست که این راهنما به شما کمک می‌کند.

برنامه های غیر ضروری را حذف و غیرفعال کنید

با گذشت زمان، تلفن‌های ما مملو از برنامه‌ها می‌شوند، دقیقاً مانند یک اتاق زیر شیروانی به هم ریخته. این برنامه های استفاده نشده می توانند منابع گوشی شما را در پس زمینه تخلیه کنند. گاهی اوقات، حتی مهم نیست که برنامه ها غیرفعال هستند، آنها می توانند تلفن اندرویدی قدیمی شما را کندتر کنند.

با حذف برنامه‌های استفاده نشده، هر چند ماه یکبار گوشی خود را تازه سازی کنید. در حذف برنامه های از پیش نصب شده (bloatware) که به آنها نیاز ندارید تردید نکنید.

همچنین باید آنتی ویروس و برنامه های کند کننده وظیفه را کنار بگذارید. Google Play Protect برای اکثر کاربران تلفن اندرویدی محافظت کافی را ارائه می دهد. نسخه‌های مدرن اندروید در مدیریت منابع خوب هستند و برنامه‌های مخرب را حذف می‌کنند. آنها حتی می توانند باعث آسیب شوند، بنابراین بهتر است از شر آنها خلاص شوید.

در حالی که در حال پاک کردن هستید، حافظه پنهان برنامه ها را به صورت جداگانه نیز پاک کنید. این به بهبود عملکرد آنها بدون از دست دادن داده های مهم کمک می کند.

فایل های بزرگ را از تلفن اندروید خود حذف کنید

حتی با انتخاب برنامه‌های بلا استفاده، ممکن است تلفن اندرویدی شما همچنان درگیر فایل‌های حجیمی مانند موسیقی، ویدیو و عکس باشد.

به جای حذف خاطرات ارزشمند، اگر تلفن شما از آن پشتیبانی می‌کند، آن‌ها را در کارت SD بارگیری کنید (نه همه مدل‌ها). از طرف دیگر، آنها را برای نگهداری ایمن و دسترسی از راه دور به فضای ذخیره سازی ابری مانند Google Drive منتقل کنید. این کار حافظه داخلی چشمگیری را در تلفن شما آزاد می کند و به طور موثر منجر به بهبود عملکرد می شود.

از برنامه داخلی «فایل‌ها» (یا «فایل‌های من» در سامسونگ) برای پیدا کردن و جابجایی بزرگترین فایل‌هایتان استفاده کنید و به تلفنتان فضای خالی مورد نیاز را بدهید.

صفحه اصلی تلفن Android قدیمی خود را بررسی کنید

برای بهبود عملکرد گوشی اندرویدی قدیمی خود باید روی صفحه اصلی تمرکز کنید. بله، تصاویر پس زمینه زنده و ویجت ها می توانند صفحه اصلی را از نظر بصری جذاب کنند. اما آنها می توانند منابع را تحت فشار قرار دهند، که می تواند باعث شود تلفن های هوشمند عملکرد ضعیفی داشته باشند.

تصویر زمینه ثابت را انتخاب کنید و ویجت ها را برای آزاد کردن منابع به حداقل برسانید. این باید عملکرد گوشی هوشمند اندرویدی قدیمی شما را تا حد مناسبی بهبود بخشد. همچنین، استفاده از لانچر جایگزین را در نظر بگیرید. برخی اغلب می‌توانند تجربه کاربری ساده تر و کارآمدتری را در مقایسه با لانچر اصلی دستگاه شما ارائه دهند.

راه اندازی مجدد دوره ای را انجام دهید

تلفن ها می توانند از یک به روز رسانی دوره ای بهره مند شوند. اول از همه، راه اندازی مجدد گوشی، برنامه هایی را که قبلاً در حال اجرا بودند پاک می کند. همچنین فرآیندهای پس‌زمینه‌ای را که ممکن است حافظه زیادی را اشغال کنند، حذف می‌کند. در نتیجه، گوشی اندرویدی قدیمی شما عملکرد آنی را افزایش می دهد.

بنابراین، دفعه بعد که تلفن هوشمند اندرویدی شما کمی کند شد، آن را سریع راه اندازی مجدد کنید.

برای دریافت عملکرد بهتر، اپلیکیشن های Lite را انتخاب کنید

بسیاری از برنامه های محبوب، نسخه های “Lite” یا “Go-edition” را ارائه می دهند. توسعه دهندگان این برنامه ها را طوری طراحی می کنند که کمتر تشنه منابع باشند. این به تنهایی آنها را برای گوشی های هوشمند اندرویدی قدیمی با سخت افزار کمی قدیمی عالی می کند. علاوه بر این، این نسخه های کم حجم برنامه ها حتی به فضای کمی نیاز دارند. این بدان معنی است که شما از نظر ذخیره سازی نیز صرفه جویی خواهید کرد.

گزینه‌های توسعه‌دهنده خود را تنظیم کنید

برای کاربران حرفه ای تر ، Android «گزینه‌های توسعه‌دهنده» را ارائه می‌دهد. تنظیماتی دارد که می تواند عملکرد تلفن قدیمی شما را بیشتر بهینه کند. با این حال، با احتیاط این کار را انجام دهید! این گزینه ها برای توسعه دهندگان هستند و در صورت عدم استفاده دقیق می توانند بر عملکرد تلفن شما تأثیر منفی بگذارند.

پس از فعال شدن، می‌توانید به تنظیماتی مانند «مقیاس انیمیشن پنجره»، «مقیاس پویانمایی انتقال» و «مقیاس مدت زمان متحرک» دسترسی داشته باشید. اینها سرعت انیمیشن های گوشی شما را کنترل می کنند.

کاهش این مقادیر از یک برابر پیش‌فرض به چیزی در حدود نیم برابر می‌تواند باعث شود گوشی شما سریع‌تر عمل کند. با این حال، میزان بهبود عملکرد واقعی ممکن است حداقل باشد.

به یاد داشته باشید، این یک گزینه پیشرفته است و برای جلوگیری از عواقب ناخواسته باید با دقت قدم بردارید.

تنظیمات بازگشت به کارخانه را انجام دهید

آیا بعد از رعایت نکات ذکر شده در بالا، افزایش عملکرد قابل توجهی پیدا نکردید؟ در این صورت، باید بازنشانی کارخانه ای را در نظر بگیرید. اما باید به یک نکته مهم توجه کنید. بازنشانی به تنظیمات کارخانه باعث پاک شدن حافظه گوشی اندروید شما می شود. این کار دستگاه را از شر عواملی که سرعت را کند می کنند خلاص می کند.

این همچنین به این معنی است که شما تمام فایل های شخصی را که در داخل گوشی هوشمند قرار دارد از دست خواهید داد. بنابراین، قبل از بازنشانی به تنظیمات کارخانه، باید از تمام فایل‌های مهم یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. حتی اگر این نکته واقعاً خوب کار کند، باید آخرین راه حل شما باشد. به هر حال، پشتیبان‌گیری از همه داده‌های مهم و بازگرداندن آن‌ها به تلفنتان می‌تواند کمی خسته‌کننده باشد.

1 دیدگاه برای “چند ترفند کاربردی برای بالا بردن عملکرد گوشی اندرویدی قدیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.