چه محصولاتی در رویداد مایکروسافت رونمایی شدند؟

مایکروسافت به تازگی رویداد ماه سپتامبر خود را که در آن چندین محصول مهم را رونمایی کرد به پایان رساند.

به گزارش تکناک، مایکروسافت علاوه بر رونمایی از چند دستگاه سرفیس جدید از به‌روزرسانی‌هایی در مورد ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی که به محصولاتش می‌آیند نیز خبر داد.

Surface Laptop Studio 2 یک سرفیس قدرتمند

مایکروسافت سرانجام از  Surface Laptop Studio 2 جدید خود رونمایی کرد. این شرکت آن را “قوی ترین” سرفیس می نامد که تا به امروز ساخته است، زیرا این دستگاه با پردازنده نسل سیزدهم i7  کلاس H اینتل، پردازنده گرافیکی RTX 4050 یا 4060 Nvidia و 64 گیگابایت رم عرضه می شود.

Surface Laptop Studio 2  همچنین دارای یک پد لمسی سازگارتر است که مایکروسافت آن را “کامل ترین نمونه از ابتدا تاکنون می نامد.

قیمت Surface Laptop Studio 2 از 1999 دلار شروع می شود. کاربران در آمریکا از امروز می توانند برای پیش سفارش  این دستگاه اقدام کنند اما این دستگاه از 3 اکتبر به بعد برای مشتریان ارسال می شود.

Surface Laptop Go 3 سبک تر با سرعت بیشتر

مایکروسافت در این رویداد از دستگاه مایکروسافت Surface Laptop Go 3 نیز رونمایی کرد. دستگاه جدید، که مایکروسافت می گوید “88 درصد سریعتر” از مدل قبلی خود است، با صفحه نمایش لمسی 12.4 اینچی، وزن کمی کمتر از 2.5 پوند و با یک دکمه پاور اثرانگشت عرضه می شود. باتری این دستگاه تا 15 ساعت قابلیت کار کردن را در اختیار کاربر قرار می دهد. این دستگاه مجهز به یک پورت USB-A، یک پورت USB-C و یک جک هدفون است.

قیمت Surface Laptop Go 3 از 799 دلار شروع می شود، کاربران در آمریکا از امروز میتوانند برای پیش سفارش  این دستگاه اقدام کنند  اما این دستگاه از  3 اکتبر به بعد برای مشتریان ارسال میشود.

Surface Go 4، تبلت کوچک ویندوز 11

علاوه بر سرفیس لپ تاپ استودیو 2 و سرفیس لپ تاپ گو 3، مایکروسافت نسل چهارم Surface Go  را معرفی کرد که کوچکترین تبلت مجهز به ویندوز 11 است. Surface Go 4 بر خلاف برادران بزرگتر خود، Surface Pro 9 و Surface Pro 9 5G ، 4 دارای صفحه نمایش 10.5 اینچی، پردازنده ضعیف تر و قیمت بسیار مقرون به صرفه تر است.

مایکروسافت سرفیس گو 4 را به پردازنده اینتل N200 مجهز کرد و به این تبلت کوچک تا 4.5 برابر قدرت بیشتری نسبت به سرفیس گو اصلی 2018 می دهد. به لطف پردازنده کارآمدتر، این تبلت با یک بار شارژ می تواند تا 12.5 ساعت کار کند.

به روز رسانی بعدی ویندوز 11 با Copilot

ویندوز 11 به روز رسانی بزرگ بعدی خود را در 26 سپتامبر دریافت می کند. این به‌روزرسانی مملو از ویژگی‌های جدید است.

این ویژگی ها شامل  Windows Copilot جدید مجهز به هوش مصنوعی است که مایکروسافت در حال آزمایش آن است، به همراه یک File explorer بازطراحی‌شده، و پشتیبانی بومی از RAR و 7-zip در بروزرسانی بعدی ویندوز 11 به تدریج برای همه کاربران عرضه میشود.

علاوه بر این، مایکروسافت در حال اضافه کردن یک میکسر کنترل صدای ویندوز جدید است که به شما امکان می دهد حجم صدای برنامه ها را به صورت جداگانه کنترل کنید.

همچنین یک تنظیم نور نمایشگر پویا وجود دارد که می توانید از آن برای تنظیم نور اجزای رایانه شخصی خود استفاده کنید.

یک Copilot واحد در سرویس‌ها و برنامه‌های مایکروسافت

مایکروسافت در حال ادغام Copilot، دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت در برنامه ها است تا تجربه‌ای یکپارچه را برای کاربران ایجاد کند. این ابزار در سراسر برنامه‌ها و سرویس‌های مایکروسافت، از جمله ویندوز 11، مایکروسافت 365 و مرورگر اج «به‌طور یکپارچه در دسترس خواهد بود». با این به‌روزرسانی، Copilot به‌طور منحصربه‌فرد زمینه‌ای را از وب، داده‌های کاری شما و آنچه که در حال حاضر در رایانه خود انجام می‌دهید، به منظور ارائه «کمک بهتر» به شما می‌بخشد.

این ابزار در تمامی برنامه‌ها و خدمات مایکروسافت، از جمله ویندوز 11، مایکروسافت 365 و اِج، “بدون وقفه در دسترس” خواهد بود. با این به‌روزرسانی، Copilot به طور “منحصر به فرد” زمینه‌های مربوط به وب، داده‌های کار شما، و آنچه در حال انجام در کامپیوترتان هستید را در بر خواهد گرفت تا به شما “پشتیبانی بهتر” ارائه دهد.

چت بینگ به DALL-E 3  مجهز می شود

بینگ چت، ربات چت هوش مصنوعی مایکروسافت، برزورسانی بزرگی دریافت می‌کند. مایکروسافت اعلام کرد که DALL-E 3، آخرین نسخه مدل هوش مصنوعی مبدل متن به تصویر شرکت  OpenAI را به صورت رایگان به بینگ چت اضافه می کند.

همچنین قابلیت تولید پاسخ های شخصی، ویژگی که از تاریخچه چت شما برای اطلاع رسانی پاسخ های بینگ استفاده می کند به این  ربات چت هوش مصنوعی ، اضافه میشود.

مایکروسافت 365 با Copilot در ماه نوامبر عرضه می شود

مایکروسافت در تاریخ 1 نوامبر Copilot را برای 365 برنامه خود عرضه می کند. کاربران می توانند از Copilot برای خلاصه کردن اسناد، تولید سریع ایمیل، بازنویسی اسناد و موارد دیگر استفاده کنند. این ویژگی با 30 دلار اضافی در ماه در اختیار مشتریان برنامه های تجاری و سازمانی خاص قرار خواهد گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.