چگونه از اطلاعات خود در آیفون محافظت کنیم؟

سرقت اطلاعات کاربران برای دزدان به میزان کافی رایج است بنابراین شما باید بدانید چگونه از اطلاعات گوشی آیفون خود محافظت کنید.

به گزارش تکناک، همیشه ضعف امنیتی آیفون‌ها در پسورد آنها بوده است، اما روزنامه وال استریت ژورنال دوباره به این مشکل اشاره کرده است. این نشریه شاهد حساب کاربرانی بوده که پس از وارد کردن پسورد توسط دزدان، آیفون خود را از دست دادند یا افرادی که تحت فشار مجبور بودند که پسورد خود را به اشتراک بگذارند.

در بعضی از این گزارش‌ها، وضعیت به دلیل تدابیر اپل تشدید شده است. کلید بازیابی اپل یک کد تصادفی ۲۸ حرفی است که می‌توانید آن را تنظیم کنید تا بعداً دسترسی به شناسه اپل خود را بازیابی کنید.

اپل در یک پست پشتیبانی می‌گوید: استفاده از کلید بازیابی الزامی نیست، اما با استفاده از آن، امنیت حساب شما، با برقراری کنترل بر روند بازنشاندن رمز عبور تقویت می‌شود. ایجاد یک کلید بازیابی، فرآیند بازیابی حساب کاربری را خاموش می کند. این فرآیند در زمانی که اطلاعات کافی برای بازنشاندن رمز عبور خود ندارید، به شما کمک می کند تا وارد حساب Apple ID خود شوید .

چگونه از  اطلاعات آیفون خود محافظت کنید
تقریباً همه‌چیزی که برای محافظت از خودتان در این شرایط لازم دارید،از قبل از سرقت باید انجام شود. اینکه همیشه در مورد وارد کردن پسورد خود هنگامی که ممکن است دیده شده باشد، مراقب باشید، یکی از ساده‌ترین و آگاهانه ترین راه‌های جلوگیری از این مشکل برای هر کاربر است. بهترین گزینه برای استفاده در مکان های عمومی، روش های بیومتریک مانند Touch ID یا Face ID است.

digikala

یک دزد ممکن است آیفون را برداشته، آن را در مقابل صورت مالک نگه دارد تا با Face ID آن را باز کند اما این کار زمان‌بر است و کاربر احتمالاً فوراً به سرقت آگاه خواهد شد.

کاربران می‌توانند به تنظیمات، Face ID & Passcode روی آیفون خود بروند و Attention Detection را برای Face ID فعال کنند. این بدان معناست که کاربر باید به طور خاصی به آیفون نگاه کند تا آن را باز کند.

در مواردی این امکان وجود دارد که کاربر با تهدید یا تلاش برای مغلوب ساختن ، مجبوربه باز کردن قفل با Face ID شود. همچنین امکان دارد که کاربر به شکل ناهوشیار این کار را انجام دهد.

Screen Time را می‌توان به گونه‌ای تنظیم کرد که از تغییرات در حساب جلوگیری شود. به جای گزینه‌های دیگر، با استفاده از یک پسورد دیگر، شبیه به روشی که برای جلوگیری از تغییر تنظیمات در آیفون کودک استفاده می‌شود، می‌توانید از تغییرات در حساب خود جلوگیری کنید.

نحوه تنظیم کلید بازیابی Apple ID
روی آیفون یا مک خود به تنظیمات

Settings > Your Name > Password & Security بروید.

  1. روی Recovery Key ضربه بزنید، سپس آن را فعال کنید. در مک، روی manage در کنار Account Recovery کلیک کنید.
  2. روی Use Recovery Key ضربه بزنید و پسورد دستگاه را وارد کنید.
  3. آن را یادداشت کنید و در مکان امنی نگه دارید، سپس آن را در صفحه بعدی تأیید کنید.

اپل اظهار داشته است که استفاده از کلید بازیابی، امنیت بیشتری را فراهم می‌کند، اما این بدان معناست که شما مسئول حفظ دسترسی به دستگاه‌های قابل اعتماد و کلید بازیابی خود هستید. اگر هر دوی این مورد را از دست بدهید، ممکن است برای همیشه از حساب خود بیرون شوید.

این یک مشکل تئوری نیست، اما با وجود استفاده از بیومتریک، به‌طور کلی رخ نمی‌دهد.

ما همه اطلاعات خود را در آیفون خود نگه می‌داریم و از دست دادن آن، فرصت مناسبی برای دزدان و یک فاجعه برای ما است، بنابراین همه باید به محافظت از گوشی موبایل خود، اهمیت بیشتری بدهند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.