چگونه از داغ شدن موبایل جلوگیری کنیم؟

داغ شدن موبایل نه تنها سرعت آنرا را کاهش می‌دهد، بلکه هنگام گرم شدن گوشی، در دست نگه داشتن آن نیز غیرممکن می‌شود.

به گزارش تکناک، گاهی اوقات تعیین دقیق دلیل داغ شدن موبایل دشوار است. به طور کلی، ممکن است گوشی شما در هنگام اجرای برنامه خاصی بیش از حد داغ شود.

به عنوان مثال، ممکن است یک بازی به قدری سنگین باشد که گوشی را داغ کند. یک دلیل دیگر ممکن است این باشد که شما ویدیوهای زیادی با گوشی خود می بینید. حتی گرم شدن هوا هم روی داغ کردن گوشی تاثیر دارد.

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی چه کاری می توان انجام داد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش ها ادامه این مطلب را از دست ندهید.

چرا گوشی بیش از حد داغ می شود؟

در حالت عادی، گوشی شما نباید بیش از حد گرم شود. اما این اتفاق به هرحال رخ می دهد. داغ شدن بی از حد گوشی کمی نگران کننده است و نیاز به بررسی دارد.

برخی از دلایل داغ شدن موبایل موارد زیر است:

  • روشنایی صفحه نمایش خیلی بالا باشد
  • اجرای یک بازی یا برنامه سنگین
  • اجرا شدن یک برنامه در پس زمینه گوشی

البته گوشی های جدیدتر به دلایل ذکر شده در بالا گرم نمی شوند. آنها دارای مکانیسم های بهتری برای مدیریت منابع هستند که این مکانیسم ها از داغ شدن بیش از حد گوشی جلوگیری می کنند.

  1. برنامه های باگ دار که باعث گرم شدن بیش از حد گوشی می شوند

اگر گوشی نسبتاً توانمندی دارید که بیش از حد گرم می شود، ممکن است این مسئله به دلیل یک یا چند برنامه باشد که باگ دارند. ممکن است برنامه ای را نصب کرده باشید که با دستگاه شما سازگار نیست یا ممکن است نسخه بسیار قدیمی یک برنامه را روی گوشی خود نصب کرده باشید.

چگونه می توان از آسیب این برنامه ها جلوگیری کرد؟ کافیست مراحل بسیار ساده زیر را انجام دهید.

  • برنامه هایی را که با دستگاه شما سازگار نیستند را به طور کامل حذف نصب کنید
  • تمام برنامه های نصب شده روی گوشی خود را به روز کنید

پس از انجام مراحل بالا، گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید و چند دقیقه صبر کنید. ببینید آیا گوشی بیش از حد داغ می شود یا خیر.

  1. اجرای بیش از حد برخی برنامه ها می تواند باعث داغ شدن موبایل شود

این روزها گوشی ها با رم کافی عرضه می شوند. به لطف آن، گوشی ها می توانند چندین برنامه را همزمان اجرا کنند. با این حال، گوشی شما باید کارهای زیادی انجام دهد تا همه فرآیندها در حال اجرا باشند و این مسئله باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه می شود.

بنابراین هنگامی که متوجه شدید که گوشی بیش از حد داغ شده است، باید بررسی کنید که آیا برنامه های زیادی را در دستگاه خود در حال اجرا نگه داشته اید یا خیر. اگر چنین است، برنامه هایی را که نیازی به نگه داشتن آنها در حالت باز ندارید، ببندید.

  1. بدافزارها

بدافزار موجود در گوشی شما نه تنها باعث داغ شدن موبایل می شود بلکه سرعت آن را نیز کاهش می دهد. از این گذشته، برنامه های بدافزار به عملکرد یا سلامت گوشی شما اهمیتی نمی دهند. در عوض آنها داده های شما را می خواهند و می خواهند تا حد امکان از منابع گوشی شما استفاده کنند.

برای رفع این مشکل، باید یک برنامه اسکنر بدافزار نصب کنید. وارد فروشگاه Google Play یا Apple AppStore شوید و یکی را انتخاب کنید که قابل اعتماد است و تعداد نقدهای خوبی دارد. از آن برنامه برای اسکن دستگاه خود و حذف بدافزار از تلفن خود استفاده کنید.

  1. ضبط ویدئو با وضوح بالا

اکثر گوشی ها می توانند ویدیو ها را با کیفیت  4Kضبط کنند. برخی حتی می توانند با کیفیت 6K و  8Kضبط کنند. اما زمانی که شما در حال ضبط با چنین وضوح بالایی هستید، گوشی شما باید داده های زیادی را پردازش کند. این موضوع باعث می شود گوشی با سرعت زیادی داغ شود.

بنابراین اگر متوجه شدید که گوشی هنگام فیلم‌برداری بیش از حد گرم می‌شود، رزولوشن ویدیو را کاهش دهید. رزولوشن 1080 یا FHD برای ضبط ویدیو با گوشی های امروزی به اندازه کافی خوب است و با این رزولوشن ها احتمال داغ شدن گوشی شما کمتر است.

  1. کابل شارژر بد یا بد شارژ شدن

آیا هنگام شارژ گوشی شما بیش از حد داغ می شود؟ در این صورت احتمالاً کابل شارژر بدی دارید. حتی لوازم جانبی شارژ نیز می تواند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شود.

  1. قاب گوشی خیلی ضخیم است
  2. اگرچه قاب های گوشی برای محافظت از دستگاه شما ضروری هستند، اما می توانند دلیل داغ شدن بیش از حد گوشی شما باشند. بنابراین، اگر یک قاب گوشی بسیار ضخیم دارید، زمانی که در حال بازی کردن یا انجام کارهای سنگین روی گوشی خود هستید، آن را بردارید.

آیا بلوتوث و وایفای نیز گوشی شما را بیش از حد داغ می کنند؟

به طور کلی هنگام استفاده از وایفای و بلوتوث، گوشی های جدید بیش از حد گرم نمی شوند. اما گوشی‌های قدیمی که برای مدت طولانی به‌روزرسانی‌های جدید را دریافت نمی کنند، ممکن است با روشن شدن بلوتوث و وای‌فای بیش از حد داغ شوند.

برای کاهش تأثیر این مسئله، می توانید مصرف داده را محدود کنید. به تنظیمات بروید و روی Mobile Data & WiFi ضربه بزنید. باید وارد Background data شوید و دکمه Unrestricted data usage را تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.