چگونه از ویژگی‌ های جدید برنامه Files در iPadOS16 استفاده کنیم؟

با iPadOS16 که در ماه اکتبر برای عموم منتشر شد، اپل تعدادی ویژگی جدید به برنامه Files اضافه کرد که به کاربران امکان می دهد فایل های خود را درست مانند رایانه مدیریت کنند.

به گزارش تکناک، این به روز رسانی گزینه های پیشرفته تری مانند امکان تغییر پسوند فایل ها، مشاهده حجم پوشه ها و موارد دیگر را به ارمغان می آورد. در ادامه می‌توانید نحوه استفاده از برنامه جدید Files در iPadOS 16  را بخوانید.

بررسی اجمالی

با iPadOS16 ،  برنامه Files در آیپد ویژگی هایی  جدید مانند دکمه های هدایت رابط کاربری درست مانند برنامه Finder در macOS دریافت می‌کند، اکنون جابجایی بین پوشه ها با دکمه های جدید جلو و عقب در کنار نام پوشه در بالای صفحه آسان تر شده‌است.

هنگامی که روی فلش کنار نام پوشه ضربه بزنید، برنامه Files منویی شامل حجم آن پوشه، دسترسی سریع به پوشه های قبلی و گزینه هایی برای تغییر نام، کپی یا انتقال آن را نشان می دهد. همچنین یک دکمه دریافت اطلاعات وجود دارد که اکنون جزئیات بیشتری را در مورد پوشه‌ی انتخابی نشان می دهد.

منویی که هنگام فشار دادن (یا کلیک راست) روی یک فایل ظاهر می‌شود، گزینه‌های جدیدی نیز دریافت کرده است. این گزینه‌های جدید شامل دسترسی آسان به Quick Actions برای نشانه گذاری، چرخش، تبدیل تصاویر به PDF و حذف پس زمینه یک تصویر می‌شود. البته،Quick Actions  بسته به فرمت فایل انتخابی متفاوت است.

تغییر پسوند با برنامه Files

مطمئناً یکی از بزرگترین تغییرات برنامه Files در  iPadOS 16، گزینه تغییر پسوند فایل است. پیش از این، تنها راه برای انجام این کار استفاده از برنامه های شخص ثالث بود. در اینجا نحوه تغییر پسوند فایل در iPadOS 16 با برنامه  Files آورده شده است:

۱. برنامه Files را در iPad خود باز کنید.

۲. روی دکمه Organize Folders بین دکمه New Folder و Selectبزنید.

۳. روی View Options بزنید.

۴. گزینه Show All Extensions را فعال کنید.

۵. برای تغییر نام و تغییر پسوند آن، فایل را نگه دارید (یا کلیک راست کنید).

اطلاعات بیشتر درباره iPadOS 16

علاوه بر بهبودهای برنامه  Files،سیستم عامل iPadOS16 دارای مجموعه ای از ویژگی های جدید دیگر ، مانند Stage Manager، iCloud Shared Photo Library، فیلترهایFocus ، یک برنامه جدید آب و هوا و ترجمه با دوربین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.