چگونه از ChatGPT برای ایجاد نمودار و جدول استفاده کنیم؟

اگر تجربه‌ای در زمینه تحلیل داده داشته باشید، ممکن است فکر کرده باشید که از ChatGPT برای نمایش و تجسم داده‌های خود استفاده کنید.

به گزارش تک‌ناک،ChatGPT می‌تواند در ایجاد نمودارها و جداول بسیار مفید باشد. این ابزار بسیار قدرتمند است و به طور قابل توجهی در تجسم داده‌ها کمک می‌کند. با این حال، لازم است که از اخطارها و محدودیت‌های مربوط به توانایی‌های این ابزار آگاه باشید.

اگر قصد دارید با استفاده از ChatGPT نمودارها و جداول بسازید، چندین روش برای انجام این کار وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

تصمیم بگیرید که از چه چیزی می خواهید جدول بسازید

اگر از نسخه رایگان ChatGPT استفاده می‌کنید و می‌خواهید این ابزار، جدولی از اطلاعات در دسترس عموم ایجاد کند، توجه داشته باشید که داده‌ها فقط تا سپتامبر 2021 آموزش داده می‌شوند. بنابراین، اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، ممکن است لازم باشد برخی اصلاحات را انجام دهید. یک جدول با استفاده از داده ها یا روند ها ایجاد کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به ChatGPT بگویید که یک جدول می‌خواهید، و ChatGPT این کار را بدون هیچ درنگی انجام می‌دهد. عملاً به هر چیزی که می خواهید فکر کنید و ChatGPT آن را انجام خواهد داد.

هر تغییری را که نیاز دارید انجام دهید

اگر می‌خواهید تغییراتی ایجاد شود، می‌توانید از ChatGPT بخواهید تغییراتی در جدول ایجاد کند.

نمایش داده ها

از اینجا، برای نمایش داده‌های موجود در ابزار، باید به حساب ChatGPT Plus بروید. ما می‌توانیم سؤالی را برای ChatGPT مطرح کنیم و از آن بخواهیم نمودار میله‌ای ایجاد کند، و ChatGPT بدون هیچ مشکلی آن را انجام خواهد داد.

با این حال، همیشه داده‌هایی را که ChatGPT استفاده می‌کند دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که دقیق هستند. صرفاً درخواست برای “ایجاد نمودار میله ای عمودی از داده ها” کافی است.

داده های خود را ارائه دهید

اگر می خواهید داده های خود را تهیه کنید، قطعا می توانید این کار را انجام دهید.

  1. با کلیک کردن روی نماد گیره کاغذ در سمت چپ ورودی درخواست، فایل CSV خود را در ChatGPT آپلود کنید.
  2. ازChtaGPT بخواهید که داده ها را نمایش دهد.
  3. دقیقا به ChatGPT بگویید چی می‌خواهید.

اگر با پایتون آشنایی دارید، این ابزار کد پایتون را نیز ارائه می کند که از آن برای تولید نمودارها استفاده می شود.

داده ها را دستکاری، تجزیه و تحلیل و صادر کنید

می توانید از ChatGPT بخواهید که کارهای زیادی را با مجموعه داده ها انجام دهد. به عنوان مثال، یک مجموعه داده با اطلاعات اداره سرشماری ایالات متحده از سال 2000 تا 2019 ارسال کردیم و توانستیم داده های موجود در مجموعه داده را از طریق چندین درخواست جستجو کنیم.

موارد درخواست شده:

  • نمودار میله ای
  • نمودار خطی
  • نمودار تغییر در طول زمان
  • نمودار دایره ای

به عنوان مثال، از نظر دستکاری داده ها، می توانید از آن بخواهید که گروه ها را ادغام کند. می‌توانید از ChatGPT بخواهید تا گروه های جمعیتی 0-4 و 5-17 ساله را ادغام کند، و قطعا این کار را انجام می دهد و نمودار دایره ای به روز شده ای را با آن گروه های ادغام شده ارائه می‌کند.

استفاده از ChatGPT برای ترسیم داده ها

با درخواست ساده از ابزار برای صادر کردن نمودارها، ChatGPTاین نمودارها را با وضوح بالا صادر می کند. همه نمودارهای بالا زمانی ایجاد شدند که از ChatGPT خواسته شد نمودارهایی را که از آن خواسته بودیم هنگام تجزیه و تحلیل داده ها صادر کند را منتشر کند.

در حالی که ساخت جداول نسبتاً ابتدایی است، نمودارهای بصری بسیار برتر از جداول ساده ساخته شده توسط ChatGPT 3.5 هستند. اگر از لپ‌تاپ برای برنامه‌نویسی و تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد این کار کمی سریع‌تر نیز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.