چگونه با ChatGPT کدهای بهتری بنویسیم؟

توانایی چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی در نوشتن کدهای چشمگیر، برنامه نویسان را به وحشت انداخته و توجه برخی از مدیران عامل فناوری را به خود جلب کرده است.

به گزارش تکناک، برخی از شرکت ها شروع به استفاده از این فناوری در جریان کار روزمره خود کرده اند.

اگرچه هوش مصنوعی مولد موانع کدنویسی را کاهش می‌دهد و توسعه نرم‌افزار را در سراسر جهان آسان‌تر می‌کند، اما برخی از کاربران هنوز برای به دست آوردن نتایج مورد نظر خود در تلاش هستند.

Insider با چندین متخصص علوم کامپیوتر و کارمندان فناوری که نرم افزاری با ChatGPT ساخته اند صحبت کرد تا از آنها برای تولید کد بهتر راهنمایی بگیرد.

  1. دستورات خود تقسیم کرده و آنها را ساده کنید

وقتی صحبت از هوش مصنوعی مولد به میان می‌آید، همه چیز در مورد دستور دادن است.

درست مانند آموزش دادن به یک شخص چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی به دستورات نوشته شده به زبان ساده، کامل تر پاسخ می دهند. بهتر است هنگام توضیح دادن آنچه می خواهید ChatGPT برای شما انجام دهد از دستورات واضح و مختصر استفاده کنید.

عمار ریشی، یک کدنویس مبتدی که از این ربات برای ایجاد برنامه‌ها و بازی‌های ویدیویی استفاده کرده است، گفت که زیاده‌روی در گنجاندن اطلاعات در دستورات می‌تواند نتایج را تغییر دهد.

او به Insider گفت: من دوست دارم GPT را به عنوان کسی که به نیمه حرف شما گوش می دهد تجسم کنم. ریشی گفت، اگر از ربات بخواهید که همه کارها را به یکباره انجام دهد، مثلاً یک بازی ویدیویی کامل بسازد، احتمالاً اشتباهات زیادی مرتکب خواهد شد.

من توصیه می کنم ابتدا توضیح دهید که پروژه شما برای GPT چیست. قدم به قدم به آن نزدیک شوید و آن بلوک ها را با GPT بسازید و از آن بپرسید که چگونه کارها را انجام می دهد.

او افزود: وقتی همه چیز را تقسیم بندی کردم متوجه شدم که اشتباهات بسیار کمتری انجام می دهد، زیرا دیگر سعی نمی کند همه چیز را در ذهن خود نگه دارد.

نیل ارنست، دانشیار علوم کامپیوتر در دانشگاه ویکتوریا، گفت که این فناوری ابزاری عالی برای کمک به کسانی است که فاقد آموزش هستند تا شروع کنند.

ارنست، که دانشجویانش گاهی از GPT برای کمک به تکالیف خود استفاده می‌کنند، گفت: افزودن جزئیات فنی به درخواست‌ها یا دادن کد نمونه به ربات می‌تواند به بهبود نتایج کمک کند.

او گفت: این روش باعث می شود عبارات کلیدی  تشخیص داده شود و سپس دانشجویان با صحبت کردن درباره تغ ییرات خاصی که می‌خواهند انجام دهد، اصلاحات را انجام دهند.

  1. نقشی را به ChatGPT اختصاص دهید

دادن یک شخصیت خاص به ChatGPT می تواند به آن کمک کند تا بفهمد کاربر چه می خواهد.

جیسون گولیا، رئیس شورای هوش مصنوعی در کالج برکلی که به مشتریان نحوه استفاده از ChatGPT را آموزش می‌دهد، قبلاً به Insider گفت: دادن نقشی به ربات، مانند عنوان شغلی خاص، نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.

وقتی نوبت به کدنویسی می‌رسد، ریشی به کاربران پیشنهاد کرد که با اختصاص دادن نقش یک برنامه‌نویس در کلاس جهانی ChatGPT شروع کنند.

او گفت: «من فکر می‌کنم دادن شخصیت به ChatGPT واقعاً نتایج خوبی به همراه دارد زیرا در غیر این صورت، فقط از دانش برنامه نویسی عمومی استفاده می کند. با افزودن این ویژگی، به احتمال زیاد بهترین نتایج را که روی آن آموزش داده شده است، دریافت خواهید کرد.

  1. اصول اولیه را بررسی کنید

مهم نیست که چقدر کاربران خاص دستورات خود را ویژه می کنند، زبان همچنان می تواند مبهم باشد.

به گفته امری برگر، استاد دانشگاه امهرست ماساچوست، این بدان معناست که کاربران هنوز باید درک درستی از نحوه هدایت چت بات و نتایجی که انتظار دارند ببینند، داشته باشند.

برگر، که از GPT برای ایجاد چندین برنامه هوش مصنوعی استفاده کرده است، گفت که ربات چت احتمالاً با وظایف سطح بالاتر یا خاص صنعت نیز دست و پنجه نرم خواهد کرد، به این معنی که کاربران باید در مقطعی خودشان نتایج را اصلاح کنند.

ارنست گفت که راه حل های تولید شده توسط GPT نیز فاقد تفاوت های ظریف هستند.ارنست گفت که نتایج زمانی بیشترین موفقیت را داشتند که کاربر بداند که می خواهد چه کاری انجام دهد و ایده خوبی از نحوه طراحی نرم افزار داشته باشد.

او گفت: آنچه که به نظر می‌رسد می‌بینیم این است که راه‌حل خوبی ارائه می‌کند، اما بسیاری از تفاوت‌های ظریف در مورد اینکه چرا شما یک راه‌حل را به روشی خاص می‌خواهید از بین رفته است.

شما می توانید با درخواست از آن برای بهبود جنبه های خاصی از کد، کمی نتایج بهتری به دست آورید، اما من فکر می کنم که خیلی سریع به موانعی برخورد می کند که نمی تواند بیشتر از این بهبود یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.