چگونه به دانلود های تلگرام دسترسی پیدا کنیم؟

گاهی اوقات ممکن است پیدا کردن فایل‌های دانلود شده در تلگرام مشکل باشد و ما در این مطلب روش رفع این مشکل را به شما آموزش خواهیم داد.

به گزارش تکناک ، تلگرام یکی از برنامه‌های پیام‌رسان محبوب برای بسیاری از کاربران در سراسر جهان است. این برنامه بیشتر از یک برنامه پیام‌رسان ساده است و از ویژگی‌های متعددی مانند کانال‌ها، گروه‌ها و حتی ربات‌های قابل برنامه‌ریزی پشتیبانی می‌کند.

اگر شما تازه وارد تلگرام شده‌اید، شاید برای آشنایی با این پلتفرم زمان بیشتری نیاز داشته باشید. این برنامه برای اشتراک گذاری انواع فایل‌ها بسیار عالی است و حتی فایل‌های بزرگ را نیز می‌تواند ذخیره کند. شما می‌توانید فایل‌ها را از طریق پیام‌های ذخیره شده خود ذخیره کرده و دانلود کنید که به عنوان ‌فضای ابری عمل می‌کند.

به طور مشابه، کاربران می‌توانند فایل‌های مفید را به اشتراک بگذارند و به دیگران اجازه دهند این فایل‌ها را دانلود و در دستگاه خود ذخیره کنند. با این حال، گاهی اوقات پیدا کردن فایل‌های دانلود شده در تلگرام می‌تواند مشکلی باشد. در این راهنمای سریع (از طریق GetDroidTips)، به شما آموزش خواهیم داد که چگونه فایل‌هایی را که از طریق تلگرام دانلود کرده‌اید، پیدا کنید. این برای دستگاه‌های iOS، Android و Windows مفید است.

به دلیل دلایل امنیتی، همه فایل‌هایی که دانلود می‌کنید، به آسانی پیدا نخواهند شد. بنابراین، شما را راهنمایی می کنیم که چگونه فایل ها را بدون توجه به نوع دستگاه خود، مشاهده کنید.

چگونه دانلودهای تلگرام را در اندروید پیدا کنیم؟

شاید یکی از پلتفرم‌هایی که پیدا کردن فایل‌هایی که در تلگرام دانلود کرده‌اید سخت باشد، اندروید است. با اندروید ۱۱، گوگل محدودیت‌های امنیتی بسیاری را در سیستم‌عامل اعمال کرد تا روش‌های نفوذ برنامه‌های شخص ثالث به داده‌های شما را محدود کند. به همین دلیل، دسترسی مستقیم به فایل‌های دانلود شده از یک برنامه شخص ثالث در بخش دانلود خیلی آسان نیست. اگر از تلگرام بر روی اندروید استفاده می‌کنید و هیچ ایده‌ای از محل ذخیره فایل‌های گرانبهایتان ندارید، ما تعدادی نکته کاربردی برای یافتن آن‌ها به شما خواهیم داد.

  • ابتدا به برنامه‌ی مدیریت فایل خود بروید.
  • گزینه Emulated/0 را در بخش ذخیره‌سازی پیدا کنید.
  • پوشه Android را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.
  • سپس بر روی پوشه Data کلیک کرده و به پایین صفحه بروید و پوشه telegram.messenger را پیدا کنید.
  • بر روی پوشه Files کلیک کرده و تلگرام را انتخاب کنید.
  • در اینجا باید تمامی فایل‌هایی را که از طریق تلگرام دانلود کرده‌اید پیدا کنید. این شامل ویدیوها، عکس‌ها، گیف‌ها و هر چیز دیگری است که در پوشه گالری یا پوشه دانلود قابل دسترسی نیست.

نحوه یافتن دانلود تلگرام در IOS

برای کاربران iOS، راه‌های ساده‌تری نسبت به اندروید وجود دارد. اگر می‌خواهید تمامی فایل‌های دانلود شده، ویدیوها، موسیقی یا عکس‌ها را پیدا کنید، این مراحل را دنبال کنید:

  • تلگرام را روی آیفون خود باز کنید
  • به تنظیمات تلگرام رفته و گزینه Advanced را انتخاب کنید.
  • بر روی Local Storage کلیک کنید و مسیری که می‌توانید از آن به فایل‌های دانلود شده از تلگرام دسترسی پیدا کنید، را خواهید دید.

چگونه فایل های خود را در رایانه شخصی پیدا کنید

نسخه PC تلگرام نیز یک راه آسان برای دسترسی به فایل‌های دانلود شده شما ارائه می‌دهد. بر خلاف اندروید، پیدا کردن فایل‌های ذخیره شده در پوشه دانلود آسان است. به طور پیش فرض، نسخه PC هیچ محدودیتی اعمال نمی‌کند مگر اینکه شما خودتان انتخاب کنید. فرایند بسیار ساده است:

  • به My Computer بروید.
  • بر روی باکس Search کلیک کنید.
  • کلمه “Telegram Desktop” را در باکس Search تایپ کنید.
  • صبر کنید تا جستجو تکمیل شود.
  • بر روی پوشه Telegram Desktop کلیک کنید.

شما به آخرین فایل‌های دانلود شده با برنامه تلگرام دسترسی دارید. به طور پیش فرض، با رفتن به پوشه “Downloads” در Explorer ویندوز، شما می‌توانید پوشه “Telegram Desktop” را پیدا کنید. با این حال، شما می‌توانید این روش ها را در سیستم‌عامل‌های مختلف دنبال کنید.

نتیجه گیری

برای کاربرانی که تازه وارد هستند، پیدا کردن تمامی فایل‌هایی که در تلگرام ذخیره کرده‌اید، ممکن است سخت باشد. همانطور که این پلتفرم به رشد خود ادامه می‌دهد، کاربران جدید را با ویژگی‌های جذاب خود جذب می‌کند. جدا از فایل‌هایی که دانلود می‌کنید، بسته به فایل، گزینه “Save on Downloads” را دریافت می‌کنید، پیدا کردن گیف‌ها، عکس‌ها، ویدیوها یا بعضی از سایر فایل‌هایی که دوستان شما به شما ارسال کرده‌اند یا شما از گروه‌ها و کانال‌ها دانلود کرده‌اید، ممکن است سخت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.