چگونه تاریخچه توییتر خود را حذف کنیم؟

اگر اکنون در X هستید یا قبلاً در توییتر حساب داشتید، بد نیست که در مورد تاریخچه پست های خود یک سری اقدامات احتیاطی انجام دهید، زیرا حتی اگر به شبکه های اجتماعی دیگر رفته باشید، ممکن است کسی آن را کشف کند و برای شما دردسر درست شود.

به گزارش تکناک، صرف نظر از اینکه آیا توییتر را از زندگی خود حذف کرده اید یا نه، بهتر است تاریخچه حساب توییتر خود را نیز به طور کامل حذف کنید. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، این مطلب برای شماست.

مرحله اول: توییت های خود را بایگانی کنید

قبل از اینکه به روشی برای پاک کردن تاریخچه توییتر خود بپردازید، توصیه می شود ابتدا توییت های خود را بایگانی کنید.

دلیل اصلی که باید توییت‌های خود را بایگانی کنید این است که اگر بیش از 3200 توییت داشته باشید، بدون آرشیو کردن نمی‌توانید آنها را حذف کنید. چرا؟ از آنجایی که افراد فقط می‌توانند پست‌های فردی خود را حذف کنند، توییتر فقط به آن اجازه می‌دهد 3200 توییت اخیر خود را حذف کند.

برای دور زدن این محدودیت، اکثر برنامه‌های شخص ثالث حذف، از آرشیو شما استفاده می‌کنند (یا به شما می‌گویند چگونه از آرشیو خود استفاده کنید) تا همه توییت‌های قدیمی‌تری را که جمع‌آوری کرده‌اید، شناسایی و حذف کنند تا شما بتوانید از شر آنها خلاص شوید.

برای دسترسی به آرشیو خود:

  • به حساب توییتر خود بروید و در ستون سمت چپ، روی More > Settings and Support > Settings and Privacy کلیک کنید.
  • در زیر ستون Your Account، روی Download an archive of your data کلیک کنید. ممکن است یک روز یا بیشتر طول بکشد تا داده های خود را دریافت کنید، بنابراین اگر برای حذف داده های توییتر خود عجله دارید، از قبل برای این کار برنامه ریزی کنید.

در نهایت شما ایمیلی از توییتر دریافت می کنید که از شما دعوت می کند تا آرشیو خود را دانلود کنید. این آرشیو در یک فایل ZIP قرار دارد که حاوی پوشه ای است که در آن یک فایل HTML پیدا خواهید کرد. با کلیک بر روی آن، یک صفحه وب در پنجره مرورگر شما برای گشتن در کل تاریخچه توییتر شما به همراه فهرستی از فایل های داده جاوا اسکریپت باز می شود.

مرحله دوم: توییت ها را تکی حذف کنید

اگر فقط چند توییت قدیمی دارید که می‌خواهید از شر آنها خلاص شوید، می‌توانید آنها را یکی یکی حذف کنید. برای این کار:

  • به پروفایل خود بروید.
  • توییتی را که می خواهید حذف کنید، پیدا کنید و روی سه نقطه سمت راست پست کلیک کنید.
  • بر روی Delete کلیک کنید.
  • یک پاپ آپ از شما می پرسد که آیا مطمئن هستید. اگر مطمئن هستید، روی کلمه Delete کلیک کنید.

مرحله سوم: انتخاب یک سرویس

خدمات زیادی وجود دارد که طراحی شده‌اند تا به شما در مدیریت تاریخچه توییتر خود کمک کنند و آن را پاک کنند. برخی از این خدمات رایگان هستند و برخی هزینه عضویت دریافت می‌کنند. هیچ یک از این خدمات نمی‌توانند بلافاصله بیش از 3200 توییت جدیدتان را حذف کنند. با این حال، بسیاری از این برنامه‌ها راه حل‌های جایگزین پیدا کرده‌اند، به شما در دانلود آرشیو خود کمک می‌کنند و سپس با استفاده از آرشیو، در واقع گستره مشخص شده‌ای از توئیت‌های قبل از آن 3200 را حذف می‌کنند.

حتی اگر از یکی از این موارد برای حذف همه توییت‌های گذشته خود استفاده کرده‌اید، بهتر است به عقب برگردید و بررسی کنید. گزارش‌هایی از جمله از سوی کارکنان Verge، مبنی بر اینکه پست‌های حذف‌شده به‌طور مرموزی دوباره ظاهر شده‌اند، وجود دارد.

برنامه های فعلی برای پاک کردن تاریخچه توییتر عبارتند از:

TweetDelete که یکی از شناخته شده ترین برنامه ها است، یک ابزار وب است که به شما امکان می دهد هم تاریخچه توییتر خود را حذف کنید و هم یک تایمر برای حذف توییت های آینده تنظیم کنید. نسخه رایگان این برنامه تنها 3200 توییت اخیر شما را حذف می کند. این شرکت سه طرح پولی را ارائه می دهد: طرح ابتدایی با پرداخت 5.99 دلار در ماه یا 35 دلار در سال که حداکثر 500 توییت در ماه را حذف می کند. یک طرح حرفه ای که با پرداخت 6.49 دلار در ماه یا 40 دلار در سال، حداکثر 3200 توییت در ماه را حذف می کند. در نهایت طرح پریمیوم وجود دارد ک با پرداخت 6.99 دلار در ماه یا 44 دلار در سال، تلاش می‌کند با آپلود کردن فایل داده توییتر، محدودیت 3200 توییت را دور بزند و سپس به شما اجازه دهد طیفی از توییت‌های خاص را حذف کنید.

TweetEraser مشابه برنامه  TweetDelete است و ویژگی های مشابهی را ارائه می دهد. در واقع لیست ویژگی های برتر آن تقریباً مشابه TweetDelete است و قیمت های آن دقیقاً یکسان است با این تفاوت که به جای یک طرح ابتدایی، طرح حرفه ای و طرح پریمیوم، TweetEraser یک پیشنهاد ارائه می دهد. طرح مبتدی، طرح پیشرفته و طرح حرفه ای. تنها تفاوت این است که TweetEraser نسخه رایگان ارائه نمی دهد و ادعا می کند که قابلیت حذف فوق العاده سریع در طرح پیشرفته و حذف بی نهایت سریع در برنامه حرفه ای خو ارائه می دهد.

برنامه TweetDeleter توییت های قدیمی شما را با استفاده از استراتژی مشابه دو برنامه قبلی حذف می کند و این کار را با استفاده از آرشیو توییتر خود برای یافتن و حذف آن پست ها انجام می دهد. اگر فقط می‌خواهید توییت‌های خاصی را حذف کنید، می‌توانید آن‌ها را با استفاده از کلمات کلیدی یا متصل بودن آنها به رسانه پیدا کنید.

TweetDeleter یک طرح استاندارد ارائه می دهد که به شما امکان می دهد تا 100 توییت در ماه را با پرداخت 7.99 دلار در ماه یا 47.88 دلار در سال حذف کنید. طرح پیشرفته تا 3000 پست و 3000 لایک را با 9.99 دلار در ماه یا 59.88 دلار در سال حذف می کند و طرح نامحدود به شما امکان می دهد تعداد نامحدودی از توییت ها و لایک ها (شامل همه توییت ها به یکباره) را با 11.99 دلار در ماه یا 71.88 دلار در سال حذف کنید.

Redact یک برنامه قابل دانلود برای macOS، ویندوز و لینوکس است که پست ها را با طیف گسترده ای از خدمات حذف می کند. نسخه رایگان این برنامه پست های نامحدود در Reddit و Twitter و پست های 30 روزه از Facebook و Discord را حذف می کند. با پرداخت 84 دلار در سال می توانید تعداد نامحدودی پست را از همه این برنامه ها حذف کنید. این برنامه در مجموع بیش از 40 سرویس پست حذف می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.