چگونه حساب گوگل خود را بازیابی کنیم؟

فراموشی رمز عبور در حساب گوگل می تواند یک اتفاق ناامید کننده باشد، به همین دلیل است که گوگل چند راه را برای بازیابی حساب ارائه می دهد.

به گزارش تکناک،هنگام بازشدن به صفحه ورود، آدرس ایمیل خود را تایپ کنید تا به آن دسترسی پیدا کنید و سپس صفحه رمز عبور را مشاهده خواهید کرد. در زیر متن، گزینه فراموشی رمز عبور قابل مشاهده است و با کلیک بر روی آن به صفحه دیگری هدایت می‌شوید. این مرحله بسته به اطلاعات بازیابی که در هنگام ساخت حساب وارد کرده‌اید، متفاوت خواهد بود. در زمان ایجاد حساب، شما می‌توانید اطلاعاتی مانند شماره تلفن بازیابی و آدرس ایمیل بازیابی را وارد کنید. اطلاعات صحیح در این موارد برای مواقعی مانند فراموشی رمز عبور بسیار حائز اهمیت هستند.

روش های بازیابی رمز عبور در حساب گوگل

گوگل کدی را به شماره یا آدرس ایمیل ارسال می‌کند تا تأیید کند که این شما هستید که می‌خواهید وارد حساب شوید. اگر هیچ اطلاعات برای بازیابی به حساب خود اضافه نکردید، دسترسی مجدد به حساب، بسیار سخت خواهد بود.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، چندین گزینه وجود دارد. اگر روی گزینه شماره تلفن ضربه بزنید، گوشی شما یک پیام متنی با یک کد منحصر به فرد دریافت می کند. آن کد را در قسمت متن وارد کنید. پس از انجام این کار، به صفحه ای هدایت می شوید که در آن آدرس ایمیل بازیابی خود را وارد می کنید.

درست مانند شماره تلفن، کدی به آدرس ایمیل بازیابی خود ارسال می شود. آن کد را وارد کنید و وارد حساب کاربری خود شوید.

کلید عبور

گوگل، کلیدهای عبور را به عنوان جایگزینی برای رمز عبور پیاده سازی کرده است. اگر یک ایمیل بازیابی اضافه کنید و دستگاه‌هایی به آن حساب متصل باشند، می‌توانید یک اعلان به آن دستگاه‌ها ارسال کنید.

هنگامی که آن دستگاه اعلان را دریافت کرد، پیامی را خواهید دید که از شما می‌پرسد آیا شما هستید که می‌خواهید به سیستم وارد شوید یا خیر. اگر روی دکمه بله، من هستم ضربه بزنید، به حساب خود وارد خواهید شد.

اگر به ایمیل یا شماره بازیابی خود دسترسی نداشته باشید، چه؟

اگر گوگل از شما اطلاعات بازیابی را بخواهد و شما نتوانید به آن دسترسی داشته باشید، نمی توانید وارد حساب خود شوید. همانطور که قبلاً گفته شد، گوگل در زمینه امنیت واقعاً پیشرفته است. این شرکت به شما اجازه ورود به حساب را نمی دهد مگر اینکه کاملاً مطمئن باشد که شما هستید که می خواهید به حساب خود وارد شوید.

اطلاعات بازیابی آخرین تلاش برای شناسایی شماست. اگر نمی توانید اطلاعات را ارائه دهید، ممکن است مجبور شوید به فکر ایجاد یک حساب کاربری جدید باشید.

نکاتی برای جلوگیری از این اتفاق

راه‌های مختلفی برای جلوگیری از دست دادن دسترسی به حساب کاربری در صورت فراموش کردن رمز عبور وجود دارد.

اطلاعات رمز عبور خود را نگه دارید

اول از همه، مطمئن شوید که اطلاعات رمز عبور خود را در جایی نگه می دارید که احتمال گم شدن آن وجود نداشته باشد.

رمز عبور خود را ایمن نگه دارید

هنگامی که رمز عبور خود را یادداشت کردید، مطمئن شوید که آن را در مکانی نگه دارید که هیچ کس دیگری نتواند به آن دسترسی داشته باشد.

اطلاعات بازیابی خود را تنظیم کنید

اصولا وقتی حساب جدید خود را راه‌اندازی می‌کنیم، معمولاً مرحله بازیابی را به سرعت پشت سر می‌گذاریم تا بتوانیم وارد حساب خود شویم.

وقتی از شما خواسته می‌شود یک ایمیل یا شماره تلفن دیگر به منظور بازیابی حساب خود تنظیم کنید، مطمئن شوید که به شماره تلفن یا ایمیلی که می دهید، دسترسی دارید.

اطلاعات بازیابی خود را به روز نگه دارید

اکنون که اطلاعات بازیابی خود را دارید، آن را به روز نگه دارید. هر چند وقت یکبار دوباره همه اطلاعات را بررسی کنید و مطمئن شوید که به اطلاعات بازیابی دسترسی دارید. اگر گوشی و شماره خود را عوض کردید، وارد حساب کاربری خود شوید و شماره را به روز کنید. اگر مشکلی با آدرس ایمیل بازیابی شما اتفاق افتاد، مطمئن شوید که آن را تغییر دهید.

همه چیز را بررسی کنید

هر دو ماه یکبار کمی وقت بگذارید تا اطلاعات خود را بررسی کنید. به جایی که رمز عبور خود را ذخیره کرده اید، نگاه کنید، اطلاعات بازیابی خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه چیز مرتب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.