چگونه عملکرد گوشی اندرویدی خود را تقویت کنیم؟

بسیاری از گوشی های اندرویدی از آیفون عقب تر هستند و کاربران از استقامت و عملکرد آن‌ها شکایت دارند. اما چند ترفند برای کمک به بهبود عملکرد این دستگاه‌ها وجود دارد.

به گزارش تکناک، همه گوشی های هوشمند اندرویدی یکسان نیستند و هر سازنده بزرگ گوشی هوشمند آن را با پوسته مخصوص عرضه می‌کند. بنابراین محل برخی از تنظیمات ممکن است متفاوت باشد یا اصلا وجود نداشته باشد.

نحوه بهبود عمر باتری در گوشی های هوشمند اندرویدی

انجام چند مرحله ساده باعث طولانی‌تر شدن عمر باتری تلفن هوشمند اندرویدی می‌شود:

۱. روشنایی خودکار صفحه یا روشنایی تطبیقی ​​را خاموش کنید. همچنین سطح روشنایی را روی کمتر از 50 درصد تنظیم کنید.

هر چه صفحه نمایش روشن تر باشد، باتری بیشتری مصرف می‌شود.

از آنجایی که این گزینه در منوهای مختلف گوشی های هوشمند اندرویدی وجود دارد، فقط باید به تنظیمات رفت و در قسمت “Brightness ” این موارد را تنظیم کرد.

۲. از بهینه سازی تطبیقی باتری ​​استفاده کنید.

این ویژگی بر یادگیری نحوه استفاده از دستگاه تمرکز دارد و استفاده کاربر از برنامه‌های مختلف در زمان‌های متفاوت را ردیابی می‌کند. سپس، سیستم برنامه ها را با توجه به داده های جمع آوری شده بهینه می کند.

برخی از تلفن های اندرویدی دارای بخش اختصاصی تنظیمات باتری در برنامه Settings هستند. اما برخی از برندها (مانند سامسونگ) این تنظیمات را پنهان می کنند. بنابراین در گوشی های هوشمند اندرویدی مختلف دسترسی به آن کمی متفاوت خواهد بود.

۳. از حالت تاریک بیشتر استفاده کنید.

یکی دیگر از راه های افزایش عمر باتری و کمک به حفاظت از چشمان خود، استفاده از حالت تاریک ویژه اندروید است. هر گوشی اندرویدی دارای اندروید 10 یا بالاتر دارای گزینه حالت تاریک اختصاصی خواهد بود.

حالت تاریک نه تنها فشار چشم ناشی از نمایشگر گوشی هوشمند را کاهش می دهد، بلکه عمر باتری را نیز افزایش می دهد. و دلیل آن، مصرف انرژی کمتر توسط سیستم عامل برای نمایش پس زمینه تیره در نمایشگرهای OLED نسبت به پس زمینه سفید است.

بسته به نسخه اندروید دستگاه و برند آن، ممکن است به منظور یافتن حالت تاریک نیاز به جستجو در تنظیمات دستگاه باشد.

برای فعال‌سازی حالت تاریک، Settings را باز و به دنبال Dark Mode، Dark Theme یا حتی Night Mode باشید (استفاده همیشگی از حالت تاریک توصیه می‌شود.)

عملکرد روان‌تر تلفن‌های هوشمند اندرویدی

  • صفحه اصلی را خالی نگه دارید

برای اینکه صفحه اصلی گوشی خود را عاری از برنامه ها و بازی های زیاد کنید، یک ناحیه خالی را در صفحه اصلی فشار داده و نگه دارید و روی تنظیمات بزنید. گزینه “Add icon to home screen” یا “Add new apps to home screen” را پیدا کرده و آن را خاموش کنید.

پس از آن، هیچ نماد برنامه دیگری در صفحه اصلی ظاهر نمی شود. و هنگام نیاز، می توان با کشیدن نماد برنامه از منوی برنامه‌ها، میانبر آن را به صفحه اصلی افزود.

  • برای کمک به تمرکز بهتر، « Do Not Disturb » را تنظیم کنید

اندروید حالت « Do Not Disturb » را به منظور بی‌صدا نگه‌داشتن دستگاه در ساعات خاص ارائه می‌کند. برای فعال کردن آن، به Settings > Sound(Notifications) بروید، سپس به دنبال Do Not Disturb یا موردی مشابه بگردید.

با استفاده از این عملکرد، می توان محدوده ساعت مشخصی برای بی صدا بودن دستگاه تنظیم کرد. و یا صدای دستگاه‌ را به افراد یا برنامه‌های خاص محدود کرد. بنابر‌این حتی با روشن‌بودن آن می‌توان از تماس یا پیام مخاطبین خاص مطلع شد.

  • قابلیت Find My Device را در اندروید روشن کنید

با این گزینه حتی می‌توان موارد نمایشی به فردی که گوشی اندرویدی مفقودی یا سرقتی را پیدا می‌کند را تنظیم کرد.

البته هدف اصلی این قابلیت، امکان ردیابی گوشی های هوشمند اندرویدی در مواقع مفقودی یا سرقت است.

بدین منظور، Settings را باز کنید، سپس Find My Device )معمولاً در قسمت Security) را بیابید.

در دستگاه‌های سامسونگ می توان از سرویس Samsung Find My Mobile استفاده کرد. بدین منظور  در Settings > Biometrics & Security > Find My Mobile آن را فعال کنید.

پس از فعال‌سازی، می توان از هر رایانه شخصی یا دستگاه تلفن همراه به android.com/find رفته و با ورود به حساب کاربری خود دستگاه مورد نظر را یافت. کاربران سامسونگ می‌توانند مکان گوشی گمشده خود را در findmymobile.samsung.com بررسی کنند.

پس از فعال‌سازی،در صورت سرقت دستگاه و اتصال به شبکه، می توانید موقعیت آن را روی نقشه مشاهده کرد. از آنجا، می‌توان آن را به صدا درآورد، یا قفل کرد، و حتی یادداشتی را روی صفحه قفل به منظور اطلاع رسانی به یابنده درباره نحوه برقراری ارتباط با کاربر تنظیم کرد. و همچنین می توان تمام داده ها را حذف کرد.

  • گوشی خود را همیشه به روز نگه دارید

اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، باگ‌ها و سایر مشکلاتی که باعث کاهش سرعت دستگاه اندروید شما می‌شوند به طور بالقوه با یک به‌روزرسانی نرم‌افزار ساده قابل رفع هستند.

قبل از دانلود و نصب آخرین به روز رسانی نرم افزار، مطمئن شوید که دستگاه شما به Wi-Fi متصل است.

بدین منظور، Settings را باز کرده و Update را پیدا کنید. سپس در ” Software Update” یا “System Update” نرم افزار را دانلود و نصب کنید. پس از راه‌اندازی مجدد دستگاه، آخرین به روز رسانی نرم افزار نصب می‌شود.

همیشه گوشی خود را به منظور جلوگیری از بروز اشکالاتی که باعث کاهش سرعت دستگاه می شود، به آخرین نسخه نرم افزار به روز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.