چگونه مشکل ورود به اینستاگرام را حل کنیم؟

چگونه مشکل ورود به اینستاگرام را حل کنیم؟

گاهی پیش می‌آید که با وجود ورود صحیح اطلاعات، همچنان مشکل لاگین اینستاگرام حل نمی‌شود. این شرایط، به خصوص اگر پیج کاری و حرفه‌ای داشته باشید، می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.

به گزارش تکناک، با ما همراه باشید تا راه‌های عبور از این وضعیت و ورود به اکانت اینستاگرام را با هم بررسی کنیم.

اولین سوالی که باید از خود بپرسید، این است که دلیل این مشکل چیست؟ اولین قدم، این است که باز هم نام کاربری و رمز خود را به دقت وارد کنید و از درست بودن آن‌ها مطمئن شوید. همچنین، اتصال اینترنت و VPN را به دقت بررسی کنید. در صورتی که اصول اولیه ورود مشکلی نداشته باشند، احتمالا دچار یکی از مسائل زیر شده‌اید:

اینستاگرام حساب کاربری شما را مسدود کرده‌است.

گوشی همراه شما حافظه Cache کافی ندارد.

نسخه اینستاگرامی که از آن استفاده می‌کنید خیلی قدیمی است.

سرورهای خود اینستاگرام دچار مشکل شده‌اند.

روش‌های حل مشکل ورود به اینستاگرام

اگر نمی‌توانید وارد برنامه اینستاگرام شوید و فکر می‌کنید مشکلی بابت رمز یا نام کاربری وجود ندارد، روش‌های زیر را برای رفع مشکل امتحان کنید:

۱- صبر داشته باشید و اخبار را دنبال کنید

گاهی خطا از سمت سرورهای اصلی برنامه است و کاری از دست شما برنمی‌آید. بنابراین در اولین قدم منابع خبری موثق را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکل سراسری نیست. اگر قطع اتصال از سمت سرور بود، تنها کاری که از شما برمی‌آید این است که صبر کنید تا مشکل حل شود.

۲- اتصال اینترنت خود را بررسی کنید

قدم بعدی این است که اتصال اینترنت و البته VPN خود را به دقت بررسی کنید. گاهی مشکل با تغییر شبکه اینترنت حل می‌شود. در برخی مواقع هم لازم است مودم خود را خاموش و روشن کنید تا اتصال اینترنت درست شود. همچنین اگر مدت زیادی است به VPN متصل هستید، آن را قطع کرده و مجدد متصل شوید تا بتوانید وارد اینستاگرام خود شوید.

۳- اینستاگرام خود را آپدیت کنید

در صورتی که مشکل با کارهایی که گفتیم حل نشد، وارد Google Play یا App Store شوید و برنامه اینستاگرام خود را به روز رسانی کنید. تمام اپلیکیشن‌ها، پس از مدتی، نسخه‌های قدیمی خود را از رده خارج می‌کنند؛ بنابراین اگر گوشی شما در حالت آپدیت خودکار قرار ندارد، حتما هر چند وقت یک بار اینستاگرام را به صورت دستی به روز کنید تا مشکلی در ورود به برنامه نداشته باشید.

۴- از نسخه وب برای ورود کمک بگیرید

یکی از ساده‌ترین راه‌های حل مشکل ورود به اینستاگرام، این است که از نسخه وب این برنامه کمک بگیرید. نسخه وب، عموما مشکلات اپلیکیشن‌های موبایلی را ندارد و به راحتی می‌توان وارد آن شد. با ورود به نسخه وب، می‌توانید تمام قابلیت‌های اینستاگرام به جز انتشار استوری و پست‌ را داشته باشید. اگرچه نسخه وب نمی‌تواند به طور دائمی و حرفه‌ای استفاده شود، اما در کل به شما کمک می‌کند مطمئن شوید اکانت شما با مشکل مواجه نشده است.

۵- اکانت خود را موقتا غیرفعال و مجدد فعال کنید

اگر نمی‌توانید با موبایل وارد اکانت خود شوید، وارد نسخه وب اینستاگرام شده و اکانت خود را به طور موقت غیرفعال (Deactive) کنید. پس از این کار، می‌توانید مجددا با گوشی، رمز و نام کاربری خود را وارد کرده و اکانت را فعال کنید.

۶- شماره همراه خود را عوض کنید

همانطور که می‌دانید برای ساخت اکانت اینستاگرام، نیاز به یک ایمیل و یک شماره همراه دارید. گاهی ممکن است شماره همراه، برای چند اکانت استفاده شود و این موضوع، برای اکانت اصلی مشکل ایجاد کند. در صورتی که در ورود به اینستاگرام مشکل دارید، وارد نسخه وب این برنامه شوید و شماره همراه خود را تغییر دهید. در اغلب موارد، مشکل ورود به اینستاگرام با این کار حل می‌شود.

۷- گوشی خود را خاموش و روشن کنید

گاهی ممکن است تلفن همراه شما عامل اصلی مشکل ورود به اینستاگرام باشد. اگر قبلا هم در ورود به برنامه‌های دیگر چنین مشکلاتی را تجربه کرده‌اید، حتما یک‌بار گوشی خود را خاموش و مجدد روشن کنید. سپس مجددا وارد اینستاگرام شوید تا ببینید مشکل حل شده است یا نه.

۸- حافظه Cache برنامه را پاک کنید

پر شدن حافظه موقت برنامه، می‌تواند در ورود شما به اینستاگرام اختلال ایجاد کند. در این شرایط، وارد بخش App یا Application گوشی خود شوید، برنامه اینستاگرام را پیدا کنید، از بخش storage گزینه clear cache را انتخاب کنید. پس از این کار، مجددا ورود به برنامه را امتحان کنید.

۹- از فیس بوک کمک بگیرید

اگر اکانت فیس‌بوک و اینستاگرام شما به یکدیگر متصل باشند، می‌توانید از این برنامه برای حل مشکل ورود به اینستاگرام استفاده کنید. برای این کار کافیست در صفحه ورود به اینستاگرام، گزینه Log in With Facebook را بزنید و سپس، نام کاربری و رمز عبور فیس بوک خود را وارد کنید.

۱۰- گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید

آخرین راه این است که از تمام اطلاعات موجود در گوشی خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و سپس، آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید. البته این راه، آخرین روش ممکن است و در صورتی باید سراغ آن بروید که مطمئن باشید مشکل از جای دیگری نیست.

آیا اینستاگرام مرا بلاک کرده است؟

اگر ۱۰ راه بالا برای ورود به اینستاگرام به شما کمک نکرد، احتمالا به دلیل فعالیت‌های غیرمجاز در اینستاگرام (مانند لایک یا کامنت بیش از حد یا انتشار محتواهای مخرب) توسط این برنامه بلاک شده‌اید. در این شرایط، باید به سایت اینستاگرام به آدرس Instagram.com مراجعه کنید و مجدد احراز هویت شوید. در صورتی که از مسدودی اکانت خود اطمینان دارید، هرچه سریع‌تر برای رفع مشکل اقدام کنید؛ زیرا فرصتی که اینستاگرام برای احراز هویت به شما می‌دهد بسیار محدود خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.