چگونه مشکل « Move to iOS» را برطرف کنیم؟

ویژگی Move to iOS

اپل یک قابلیت به‌منظور کمک به کاربران قدیمی اندروید برای انتقال به سیستم عامل iOS توسعه داده است.

به گزارش تکناک، ویژگی “Move to iOS” در تئوری به کاربر امکان انتقال یکپارچه برخی داده های خود به iOS را می‌دهد. با این حال، از یکپارچگی کامل هنوز فاصله زیادی دارد.

فصل تعطیلات سال میلادی به تازگی آغاز شده است و کریسمس یکی از بهترین دوره های سال برای برندهای گوشی های هوشمند است.اپل نیز از این قاعده مستثنی نیست و این شرکت انتظار دارد حجم فروش بالایی برای سری آیفون خود داشته باشد.

تعداد زیادی از کاربران به iOS روی خواهند آورد، اما زمانی که «Move to iOS» به درستی کار نمی‌کند، مشکل ساز خواهد بود.

بر اساس گزارش های اخیر سری آیفون 14، موجب افزایش تعداد کاربران iOS شده‌است. این به معنی ورود کاربران بیشتری از اندروید به اکوسیستم آیفون است.

ویژگی Move to iOS

Move to iOS” بومی از زمان انتشار با ناپایداری، کندی و وجود باگ زیاد همراه بوده است. پس از چندین بار ارتقا iOS، اپل هنوز مشکلات آن را به منظور بهبود حل نکرده است.

برنامه «Move to iOS» در Google Play نظرات بد زیادی دارد. البته، برخی تنها به‌منظور خراب کردن ذهن مخاطب هستند، اما یک اتفاق نظر کلی در مورد باگ‌های زیاد این ویژگی وجود دارد. از طریق این مقاله، نحوه رفع مشکل “Move to iOS” و همچنین یک جایگزین قوی برای این برنامه ارائه شده‌است.

نحوه رفع مشکل ویژگی Move to iOS

در مرحله اول، آموزش رفع مشکل راه‌حل بومی اپل با چند نکته ساده آمده است. اگر زمان برای امتحان کردن آن دارید، می‌توانید مشکلات را حل و داده‌های قدیمی اندروید خود را به دستگاه iOS جدید منتقل کنید. در زیر چند نکته سریع مشاهده می‌شود که به شما در رفع مشکل برنامه کمک می‌کند.

۱. حالت هواپیما را در دستگاه اندروید روشن کنید.

۲. هر دو دستگاه اندروید و iOS را ریستارت کنید

۳. به روز بودن هر دو دستگاه را بررسی کنید.

۴. از وجود فضای کافی روی آیفون جدید برای پذیرش داده‌ها از دستگاه اندروید مطمئن شوید.

۵. برنامه‌های اندرویدی فشرده شبکه مانند Smart Network Switch و Sprint Connections Optimizer را غیرفعال کنید.

۶. اگر هیچ کدام مشکل شما را حل نکرد، سعی کنید برای پشتیبانی مستقیم با اپل تماس بگیرید.

ANYTRANS راه حلی قوی برای ویژگی Move to iOS

برنامه iMobie AnyTrans یک راه عالی برای مدیریت داده های آیفون یا آی‌پد از طریق ویندوز و مک است. این نرم افزار امکان انتقال داده ها از دستگاه اندرویدی به یک دستگاه iOS (mobile operating system by Apple Inc.) را بدون هیچ زحمتی فراهم می‌کند. همچنین بسیاری از ویژگی های مفید مانند انتقال داده های قدیمی واتساپ در اندروید به آیفون جدید را به همراه دارد. این برنامه قابلیت‌های بیش‌تری نسبت به برنامه استاندارد “Move to iOS” اپل ارائه می دهد.

برنامه AnyTrans یک جایگزین عالی برای iTunes است، و ممکن است تنها علت حذف آن توسط اپل باشد.

AnyTrans از همه مدل های اندروید پشتیبانی می‌کند. داده‌های موجود در آیفون را پاک نمی‌کند و محتوای تکراری را به‌طور خودکار رد می‌کند. انواع داده ها را پوشش می‌دهد و یکی از بهترین راه حل ها برای انتقال داده به شکل عملی، ایمن و قابل اعتماد است.

نحوه استفاده از ویژگی Move to iOS با استفاده از ANYTRANS

  • AnyTrans را در رایانه شخصی ویندوز یا مک خود دانلود، نصب و آن را باز کنید
  • دستگاه های اندروید و آی‌اواس (سیستم عامل تلفن همراه) خود را به کامپیوتر متصل و گزینه «Phone Switcher» را انتخاب کنید
  • گزینه a phone (Android) to iPhone را انتخاب کنید.

  • اگر دو دستگاه صحیح متصل باشند، می‌توانید روی Next کلیک کنید.
  • محتوای مورد نظر برای انتقال به آیفون را انتخاب کنید. در این مرحله می‌توانید همه‌ی زنگ‌های دستگاه، فیلم‌ها، آهنگ‌ها، مخاطبین، داده‌های تقویم، اسناد، کتابخانه عکس، پیام‌ها، گزارش تماس و موارد دیگر را منتقل کنید. این برنامه همچنین دارای یک عملکرد اختصاصی برای انتقال داده های واتساپ بدون حذف آن است.
  • پس از انتخاب گزینه ها، روی “Next” کلیک کنید. بسته به حجم داده ها و حجم فایل ها ممکن است چند دقیقه زمان ببرد.
  • پس از تکمیل فرآیند، همه فایل‌های خود را در دستگاه iOS جدید پیدا خواهید کرد.

شایان ذکر است برخی از فایل‌ها همچنان در اندروید دست نخورده باقی می‌مانند و به شما امکان تهیه نسخه‌های پشتیبان و غیره را می‌دهد. به عنوان مثال، آلبوم‌های اندرویدی پس از انتقال همچنان وجود خواهند داشت.

نتیجه

Move to iOS” بومی اپل فقط به منظور انتقال به iOS کاربرد دارد و از بازدهی مناسبی نیز برخوردار نمی‌باشد. برای اینکه برنامه به درستی، سریع و بدون مشکل کار کند، به شانس و صبر نیاز دارید.

بر خلاف آن، AnyTrans بدون هیچ زحمتی توانایی انجام این فرآیند را در چند دقیقه دارد. علاوه بر این، این برنامه کاربرد‌های بسیار بیشتری از تنها انتقال ساده فایل ها دارد. همانطور که گفته شد، این برنامه یک مدیر کامل برای آیفون یا آی‌پد است و با وجود گزینه های زیاد، جایگزین خوبی برای iTunes می‌باشد.

قابل توجه‌ترین ویژگی‌های AnyTrans شامل مدیریت پشتیبان گیری(Backup Manager)، Backup iCloud، گزینه Backup and Migrate به آیفون جدید و مدیریت پیام های اجتماعی (Social Messages Manager – انتقال چت های واتس اپ و موارد دیگر) می باشد. علاوه بر این، ابزارهای جالبی مانند Ringtone Maker، Screen Mirroring Feature و App Downloader وجود دارد.

اگر می‌خواهید به iOS روی بیاورید اما چیزی فراتر از Move to iOS در نظر دارید، AnyTrans توصیه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.