چگونه چت‌های واتساپ را در آیفون بازیابی کنیم؟

انتقال اطلاعات گوشی اولین کار ضروری پس از خرید گوشی جدید است اما مشکل اصلی هنگام انتقال از دستگاه اندرویدی به آیفون، عدم وجود برنامه‌ای مانند iTunes برای انتقال داده‌ها از طریق پلتفرم آن است.

به گزارش تکناک، در صورت ذخیره داده‌های واتساپ درGoogle Drive، وضعیت دشوارتر نیز می‌شود. در این مقاله مفصل به نحوه بازیابی نسخه پشتیبان واتساپ از Google Drive پرداخته شده است.

محل ذخیره نسخه پشتیبان‌داده‌های واتساپ در GOOGLE DRIVE

این نسخه های پشتیبان در یک پوشه معمولی نگهداری نمی شوند. بلکه Google Drive داده ها را پنهان می کند. حذف نسخه های پشتیبان واتساپ و غیرفعال‌سازی ذخیره پشتیبان در Google Drive ساده است، اما این فایل های پشتیبان واتساپ را دانلود نکنید.

  • از Store Google Play، برنامه Google Drive را دانلود کنید.
  • پس از نصب آن، روی سه خط افقی در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید و با استفاده از اطلاعات کاربری خود وارد شوید.
  • گزینه «Backup» را از آنجا انتخاب کنید. سپس، آخرین نسخه پشتیبان واتساپ نشان داده خواهد شد.

با ضربه روی سه نقطه کنار WhatsApp backup، دو گزینه «Delete backup» و «Turn off backup» را مشاهده خواهید کرد. باید در نظر داشت که نمی‌توان به فایل‌های پشتیبان واتساپ خود در Google Drive به طور عمیق دسترسی داشت.

digikala

امکان انتقال رایگان نسخه پشتیبان واتساپ از GOOGLE DRIVE به آیفون خود

داده‌های واتساپ خود از Google Drive را می توان به آیفون با استفاده از روشی رایگان منتقل کرد. نحوه بازیابی اطلاعات واتساپ از طریق ایمیل، روش رایگان آن است. در مقایسه با روش پولی آن، این روش کند و نیازمند اتصال قوی به اینترنت است. علاوه بر این، ایمیل قادر به مدیریت پیام های بزرگ نیست و از طریق آن تنها به فایل TXT می‌توان دسترسی داشت.

استفاده از این روش کمی چالش برانگیز است و با محدودیت هایی در مورد تعداد چت های قابل انتقال از طریق ایمیل و مشاهده آنها به شکل یک سند متنی با استفاده از یک برنامه مشاهده فایل به جای برنامه واتساپ مواجه خواهید بود.

مراحل ارسال تاریخچه چت واتساپ از طریق ایمیل‌ به آیفون

مرحله 1: پس از باز کردن قفل آیفون ، برنامه واتساپ را اجرا کنید.

مرحله 2: وارد مکالمه‌ی مورد نظر شده و روی نام چت گروهی یا مخاطب در بالای صفحه نمایش بزنید.

مرحله 3: به پایین صفحه رفته و “Export Chat” را انتخاب کنید. گزینه پیوست مطالب به شما نشان داده می شود.

مرحله 4: گزینه Mail را انتخاب و ایمیل خود را تایپ کنید و سپس Send را بزنید.

ایمیل را با استفاده از برنامه ایمیل آیفون باز و سپس پیوست را به صورت متن دانلود کنید.

نحوه بازیابی نسخه پشتیبان واتساپ از GOOGLE DRIVE در آیفون (بهترین راه)

حتی در صورت عدم وجود راه مستقیم برای بازیابی نسخه پشتیبان واتساپ از Google Drive در آیفون ، می‌توان این کار را با کمک یک ابزار شخص ثالث مانند Tenorshare iCareFone Transfer انجام داد و با چند کلیک، از داده‌های واتساپ، از جمله مخاطبین، تاریخچه چت و فایل‌های رسانه بدون هیچ گونه محدودیتی نسخه پشتیبان و خروجی تهیه و آنها را بازیابی و منتقل کرد. از Google Drive، می‌توان نسخه پشتیبان واتساپ را دانلود و سپس با استفاده از این برنامه آن را در دستگاه اندروید یا iOS بازیابی کرد. این برنامه با iOS 16 کار می کند.

مراحل بازیابی نسخه پشتیبان با Tenorshare iCarefone Transfer

مرحله 1: پس از باز‌کردن برنامه iCareFone Transfer، واتساپ را در صفحه اصلی و سپس “Backup” را از صفحه سمت چپ انتخاب کنید. روی « Download WhatsApp backup from Google Drive to the PC» در پایین پنجره کلیک کنید.

مرحله 2: وارد حساب Google Drive خود شده و نسخه پشتیبان واتساپ مورد نظر برای دانلود را انتخاب کنید.

مرحله 3: پس از دانلود نسخه پشتیبان واتساپ، نیاز به احراز هویت حساب واتساپ خود از تلفن مبدأ خواهید داشت. سپس، داده های پشتیبان برای واتساپ ایجاد می شود.

مرحله 4: اطلاعات پشتیبان واتساپ در نهایت با موفقیت بازیابی می شوند.

سؤالات متداول در مورد بازیابی یا انتقال داده‌های واتساپ

1: چگونه واتساپ خود را از iCloud بازیابی کنیم؟

در صورت ذخیره نسخه پشتیبان واتساپ خود در iCloud، بازیابی پیام‌های آن در گوشی جدید خیلی دشوار نخواهد یود.

برای بررسی ذخیره آن در iCloud، در واتساپ به Settings > Chat > Chat Backup بروید. iCloud Drive را روشن کنید، با Apple ID خود وارد شوید و به iCloud دسترسی پیدا کنید.

2: چرا Move to iOS کار نمی کند؟

دلایل متعددی برای ناسازگاری دستگاه مانند حافظه کم، اینترنت کند و غیره وجود دارد. Tenorshare iCareFone Transfer جایگزین مناسبی برای آن است.

3: هنگام گیر کردن بازیابی رسانه واتساپ، چه باید کرد؟

کندی اینترنت شایع ترین مشکل بازیابی رسانه واتساپ است، اما دلایل احتمالی دیگری نیز وجود دارد. از نرم افزارهایی مانند Tenorshare iCareFone Transfer برای تهیه نسخه پشتیبان، خروجی‌ و بازیابی چت ها، مخاطبین و فایل های رسانه‌ای واتساپ خود استفاده کنید.

4: آیا در واتساپ امکان بازیابی تاریخچه چت وجود ندارد؟

تنها راه برای بازیابی نسخه پشتیبان بدون حذف واتساپ، استفاده از نرم افزارهای شخص ثالث مانند Tenorshare iCareFone Transfer است.

این ابزار برای کمک به کاربران در مدیریت داده های واتساپ به روش های مختلف از جمله فعال کردن انتقال داده از اندروید به آیفون و از آیفون به اندروید در نظر گرفته شده است.

نتیجه

در صورت تمایل به بازیابی نسخه پشتیبان واتساپ از Google Drive در آیفون، مراحل ذکر شده، بدون شک به شما کمک خواهد کرد. همچنین بدون استفاده از Google Drive، می‌توان با نرم‌افزار Tenorshare iCareFone Transfer، اطلاعات واتساپ را به سرعت از اندروید به iOS انتقال داد. ویژگی اصلی iCareFone Transfer استفاده ایمن و عدم وجود تهدید در مورد حفظ حریم خصوصی کاربر است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.