چگونه یک فایل Word را به فایل PDF تبدیل کنیم؟

فایل PDF و فایل Word دو نوع فایل رایج مورد استفاده برای انواع اسناد هستند و یافتن آنها در محیط های حرفه ای و معمولی، بسیار رایج است.

به گزارش تکناک، صرف نظر از سازگاری یا فرمت کردن یک سند برای ارسال به شخص دیگری، می توانید به راحتی یک PDF را به Word Doc تبدیل کنید و بالعکس.

نحوه تبدیل PDF به Word 

اگر می خواهید یک PDF را به یک Word تبدیل کنید، باید یک نسخه از Adobe Acrobat نصب کنید. این نسخه باید نسخه استاندارد یا پرو باشد. در این راهنما ما از نسخه استاندارد DC استفاده می کنیم که با Creative Cloud ارائه می شود، اما مراحل برای نسخه پرو نیز یکسان است.

  1. PDF مورد نظر برای تبدیل به Word را در Adobe Acrobat باز کنید.
  2. روی گزینه «File» در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید و به «Export To» سپس «Microsoft Word» بروید و «Word Document» را انتخاب کنید.
  3. روی گزینه «ذخیره» کلیک کنید. به‌طور پیش‌فرض، نوع فایل روی Docx تنظیم می‌شود، اما می‌توانید با استفاده از منوی کشویی ذخیره به‌عنوان … آن را به سایر فرمت‌های فایل تغییر دهید. برای ایجاد یک فایل Word، آن را روی Docx بگذارید.

اکنون شما می توانید فایل را در Word باز کنید و هر تغییری را که نیاز دارید، انجام دهید یا فایل را برای شخص دیگری ارسال کنید.

چند راه برای تبدیل فرمت PDF به فرمت Word وجود دارد:

چگونه یک PDF را به یک Word تبدیل کنیم؟

Adobe یک نسخه رایگان ارائه می دهد که می توانید از آن برای تبدیل PDF به Word Docs استفاده کنید. این نسخه مبتنی بر وب است، بنابراین برای استفاده از آن نیازی به نصب چیزی نخواهید داشت.

  1. به وب سایت https://acrobat.adobe.com/link/acrobat/pdf-to-word بروید.
  2. بعد از باز کردن صفحه وب، فایل PDF را روی پنجره مرورگر بکشید و رها کنید.
  3. روی گزینه «تبدیل به Docx» در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید.
  4. روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و “دانلود این فایل” را انتخاب کنید تا آن را در رایانه خود ذخیره کنید.

برای تبدیل Word Doc به فایل PDF نیاز به یک کپی از Microsoft Word دارد. ما از آخرین نسخه Microsoft Word برای این آموزش استفاده کرده ایم، اما این مراحل باید در نسخه‌های قدیمی‌تر نیز کار کنند.

  1. فایل Word Doc را که می خواهید به PDF تبدیل کنید در Microsoft Word باز کنید.
  2. به قسمت “File” بروید و از منوی کشویی “Save as Adobe PDF” را انتخاب کنید.
  3. پس از انتخاب نام فایل و مکان، روی گزینه «ذخیره» کلیک کنید.
  4. فایل را در برنامه Acrobat باز کنید تا مطمئن شوید که قالب بندی خوب به نظر می رسد و تغییرات لازم را انجام دهید.

چگونه یک Word را به PDF تبدیل کنیم؟

Adobe یک ابزار رایگان مبتنی بر وب ارائه می دهد که می توانید از آن برای تبدیل Word Doc به فرمت PDF استفاده کنید. از آنجایی که این برنامه در مرورگر اجرا می شود، برای استفاده از آن نیازی به نصب چیزی نخواهید داشت.

  1. به وب سایت https://acrobat.adobe.com/link/acrobat/word-to-pdf بروید.
  2. Word Doc را که می خواهید تبدیل کنید روی پنجره مرورگر بکشید و رها کنید. فایل به طور خودکار تبدیل خواهد شد.
  3. روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و گزینه «دانلود این فایل» را انتخاب کنید تا آن را در رایانه خود ذخیره کنید.

همیشه ایده خوبی است که فایل های خود را پس از تبدیل آنها آزمایش کنید تا مطمئن شوید که همه چیز خوب به نظر می رسد یا بتوان مشکلات قالب بندی را برطرف کرد. اگر Acrobat یا Word ندارید، می توانید از Adobe’s Acrobat Reader به صورت رایگان استفاده کنید یا نسخه آزمایشی Office 365 را برای باز کردن فایل های Word دانلود کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.