چگونه Nearby Share را در ویندوز نصب کنیم؟

 ابزار Nearby Share که در رویداد CES 2022 برای ویندوز معرفی شده بود، سرانجام به رایانه های شخصی راه یافت. این ابزار در نسخه بتا به راحتی قابل نصب است و قابلیت هایی را برای کاربران ویندوز فراهم می کند.

به گزارش تکناک،  نصب و استفاده از ابزار جدید Nearby Share در ویندوز، برای کاربران آشنا با این ویژگی در اندروید ساده است. این ابزار اغلب بهترین گزینه برای اشتراک گذاری پیوند، تصویر یا فایل بزرگ در اندروید است. با استفاده از این ویژگی، در صورت فعال بودن Nearby Share، لیستی از دریافت ‌کنندگان بالقوه به شما نشان داده می‌شود.

برنامه Nearby Share در ویندوز، نیز به همین شکل است و کاربران می توانند افراد دریافت و ارسال کننده فایل‌ها را انتخاب کنند. در این راهنما نحوه نصب و استفاده از Nearby Share در ویندوز بررسی شده است.

 نحوه نصب Nearby Share در ویندوز

  1. در رایانه شخصی خود، به این لینک بروید.
  2. گزینه Get started را بزنید.
  3. فایل exe را دانلود و سپس آن را باز کنید.
  4. پس از اتمام مراحل نصب، وارد حساب گوگل خود شوید.
چگونه Nearby Share را در ویندوز نصب کنیم؟
چگونه Nearby Share را در ویندوز نصب کنیم؟

نحوه راه اندازی و استفاده از Nearby Share

  1. در صفحه setup، یک نام قابل تشخیص برای رایانه خود انتخاب کنید.
  2. در بخش Receiving، افراد مورد نظر برای اشتراک را انتخاب کنید.

توجه: می‌توانید از بین گزینه‌های everyone، known contacts،your devices only، or no one at all یک مورد را انتخاب کنید.

  1. Done را بزنید.

با این کار فرآیند راه اندازی به پایان می رسد، یعنی از اینجا به بعد، دستگاه شما برای دستگاه های مشخص ‌شده قابل مشاهده خواهد بود. به منظور دریافت فایل از مخاطبین گوگل خود، از به روز بودن آن اطمینان حاصل کنید. از طرف دیگر، در صورت استفاده از نسخه دسکتاپ، می توانید به سادگی دریافت را به دستگاه های خود محدود کنید.

در اندروید، باید فایل‌ها را از طریق منوی Share به اشتراک بگذارید و روی Nearby کلیک کنید اما نسخه ویندوز به شما امکان استفاده از Drag & Drop، یا همچنین انتخاب سریع از طریق Select files یا Select folders را می‌دهد. همچنین می‌ توان روی فایل‌ها در هر نقطه از رایانه خود راست کلیک کرده و Send with Nearby Share را انتخاب کرد.

چگونه Nearby Share را در ویندوز نصب کنیم؟
چگونه Nearby Share را در ویندوز نصب کنیم؟

فایل های انتخاب شده در نوار کناری قابل مشاهده خواهند بود. در سمت راست، گیرندگان موجود در یک لیست ظاهر می شوند. برای ارسال فایل روی گیرنده مورد نظر کلیک کنید. سپس فایل و گیرنده ناپدید می شوند، اما باید این فرآیند را در دستگاه گیرنده تکمیل کنید.

پس از نصب Nearby Share، در صورت ارسال فایل برای خود کاربر، فایل به طور خودکار دانلود می شود. اما در صورت ارسال آن برای مخاطبین یا هر کاربر دیگری، ابتدا باید دریافت آن را قبول کنید.

به طور کلی، برنامه ویندوز (Microsoft Windows : family of computer operating systems developed by Microsoft) گوگل بسیار ساده است و هر فایل ارسالی با استفاده از Nearby Share برای ویندوز، سریع و یکپارچه ارسال می‌شود.

این نوشته در آموزش ارسال شده و با برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.