رونمایی چین از سلاح مخصوص شورش های خیابانی!

چین از یک تفنگ الکترومغناطیسی دستی جدید به نام CS/LW21 رونمایی کرد که می تواند به جای گوگله، سکه شلیک کند .

چین از یک تفنگ الکترومغناطیسی دستی جدید به نام CS/LW21 رونمایی کرد که می تواند به جای گلوله، سکه شلیک کند و ابزاری مناسب برای کنترل شورش های خیابانی خواهد بود.

به گزارش تکناک، تفنگ الکترومغناطیسی CS/LW21 ، یک سلاح غیر کشنده است که بر اساس گزارش روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست چین (SCMP) ، در یک برنامه فناوری نظامی در CCTV-7 وابسته به دولت در
چین (China : cultural region, ancient civilization, and nation in East Asia, mostly refer to the People’s Republic of China in political situation, and rarely refer to the Republic of China) به نمایش گذاشته شد.

لی فنگ‌چیائو، طراح اسلحه چینی به CCTV-7 گفت: این تفنگ چینی مانند تفنگ های پیچه ای (کویل گان) طراحی شده است که از نیروی الکتریکی برای شتاب دادن به پرتابه استفاده می کند.

این سلاح چینی که توسط شرکت China North Industries Group Corporation و سایر تیم‌های فناوری توسعه یافته است، از گلوله‌های سکه‌ای استفاده می‌کند که می‌توانند چوب را سوراخ کرده و بطری‌های شیشه‌ای را بشکنند.

در حالی که هدف تفنگ الکترومغناطیسی CS/LW21  کاهش خطر آسیب رساندن به انسان است، شکل گلوله ها این اسلحه چینی و مسیر حرکت آن کنترل عالی و ضربه های چند نقطه ای را فراهم می کند. یعنی به جای روش های سنتی شلیک توسط باروت، اسلحه از نیروی الکترومغناطیسی استفاده می کند که اجازه می دهد قدرت تیراندازی بر اساس فاصله یا نوع هدف تغییر یابد.

digikala

طراحی اسلحه بنیادی است و نداشتن قطعات اضافی در این تفنگ ساخت چین، نگه داشتن و استفاده از آن را آسان تر می کند. انرژی آن توسط یک باتری لیتیوم یون داخلی تامین می شود که در صورت شارژ کامل می تواند صدها گلوله شلیک کند. زمان شارژ کوتاه است و دما تأثیر کمی بر روی آن دارد.

CS/LW21 چینی دارای یک خشاب با محفظه دوتایی برای تیر اندازی مداوم و تسریع در مسلح کردن مجدد است. هدف یاب به سادگی نصب می شود و یک صفحه نمایش نصب شده در جلو ظرفیت گلوله، حالت شلیک، دمای ریل، فرکانس و سطح باتری را نشان می دهد.

شکل و مسیر گلوله ها حمل و نگهداری آنها را راحت تر می کند.شلیک این اسلحه ها به راحتی به تخته های چوبی دولایه به ضخامت 3 میلی متر نفوذ کردند و در آزمایش های میدانی، بطری های کولا و آبجو را شکستند.

این سلاح‌ها با صدای شلیک آرام، بدون آتش یا دود هستند و لگد کوچکی دارند که آن‌ها را برای استفاده در مکان‌های شلوغ پرکاربرد می‌کند.

اگرچه قرار است سلاح های الکترومغناطیسی تا حد امکان آسیب کمتری وارد کنند، اما اگر به جای گلوله های معمولی از گلوله های سوراخ کننده بدن استفاده شود، می توانند مخرب تر از سلاح های معمولی هم باشند.

گزارش SCMP اشاره کرد که توانایی های تپانچه الکترومغناطیسی می تواند منجر به نگرانی در مورد شیوه های کنترل شورش خیابانی شود که حقوق بشر را نقض می کند.با این حال، در مناطق پرجمعیت که اسلحه‌های گرم می‌توانند باعث ترس یا خشونت بیشتری شوند، صدای شلیک آرام، بدون آتش، دود یا مهمات و لگد زدن کوچک و مقرون به صرفه بودن این اسلحه آن را به جایگزینی جذاب برای سلاح‌های معمولی تبدیل کرده است.

 

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.