چین سریعترین قطار مغناطیسی جهان را می سازد

چینی ها در ادامه توسعه پرشتاب و منحصر به فرد صنعت ریلی خود ،یک قطار مغناطیسی فوق سریع با سرعت 1000 کیلومتر در ساعت را آزمایش و در حال آماده کردن آن برای بهره برداری هستند.

به گزارش تکناک، سرعت این قطار دو برابر سریع‌ترین قطار مغناطیسی در حال خدمت در شانگهای است که حداکثر سرعت آن 460 کیلومتر در ساعت است. پروژه جدید در هاربین، مرکز استان هیلونگجیانگ در شمال شرقی کشور آزمایش خواهد شد.

World Artery، یک شرکت چینی که در اجرای این ماموریت مشارکت دارد، به گلوبال تایمز گفت که این پروژه آزمایشی همچنین گردشگری محلی را در استان تقویت خواهد کرد.

استفاده از فناوری شناور شدن مغناطیسی در یک لوله خلاء

قطار مغناطیسی فوق‌سریع از فناوری معلق شدن مغناطیسی استفاده می کند. این فناوری به قطارها اجازه می‌دهد تا با سرعت‌های خارق‌العاده، که توسط میدان‌های مغناطیسی قدرتمند امکان پذیر است شناور شده و حرکت کنند.

پروژه جدید از این فناوری در یک لوله حمل‌ونقل با خلاء کم استفاده می‌کند، که مهم‌ترین بخش برنامه است و قطار مغناطیسی (نوعی قطار که توسط آهنربا بر روی هوا شناور شده و به حرکت در می آید.) را قادر می‌سازد تا با هزینه‌های نسبتاً متوسط و بدون به خطر انداختن ایمنی، به سرعت‌های بالا دست یابد.

digikala

ژنگ بین، مدیر عامل World Artery، به گلوبال تایمز گفت که ساخت مسیر آزمایشی پیشرفتی در این زمینه خواهد بود این، همچنین یک جهش بزرگ فناوری در تبدیل مفهوم به واقعیت است.

چینی ها در ادامه توسعه پرشتاب و منحصر به فرد صنعت ریلی خود ،یک قطار مغناطیسی فوق سریع با سرعت 1000 کیلومتر در ساعت را آزمایش و در حال آماده کردن آن برای بهره برداری هستند.چینی ها در ادامه توسعه پرشتاب و منحصر به فرد صنعت ریلی خود ،یک قطار مغناطیسی فوق سریع با سرعت 1000 کیلومتر در ساعت را آزمایش و در حال آماده کردن آن برای بهره برداری هستند.

چالش ها در حفظ چنین سرعت های بالایی چیست؟

سرعت 1000 کیلومتر در ساعت مشکلاتی را به همراه خواهد داشت که می تواند ایمنی مسافران و زیرساخت ها را زیر سوال ببرد. چالش هایی مانند حفظ شرایط خلاء کم لوله و نحوه تعامل سرنشینان با چنین سرعت های بالا و شتاب های شدیدی باید برطرف شوند.

علاوه بر این، هزینه های مربوط به توسعه و اجرای سیستم های قطار مغناطیسی (maglev train : system of train transportation that uses two sets of magnets) نیز باید در نظر گرفته شود. ساخت مسیرهای مغناطیسی، ایستگاه ها و زیرساخت های مرتبط نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارد.

به گزارش گلوبال تایمز، لوله با خلاء کم و کارخانه‌های تولیدی مربوطه با مشارکت World Artery و شرکت گروه سرمایه‌گذاری صنعتی هاربین ساخته می‌شود که قبلاً توافقی نیز برای آن حاصل شده است. World Artery از فناوری ساخت و ساز، ثبت اختراعات مرتبط و سایر ورودی ها مراقبت می کند، در حالی که گروه سرمایه‌گذاری صنعتی هاربین مسئول ثبت برنامه ساخت و ساز و ارائه خدمات، از جمله جذب سرمایه گذار و انجام مشاوره های سیاست گذاری است.

اگر این فناوری برای استفاده تجاری قابل دوام شود، این سیستم حمل و نقل سریع به طور بالقوه سفرهای طولانی مدت را تغییر می دهد، مسافت ها را کاهش می دهد و مناطق را نسبت به هم نزدیک تر می کند به شکلی که پیش از این نبوده است.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.