ژاپن صادرات تجهیزات تولید تراشه را محدود می کند

یک روزنامه ژاپنی از تصمیم دولت این کشور برای اعمال صادرات تجهیزات تولید تراشه پیشرفته تراشه از تاریخ  23 جولای خبر می دهد.  

 به گزارش تکناک، روزنامه ژاپنی Nikkei گزارش می کند که وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن (METI) قرار است تغییراتی در تبادلات ارزی و تجارت خارجی اعمال کند. این تغییرات شامل اضافه شدن 23 دسته کالا، از جمله تجهیزات پیشرفته تولید تراشه، به لیست کالاهای صادراتی کنترل شده است.

به نظر می‌رسد که تصمیم به محدودیت  صادرات تجهیزات تولید تراشه  پیروی از سیاست‌های محدودیت صادرات تجهیزات پیشرفته تراشه به چین توسط ایالات متحده است.  این تغییرات، پس از یک دوره اطلاع رسانی دو ماهه در تاریخ 23 جولای اعمال خواهد شد.

همانطور که در این گزارش آمده است، ایالات متحده آمریکا محدودیت‌های صادرات تجهیزات پیشرفته تولید تراشه به چین را اعمال کرده است و به نظر می‌رسد این اقدام ژاپن نیز دنباله روی از تصمیمات ایالات متحده است.

digikala

اگرچه نام چین و سایر کشورهای خاص به صراحت در لیست محدودیت  شده صادرات تجهیزات تولید تراشه ذکر نشده‌اند، اما صادرات  ۲۳ ماده  ای که به تازگی اضافه شدند،  نیازمند گواهی جداگانه خواهد بود. به گفته وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت (METI)، این ۲۳ دسته شامل تجهیزات تمیز کردن وافر، تشکیل فیلم، حرارت درمانی، حکاکی کردن و بازرسی است.  همچنین METI بیان کرده که تجهیزات مربوط  به اشعه ماوراء بنفش شدید (EUV) و حافظه‌های ۳D-empile هم در این دسته قرار دارند.

وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن، در ماه مارچ امسال اعلام کرده بود که قصد دارد در ماه جولای، مقررات را به شدت سخت تر و محدودتر کند. در آن زمان، یاسونوری نیشیمورا ، وزیر اقتصاد، بازرگانی و صنعت  این کشور بیان کرده بود که در این اصلاحیه، کشورهای خاصی مستثنا نخواهند شد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.