بازوی رباتیک با حرکت ماهیچه ای ساخته شد

اگر رویای ربات های غول پیکر آینده که توسط بدن انسان کنترل می شود را در سر می پرورانید، مطمئناً از  پروژه  بازوی رباتیک Ultimate Robots هیجان زده خواهید شد.

به گزارش تکناک، این تیم تحقیقاتی یک بازوی رباتیک ایجاد کرده اند که می تواند با استفاده از حرکت ماهیچه ای به لطف سنسور PCB، سیگنال EMG و حسگر uMyo کنترل شود. همچنین این ربات از بردهای میکروالکترونیک آردوینو استفاده می کند.

این پروژه به عنوان یک نمایش ساده از آنچه که ماژول حسگر uMyo می تواند به دست آورد طراحی شده است. این ربات به سه سنسور uMyo PCB تجهیز شده است تا حرکت فرد را به دقت تشخیص دهد. هر انگشت روی بازوی رباتیک دارای دو تاندون است. اینها به چرخی متصل هستند که توسط سروو موتور کار می کند. سروو تعیین می کند که انگشتان بسته یا باز باشند.

گوهر درخشان این ابداع، حسگر uMyo است. این یک دستگاه منبع باز است که برای استفاده از ورودی کاربر طراحی شده است. این سیستم می تواند داده ها را به صورت بی سیم انتقال دهد، بنابراین کاربر نباید انتظار داشته باشد که با کابل هایی که آنها را به دستگاه خروجی متصل می کند، گرفتار شود. به گفته Ultimate Robotics، uMyo می‌تواند سیگنال‌های گروه‌های عضلانی مختلف، از جمله بازوها، مانند این پروژه، پاها، عضلات صورت و عضلات تنه را تشخیص دهد.

دو حسگر uMyo در آرنج قرار داده شده اند تا سیگنال های ماهیچه ای انگشت را کنترل کنند. حسگر سوم در مچ دست برای نظارت بر حرکت عضلات شست استفاده می شود. سیگنال ها به آردوینو منتقل می شوند که از یک ماژول nRF24 برای دریافت سیگنال بی سیم استفاده می کند. سپس آردوینو ورودی را پردازش می‌کند تا دستورات را از طریق برد درایور PCA9685 به سرووها ارسال کند و باعث می‌شود بازوی رباتیک در پاسخ حرکت کند.

حسگر uMyo و نرم افزار مورد استفاده در این پروژه بازوی رباتیک هر دو منبع باز هستند. تیم تحقیقاتی به اندازه کافی مهربان بود تا همه چیز را در GitHub برای هر کسی که علاقه مند به مطالعه کد منبع است به اشتراک بگذارد.

برای مشاهده دقیق‌تر این پروژه، بخش رسمی uMyo را که توسط Ultimate Robotics در Hackaday آپلود شده است، بررسی کنید. این تیم جزئیات زیادی را در مورد نحوه کارکرد و آنچه در PCB می‌آید به اشتراک گذاشت. می توانید اطلاعات بیشتری در مورد بازوی رباتیک در Reddit پیدا کنید و آن را در عمل از طریق یوتیوب مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.