کارت گرافیک Arc A580 اینتل معرفی شد

اینتل همچنان در حال گسترش محصولات خود است. آخرین محصول در خط موفق پردازنده‌های شرکت، سری جدید کارت‌های گرافیک Arc است.

به گزارش تکناک، اکنون، شرکت کارت گرافیک Arc A580 را معرفی کرده است. این کارت گرافیک با قیمت ۱۷۹ دلار، برای کاربرانی که به دنبال راه حلی مقرون به صرفه و تجربه گیمینگ روان با تنظیمات گرافیکی متوسط به بالا در رزولوشن 1080p هستند، طراحی شده است.

جزئیات بیشتر به این شرح است: Intel (American multinational technology corporation) کارت گرافیک Arc A580 خود را معرفی کرده است، یک GPU بازی اقتصادی با قیمت ۱۷۹ دلار. کارت گرافیک جدید Arc A580 بر اساس ACM-G10 برترین GPU اینتل استوار است، اما برخی از ویژگی‌ها غیرفعال شده است تا به قیمت پایین‌تری برسد.

به عنوان مثال، این کارت گرافیک دارای ۲۴ هسته Xe-Cores به جای ۳۲ هسته است و از تکنولوژی ارتقای کیفیت تصویر XeSS اینتل پشتیبانی نمی‌کند. با این حال، همچنان از ردیابی پرتو پشتیبانی می‌کند و دارای تعدادی ویژگی دیگر است که باعث می‌شود ارزش خوبی در این قیمت داشته باشد.

از نظر عملکرد، کارت گرافیک اینتل (شرکت آمریکایی تولیدکننده تراشه‌های نیمه‌رسانا) Arc A580 با AMD Radeon RX 6600 و Nvidia GeForce RTX 3050 قابل مقایسه است. این کارت قادر است با تنظیمات بالا بیشتر بازی‌های محبوب را در رزولوشن 1080p اجرا کند و حتی برخی از بازی‌ها را با تنظیمات متوسط در رزولوشن 1440p نیز قابل اجراست.

در زیر برخی از ویژگی‌های کلیدی کارت گرافیک Intel Arc A580 آمده است:

  • ۲۴ هسته Xe-Cores
  • ۸ گیگابایت حافظه GDDR6
  • توان مصرفی برد ۱۸۵ وات
  • پشتیبانی از ردیابی پرتو
  • پشتیبانی از Intel Deep Link
  • پشتیبانی از Intel XeSS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.