کاهش زمان بارگذاری بازی‌ ها با یک فناوری جدید

قابلیت فشرده‌سازی GPU در DirectStorage باعث کاهش زمان بارگذاری بازی‌ ها و بهبود عملکرد آن به دلیل بهینه‌سازی درایور می‌شود.

به گزارش تکناک، درایور جدید GeForce 535.98 Game Ready از Nvidia، با رفع اشکالات عمومی و پشتیبانی از بازی Diablo IV، منتشر شده است. این درایور علاوه بر اصلاح مشکلات، با بهره‌گیری از فشرده‌سازی GPU بهبود قابل توجهی در عملکرد SSD های PCIe 5.0، از جمله Crucial T700، کسب کرده است و  یکی از بهترین SSD ها است..

DirectStorage از قدرت فشرده‌سازی GPU برای کاهش چشمگیر زمان بارگذاری بازی‌ ها استفاده می‌کند. منابع بازی بسته‌بندی شده اند و نیاز به باز شدن دارند. با این حال، با استفاده از فشرده‌سازی GPU، وظیفه بازکردن منابع بازی به عهده پردازنده گرافیک قرار می‌گیرد، که این باعث کاهش بار بر دوش پردازنده می‌شود. بنابراین، بهبود قابل توجهی در عملکرد فشرده‌سازی GPU از طریق بهینه‌سازی درایور می‌تواند حاصل شود.

استفاده از DirectStorage توسط گیمرها حتی در صورت استفاده از درایوهای قدیمی با ظرفیت کم هم  نیازی به SSD ندارد. با این حال، SSD ها بهترین عملکرد و بهره را از فناوری DirectStorage به دست می‌آورند.

Compusemble با مقایسه درایور قبلی GeForce 535.03 و درایور بتای 535.50، به بهبود عملکرد فشرده‌سازی GPU دست یافته است. آخرین درایور GeForce 535.98 شامل بهینه‌سازی‌های جدید است. Compusembler از T700 و یک SSD PCIe 4.0 ناشناس برای مقایسه استفاده کرده است. این از بنچمارک معمول Avocado برای ارزیابی عملکرد بین دو SSD و درایور Nvidia GeForce استفاده می‌کند. البته، لیست بازی‌های پشتیبانی کننده از DirectStorage کم است، اما اعتبار بنچمارک Avocado با نتایج واقعی برای Forspoken تأیید شده است.

پس از بروزرسانی درایور بتای GeForce 535.05، پهنای باند T700 به 33.12 GB/s افزایش یافت، که منجر به بهبود ۱۸  درصدی زمان بارگزاری بازی  شد. اما برای SSD PCIe 4.0 عملکرد کمتری داشت و تنها پهنای باند را ۲ درصد افزایش داد. پس چه تأثیری بر زمان بارگذاری خواهد داشت؟

با توجه به نتایج Compusemble، زمان بارگذاری T700 از 0.24 ثانیه به 0.20 ثانیه کاهش یافت. این تأثیر ممکن است در مقابل SSD های PCIe 5.0 کمتر جذاب به نظر برسد، اما محاسبات نشان می‌دهد که درایور جدید باعث کاهش 17 درصدی زمان بارگذاری T700 شده است که با افزایش پهنای باند همخوانی دارد. از طرفی، SSD PCIe 4.0 تنها 3 درصد کاهش زمان بارگذاری را تجربه کرده است.

شواهد نشان می‌دهد که SSD PCIe 4.0 به حداکثر قابلیت خود رسیده است اما در مقابل، درایو GeForce بعدی پیشرفت کمی را نشان می‌دهد. در عوض، عملکرد SSD های PCIe 5.0 قدرتمندتر به نظر می‌رسد، و این در عملکرد T700 قابل مشاهده است. DirectStorage در بازی‌های آینده وعده‌ای بزرگ دارد، و مایکروسافت این فناوری را به مدت سه سال تبلیغ کرده است. البته نیاز داریم که بازی‌های بیشتری این تکنولوژی را پشتیبانی ‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.