کاهش سهم بایننس از بازار رمز ارزها

آمارهای شرکت تحقیقاتی کایکو نشان می دهد که سهم بازار صرافی بایننس، تحت تاثیر افزایش بازرسی های نظارتی در طول کمتر از یک سال گذشته، کاهش یافته است.

به گزارش تکناک، بر اساس داده‌های Kaiko، سهم بازار معاملات فوری صرافی بایننس در تاریخ 19 ژوئن با نسبت 56 درصد تغییر چندانی نسبت به دو ماه قبل نداشته است. این در حالی است که این درصد کمترین سطح سهم بازار این صرافی از آگوست گذشته بود که به 53.7 درصد رسیده بود. پس از آنکه کمیته اوراق بهادار و بورس آمریکا در تاریخ 5 ژوئن شکایتی علیه Binance و بنیانگذارش چانگ‌پنگ ژائو را بررسی کرد، بزرگترین صرافی رمزارز جهان آسیب دید.

با توجه به شکایت‌های جداگانه از کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده، سهم بازار روزانه صرافی Binance در تاریخ 6 آوریل به نسبت 47 درصد کاهش یافت. فشار بر صرافی‌های ارز دیجیتال مانند Binance نیز به علت فعالیت‌های مالی سنتی مانند BlackRock افزایش یافته است. جذب سرمایه‌گذارانی که به دنبال موسسات تنظیم شده هستند، منجر به درخواست مجوز برای شروع ارائه وجوه قابل معامله در مبادلات بیت کوین نقطه ای شده است.

الکس سوانویک، مدیر عامل شرکت اطلاعاتی رمزارزی Nansen گفت: صرافی‌های متمرکز، خود را در تنگنای بین صرافی‌های غیرمتمرکز و بازیگران مالی سنتی که وارد بازار می‌شوند، خواهند دید.

Coinbase، که نیز به دلیل شکایات کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا در دستور کار است، سهم بازار خود را از 7.6 درصد در ژانویه به 6.8 درصد در ژوئن کاهش داده است. طبق داده های Kaiko، شعبه آمریکایی Binance پس از شکایات CFTC و SEC تقریباً تمامی سهم بازار خود را از دست داده است. همچنین سهم Binance در معاملات جفت یورو نیز طبق داده های Kaiko به شدت کاهش یافته است.

با توجه به توقف یکی از فروش‌های بدون هزینه محبوب در ماه مارس، سهم بازار Binance نیز آسیب دیده است. به تازگی، این صرافی فروش جدیدی را برای ارزهای پایدار مانند True USD، BUSD، USDT از شرکت Tether و USDC از شرکت Circle، از تاریخ ۳۰ ژوئن آغاز کرده است.

سخنگوی Binance گفت که این شرکت تصمیم دارد ارائه عملکرد مالی قوی خود را حفظ کند و به رشد محصولات و خدمات خود و سرمایه‌گذاری در فرآیندهایی که با مقررات جدید منطبق هستند، ادامه دهد. هدف اصلی این شرکت ارائه بهترین خدمات به کاربران است.

صرافی Binance تنها یکی از صرافی‌های متمرکز است که تحت تأثیر قرار گرفته است. به طور کلی، فشار نظارتی منجر به کاهش حجم معاملات جهانی در صرافی‌های رمزارزی و کاهش بازدهی سرمایه‌گذاران شده است.

سیسی لو، بنیانگذار مشاور بلاکچین Venn Link Partners، بیان کرد که خطر نظارتی برای تمامی صرافی‌های متمرکز واقعی است. او بر جمع آوری نتایج عملیات نظارتی توسط Binance تأکید کرد و افزود که آینده‌ای چالش برانگیز در انتظار Binance است، تا بتواند سهم بازار را در کنار حفظ الزامات انطباقی، به دست آورد.

مشکلات نظارتی

فشارهای نظارتی و مشکلات بانکی باعث شده است که Binance از چند کشور خارج شود. این شرکت در تاریخ 16 ژوئن، اعلام کرد که به دلیل عدم موفقیت در ثبت نام، از هلند خارج می‌شود. همچنین در اوایل این ماه، بعد از انتخاب فرانسه به عنوان پایگاه اروپایی، تحت بررسی مقامات فرانسوی قرار گرفت. در تاریخ 23 ژوئن، مقامات بلژیک نیز دستور دادند تا Binance فعالیت‌های خود را در آنجا متوقف کند.

در ماه آوریل، مجوز کسب Binance در زمینه دارایی‌های مشتقه توسط کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا لغو شد. به علاوه، بانک‌های محلی و شرکای پرداخت خدمات خود را در Binance Australia متوقف کردند. در ماه گذشته، Binance اعلام کرد که بعد از اجرای مقررات جدید رمزارزی در کانادا، قصد دارد از این کشور هم خارج شود.

مزیت اندازه

Binance با وجود از دست دادن بخشی از سهم بازار خود در طول سال 2023، به نظر می‌رسد که هنوز هم از سایر صرافی‌های رمزارزی بزرگتر است. این امر برای شرکت Zhao، بنیانگذار Binance، مزیتی در ارائه عمق بیشتر در نوسانات بازار و معاملات ایجاد می‌کند.

به گزارش DefiLlama، ارائه دهنده داده‌های رمزارزی، Binance همچنین بزرگترین حامی توکن‌های مشتری با ذخایری به ارزش 59.2 بیلیون دلار است.

سیسی لو، از Venn Link Partners، اظهار کرد: در حال حاضر با عدم وجود گزینه‌های قابل قبول دیگر ، سرمایه‌گذاران هنوز ممکن است Binance را به عنوان صرافی اصلی خود برای انجام تراکنش‌ها در نظر بگیرند. این شرکت اثبات کرده که قادر است بالاترین سطح نوسانات بازار و عمق بازار را برای معامله‌گران فراهم کند و این می‌تواند محدودیتی برای کاهش سهم بازار آنها ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.