آیا انسان ها به مرور کم هوش می شوند؟

یک تیم تحقیقاتی ، نتایجی را به دست آوردند که نشان می ‌دهد نمرات ضریب هوشی آمریکایی ها برای اولین بار در قرن اخیر کاهش یافته است.

یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه نورث وسترن و دانشگاه اورگان، با مطالعه تست‌های آنلاین ارزیابی ضریب هوشی افراد، نتایجی را به دست آوردند که نشان می ‌دهد ضریب هوشی آمریکایی‌ها برای اولین بار در قرن اخیر کاهش یافته است.

به گزارش تکناک، در مقاله‌ای که توسط الیزابت دووراک، ویلیام رول و دیوید کاندون در مجله Intelligence منتشر شده است، آن‌ها تحلیلی روی نتایج تست‌ های ضریب هوش آنلاینی که توسط داوطلبان در طول سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸ انجام شده بود، انجام دادند.

اثر فلین که به نام جیمز آر. فلین نامگذاری شده است، اصطلاحی است که برای اولین بار توسط ریچارد هرنشتاین و چارلز موری در سال 1994 در کتابشان تحت عنوان “منحنی زنگ” ابداع شد. به طور خلاصه، این اثر نشان می‌دهد که نژاد بشر در نسل های بعدی باهوش ‌تر می‌شود و میانگین ضریب هوش (IQ) آنها افزایش می‌ یابد.

تحقیقات قبلی این نظریه را تقویت می کرد و دانشمندان دریافتند که افراد نسل‌های بعدی در تست‌های IQ نمره بالاتری کسب کرده‌اند. در حقیقت بین سال‌های 1932 تا 2000  نمره ضریب هوشی بین 3 تا 5 امتیاز افزایش یافته است.

اما به تازگی به نظر می‌رسد که همه چیز تغییر کرده است. در چند سال اخیر، مطالعات متعدد نشان داده‌اند که نمرات ضریب هوشی در بسیاری از کشورهای اروپایی در حال کاهش است و به نظر می‌رسد که این اتفاق در مورد ایالات متحده نیز رخ داده است.

در این تحقیق جدید، محققان برای بررسی تغییرات در نمرات IQ، از نتایج تست‌های هوش (intelligence : mental faculty) آنلاین استفاده کردند که در یک دوره 12 ساله توسط بزرگسالانی که در پروژه ارزیابی شخصیت شرکت کرده بودند، جمع‌آوری شده بود. آنها متوجه شدند که نمرات IQ برای تمام گروه‌های سنی، بدون توجه به جنسیت، کاهش یافته است ولی بیشترین کاهش در بین جوانان رخ داده است.

آنها همچنین خاطرنشان کردند که اگر چه چند مهارت، مانند استدلال فضایی، بهتر از نسل های قبلی بودند اما مهارت های دیگر، مانند حل مسئله، ارزیابی سری های عددی و استدلال کلامی، همگی بدتر شده بودند. محققان هیچ تحقیقی را برای توضیح این افت انجام ندادند، اما پیشنهاد کردند که ممکن است با تغییرات سیستم آموزشی مرتبط باشد.آنها همچنین به موضوع بحث برانگیز دقت نمرات آزمون IQ به طور کلی به عنوان ابزاری برای سنجش هوش افراد توجه نکردند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.