کاهش محدودیت سنی برای استفاده از Quest

بررسی دقیق دولت آمریکا در مورد نحوه برخورد شرکت های فناوری با کاربران زیر سن قانونی همچنان در حال افزایش است.

به گزارش تکناک، کنگره با ارایه لوایح مختلف به دنبال تقویت قدرت قانون‌گذاران و حتی ممنوعیت کامل کودکان زیر 13 سال از رسانه های اجتماعی است.

اکنون حداقل سن مجاز برای استفاده از هدست های Quest در حال تغییر از 13 به 10 سال است. جو آزبورن، سخنگوی متا این مسأله را تایید کرده است و یک پست وبلاگ در مورد اخبار برنامه ریزی شرکت منتشر کرده است. طبق این پست، والدین باید ایجاد حساب کودک را تأیید کنند و متا تنها برنامه های دارای رتبه بندی ایمن برای آن گروه سنی را توصیه خواهد کرد. همچنین تبلیغات به کودکان نشان داده نخواهد شد.

شاید مهم‌تر از همه، نمایه و آواتار متای یک کودک 10 تا 12 ساله، که Quest برای انواع برنامه‌ها از آن استفاده می‌کند و به‌طور پیش‌فرض روی خصوصی تنظیم خواهد شد، «به این معنی که افراد نمی‌توانند کودکان را بدون تایید والدین دنبال کنند.» طبق پست وبلاگ متا، فقط والدین می توانند این ویژگی ایمنی را خاموش کنند. و Horizon Worlds، پلتفرم اجتماعی جهانی Quest، در حال حاضر برای افراد 13 و بالاتر در دسترس خواهد بود.

علت انجام این کار توسط متا این است که این شرکت ترجیح می‌دهد هنگام استفاده کودکان از هدست‌های واقعیت مجازی، تجربه آنها را به جای دروغ درباره سن خود محدود کند. همچنین، احتمالا متا می‌خواهد از هرگونه جریمه یا شکایت احتمالی مانند جریمه اخیر 520 میلیون دلاری توسط FTC علیه اپیک گیمز جلوگیری کند. در شکایت مذکور، آژانس متوجه شد که “Epic از اینکه بسیاری از کودکان در حال بازی Fortnite هستند، آگاه بوده است. اکنون متا حداقل می تواند بگوید که گزینه ای برای افراد زیر سن قانونی با کنترل های سخت والدین ارائه می دهد.

حتی اگر این حرکت متا مطلوب کاربران باشد، اما این موضوع حساس است و احتمالاً منجر به ارسال نامه‌های خشمگین‌تر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.