کاهش ناگهانی قیمت بیت کوین در پانزدهمین سالگرد عرضه

بیت کوین

بیت کوین در پانزدهمین سالروز عرضه خود شاهد کاهش‌های شدید و ناگهانی بوده است. با این اتفاق این رمزارز عمدتاً سودهای اخیرش در 30 روز گذشته را از دست داده است.

به گزارش تکناک، طبق اطلاعات CoinGecko، سوم ژانویه قیمت بیت کوین به زیر ۴۲,۰۰۰ دلار سقوط کرد و در مدت کوتاهی حداقل 3,000 دلار از ارزشش را از دست داد،.

بنابر گزارش CoinMarketCap، بیت‌کوین از بیشترین قیمت روزانه‌اش، یعنی 45,600 دلار، به 40,700 دلار سقوط کرده است. در زمان نگارش این مطلب، طبق داده‌های CoinGecko بیت کوین با قیمت 42,608 دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده کاهش تقریبی 6 درصدی در 24 ساعت گذشته است.

همچنین، ارزش این ارز دیجیتال در 14 روز گذشته 1.5 درصد کاهش یافته و در 30 روز گذشته تقریباً سودی نداشته است. این کاهش شدید در قیمت بیت کوین زمانی رخ داد که Matrixport، پلتفرم خدمات مالی دیجیتال، پیش‌بینی خود مبنی‌بر تأیید احتمالی اولین صندوق‌های قابل‌معامله بیت‌کوین نقدی (ETF) به‌واسطه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در ژانویه 2024 را پس گرفت.

Matrixport اول ژانویه در شبکه اجتماعی X اعلام کرد که اعتقاد دارد با محرک‌هایی مانند تأیید صندوق‌های ETF، قیمت بیت‌کوین به 50,000 دلار خواهد رسید. این شرکت افزود که تأیید احتمالی صندوق‌های ETF حتی پیش از تاریخ‌های 8 و 9 یا 10 ژانویه که بیشتر معامله‌گران انتظار داشتند، اعلام خواهد شد.

بیتکوین، در پانزدهمین سالروز عرضه خود شاهد کاهش‌های شدید و ناگهانی بوده است، که عمدتاً سودهای اخیرش را در طول 30 روز گذشته از دست داده است.

تنها یک روز پس از اعلام پیش‌بینی درباره تأیید‌های احتمالی در 2024، Matrixport پیش‌بینی خود را پس گرفت و دیروز پیش‌بینی‌اش را به‌روز کرد و کرد که SEC تمامی صندوق‌های ETF بیت‌کوین را در ژانویه رد خواهد کرد و تأیید صندوق‌های ETF بیت‌کوین تا سه ماه دوم 2024 محقق نخواهد شد.

جامعه سریعاً به پیش‌بینی‌های جسورانه Matrixport واکنش نشان داد. برخی از افراد حتی این شرکت را به دست‌کاری قیمت بیت کوین متهم کردند. سرمایه‌گذار بیت کوین، Alistair Milne، اشاره کرد که جیهان وو (Jihan Wu)، میلیاردر چینی و هم‌بنیان‌گذار Bitmain، شرکت فعال در‌زمینه استخراج رمز‌ارز، Matrixport را تأسیس کرده است. تحلیلگر نام‌آشنای بازار رمز‌ارزها، James Van Straten، نیز تأکید کرد که جیهان وو حامی اصلی بیت‌کوین نقدی، نسخه جدا‌شده از بیتکوین در سال 2017 است.

بیتکوین، در پانزدهمین سالروز عرضه خود شاهد کاهش‌های شدید و ناگهانی بوده است، که عمدتاً سودهای اخیرش را در طول 30 روز گذشته از دست داده است.

برخی از تحلیلگران اصلی صندوق‌های ETF بیت‌کوین نقدی نیز به این گزارش‌ها واکنش نشان دادند. Eric Balchunas، تحلیلگر ETF در بلومبرگ، در شبکه اجتماعی X نوشت:

می‌خواهم از آن شخص بپرسم که آیا او منابعی دارد یا فقط حدس می‌زند؟… نمی‌گویم رد‌کردن کاملاً غیرممکن است؛ اما خبری نشنیده‌ام که چنین اتفاقی را نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.