کاوش دقیق زیر دریا با ساخت ربات ماهی جدید

یک ربات ماهی جدید و مستقل وجود دارد که در دریاها پرسه می‌زند و داده‌های ارزشمندی را بدون ایجاد مزاحمت برای محیط دریایی جمع‌آوری می‌کند.

به گزارش تکناک، این ربات ماهی بل (Belle) نام دارد و می تواند برای همیشه انقلابی در نحوه مطالعه موجودات زیر آب و عواملی که بر آنها تأثیر می گذارد مانند ماهیگیری بیش از حد و تغییرات آب و هوایی ایجاد کند.

لئون گوگنهایم، دانشجوی مهندسی مکانیک در مؤسسه فناوری فدرال سوئیس (ETH) در زوریخ، ، به رویترز گفت: ما می‌خواهیم اکوسیستم‌ها را به گونه‌ای که واقعاً رفتار می‌کنند بررسی کنیم.

چگونه بل به این هدف بلندپروازانه کمک می کند؟ این ربات با سکوت و حرکت مانند ماهی و بدون هیچ تاثیری بر روی محیط زیست با محیط طبیعی ترکیب میشود.

ناوبری خودکار

این ربات مجهز به هوش مصنوعی (AI) است که به آن اجازه می دهد تا به صورت یکپارچه در زیر آب حرکت کند. اما این همه ماجرا نیست! همچنین می تواند نمونه های DNA و ویدئو با وضوح بالا را جمع آوری کند.

اندازه این ربات زیر یک متر است و وزن آن تقریباً 10 کیلوگرم در خارج از آب است و به اندازه کافی سبک است تا به راحتی سفر کند. بل از یک باله سیلیکونی با دو حفره نیرو می گیرد که آب را به صورت چرخه ای به داخل ربات پمپ میکند و حرکتی آرام را ایجاد می کند که با محیط های مرجانی موجود در اعماق دریاها مطابقت دارد.

گوگنهایم گفت: این حفره ها از طریق یک سیستم پمپ با آب پر و تخلیه می شوند و این باله را به جلو و عقب حرکت می دهد، زیرا شما یک حفره در یک طرف دارید که فشار بیش از حد ایجاد می کند و یک حفره در طرف دیگر که خلاء ایجاد می کند. این شرایط باله را در یک جهت خم می کند.

بل می‌تواند به‌مدت دو ساعت قبل از اینکه باتری‌هایش نیاز به شارژ مجدد داشته باشند، به‌طور مستقل کار کند.

گوگنهایم گفت: پس از اتمام ماموریت ربات ماهی به سطح آب بر می گردد و یک سیگنال GPS برای ما ارسال می‌کند و سپس ما می‌رویم و دوباره آن را برمی‌داریم.

او ادامه می دهد: ایده ارسال آنلاین داده ها چندان کاربردی نیست. از آنجایی که ماموریت های این ربات ماهی طولانی است نیاز به تعویض باتری و تعویض فیلتر DNA محیطی به صورت دستی وجود دارد. بنابراین در هنگام تعویض فیلتر و باتری داده ها نیز منتقل می شود.

به گزارش رسانه های خبری، این ربات ممکن است به زودی به ابزاری حیاتی و شاید ضروری برای زیست شناسان دریایی تبدیل شود که سلامت و تنوع زیستی اکوسیستم های مختلف زیر آب را برای محافظت از حیات وحش دریایی مطالعه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.