کره جنوبی تا 2028 شبکه 6G راه اندازی می کند

وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی روز دوشنبه برنامه خود برای راه‌اندازی خدمات شبکه تجاری 6G در سال 2028 را اعلام کرد.

به گزارش تکناک، کره جنوبی همچنین قصد سبقت از سایر نقاط جهان با ارائه فناوری 6G را دارد. اولین شبکه تجاری 5G نیز درکره جنوبی راه اندازی شد و سامسونگ با ارائه گلکسی S10 5G از آن پشتیبانی کرد.

کره جنوبی خدمات شبکه 6G خود را با استفاده از فناوری روز دنیا و نرم افزارهای پیشرفته و با تقویت زنجیره تامین شبکه خود راه اندازی خواهد کرد و برای پیشبرد این امر، دولت کره جنوبی شرکت‌های محلی را به منظور استقرار سریع شبکه ۶G به تولید مواد و قطعات تشویق می‌کند.

انجام یک مطالعه امکان سنجی برای فناوری هسته 6G

با توجه به هزینه‌ برآورد شده برای این پروژه به ارزش 625.3 میلیارد وون (تقریباً 482.1 میلیون دلار)، شبکه زنجیره تامین فشار بیشتری را احساس می‌کند.کره جنوبی چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا، 25.9 درصد از پتنت های 5G را در سال 2022 به خود اختصاص داده‌است و پس از چین (26.8 درصد) در رتبه دوم قرار دارد. توسعه فناوری 4G قبلی بیشتر تحت سلطه شرکت های آمریکایی و اروپایی بود.

این کشور با ایمن سازی تجهیزات شبکه 6G در سطح جهانی و راه اندازی این فناوری، قصد دارد از دیگر کشورها پیشی بگیرد. دولت همچنین قصد دارد تولید پتنت 6G را 30 درصد یا بیشتر افزایش دهد. استقرار زودهنگام فناوری 6G به کره جنوبی در پیشگامی در رقابت جهانی برای زیرساخت های شبکه آینده و برآوردن نیازهای آینده، کمک خواهد کرد.

بدون شک سامسونگ از این برنامه ها حمایت خواهد کرد و دستگاه های سازگار با شبکه 6G را در زمان مناسب عرضه می‌کند. هنوز چندین سال تا زمان راه‌اندازی این شبکه باقیست، اما می توان از همکاری سامسونگ با شرکای خود در کره جنوبی برای تحقق رویای 6G مطمئن بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.