مایکروسافت محدودیت Bing AI را کاهش داد

مایکروسافت اعلام کرد محدودیت های اخیر اعمال‌شده بر تعامل کاربران با ربات چت Bing AI را کاهش داده است.

به گزارش تکناک ، این شرکت در حال آغاز آزمایش گزینه دیگری با امکان انتخاب لحن گفتگو، با گزینه‌هایی برای تنظیم دقیق‌ (پاسخ‌های کوتاه‌تر و متمرکزتر)، خلاقانه‌تر (طولانی‌تر)، یا متعادل است.

پس از گزارش‌های مکرر از رفتارهای عجیب و غریب این ربات چت (پیشنهاد موارد غیر اخلاقی) و ایجاد دسترسی‌هایی مانند افشای قوانین مخفی خود، جمعه گذشته مایکروسافت قوانین جدیدی برای محدودیت چت کاربران با ربات چت Bing AI وضع کرد و تعداد تعاملات آزمایش‌کنندگان را به پنج نوبت در هر جلسه و حداکثر 50 نوبت در روز محدود کرد.

به گفته مایکروسافت، جلسات چت طولانی‌تر می‌تواند باعث ارائه پاسخ تکراری توسط Bing یا درخواست ارائه پاسخ‌های غیرضروری یا خارج از حالت طراحی‌شده آن شود. اکنون هر آزمایش‌کننده‌، امکان دسترسی تا شش نوبت چت در هر جلسه با حداکثر 60 چت در روز وجود دارد، و طبق پست وبلاگ مایکروسافت، برنامه آنها افزایش سقف روزانه به 100 جلسه بدون احتساب جستجوهای کل چت است.

استفاده مردم از Bing AI به عنوان سرگرمی اجتماعی در چشم‌انداز مایکروسافت نبود، اما با توجه به استفاده خبرنگاران باتجربه فناوری از این نسخه برای آزمایش و سرگرمی، پروتکل‌های محافظتی جدیدی معرفی شده است.

طبق گزارش Ars Technica برخی کاربران Reddit از محدودیت هفته گذشته شکایت و گفته‌اند: این تغییر مانند این است که انگار مایکروسافت مغز این هوش مصنوعی را لوبوتومی (حذف بخش قدامی مغز) کرده است و گویا قسمتی از عملکرد آن خنثی شده و تنها پوسته ای از این هوش مصنوعی باقی‌مانده است.

تیم بینگ در پست خود به آنها پاسخ داد: این جلسات چت طولانی و پیچیده در آزمایش داخلی ممکن نمی‌شود و در واقع، دلیل آزمایش Bing جدید در فضای باز با مجموعه محدودی از آزمایش‌کنندگان پیش‌نمایش ، دقیقاً یافتن این موارد استفاده غیرمعمول برای یادگیری از آنها و بهبود محصول است.

از زمان اعمال محدودیت‌های چت، بازخورد‌های بسیاری از کاربران با مضمون تمایل به امکان وجود چت‌های طولانی‌تر، به منظور جستجوی مؤثرتر و تعامل بهتر با ربات چت دریافت کرده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.