کره جنوبی پیشتاز تولید تجاری باتری های جامد می شود

کره جنوبی در حال سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری بر روی پروژه اولین باتری حالت جامد جهان برای وسایل نقلیه الکتریکی است .

کره جنوبی در حال سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری بر روی پروژه اولین باتری حالت جامد جهان برای وسایل نقلیه الکتریکی است و در نظر دارد آن را تا سال 2030 عرضه کند.

به گزارش تکناک، طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری که توسط بلومبرگ بدست آمده این کشور قصد دارد اولین کشوری در جهان باشد که باتری های حالت جامد را تجاری می کند.

این سرمایه‌گذاری به طور مشترک توسط بخش‌های دولتی و خصوصی انجام خواهد شد و این طرح بلندپروازانه طی جلسه‌ای به میزبانی رئیس جمهور یون سوک یول در پنجشنبه اعلام شد.

باتری های حالت جامد همانطور که از نامشان پیداست باتری هایی هستند که هم الکترود جامد و هم الکترولیت جامد دارند. این نوع باتری ها در چند سال اخیر در کنار خودروهای الکتریکی به سرعت در حال توسعه بوده اند و بسیاری از آنها به عنوان نسل بعدی فناوری باتری یاد می کنند.

این نوع باتری ها ایمنی باورنکردنی و هزینه های تولید نسبتا پایینی ارائه می دهند. این به این دلیل است که آنها مانند باتری های مدرن هسته مایع ندارند، بلکه یک ماده جامد هستند. این مزایای مختلفی دارد، از جمله این واقعیت که این باتری ها ممکن است در مقیاس کوچکتر تولید شوند و احتراق آنها دشوارتر است.

 

دیدگاه هایی همراه با شک و تردید

با این حال، بزرگترین سازنده باتری جهان، شرکت فناوری آمپرکس چین، با تردید به باتری‌های جدید نگاه کرده است زیرا آنها یک فناوری نوظهور هستند. یکی از مشکلات اصلی باتری ها این است که پس از چرخه های متعدد شارژ و دشارژ شروع به بروز مشکلات می کنند.

کره جنوبی نگران به نظر نمی رسد

به گفته بلومبرگ، کره جنوبی همچنین برنامه ای برای چهار برابر کردن ظرفیت تولید مواد کاتدی خود در پنج سال آینده و آغاز تولید تجاری باتری های لیتیوم-آهن فسفات حالت جامد از سال 2025 دارد.

همین ماه گذشته، محققان موسسه تحقیقات پلیمری ماکس پلانک اعلام کردند که احتمالا راهی برای ماندگاری بیشتر باتری‌های حالت جامد یافته‌اند. در واقع، برخی از مطالعات که از سال 2019 آغاز شده است ادعا می‌کنند که باتری‌های جدید توسعه‌یافته می‌توانند روزی جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی محبوب شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.