عدم سازگاری برخی آیپدها با iPadOS 17

طبق برخی پیش‌بینی‌ها و بر اساس اعلام منابع موثق برخی آیپد ها با به‌روزرسانی نرم‌افزار اصلی بعدی iPadOS 17 در سال جاری، سازگار نخواهند بود.

به گزارش تکناک، در ادامه این مطلب نگاهی به آیپد های سازگار با iPadOS 17 مورد انتظار و سه آیپد احتمالا ناسازگار، می‌اندازیم.

در اوایل آوریل، اولین شایعه در مورد آیفون‌ها و آیپدهای ناسازگار با iOS 17 و iPadOS 17 مشاهده شد. این شایعه منتشر شده از یک حساب توییتر ناشناس، جزئیات به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار اپل را در گذشته به درستی پیش‌بینی کرده بود.

با توجه به اطلاعات برگرفته از منبعی در اپل در مورد سازگاری iPadOS 17، اکنون iPhoneSoft مطابقت دستگاه‌های سازگار و ناسازگار با شایعه اول را به اشتراک گذاشته است.

در پایان سال 2021، iPhoneSoft، عدم پشتیبانی iOS 16 اپل از نسل اول آیفون SE و آیفون 6s را به درستی پیش‌بینی کرده بود و همچنین به درستی در مورد سازگاری iOS 13 و iOS 14 گزارش داده بود.

آیپد‌های ناسازگار با iPadOS 17

طبق شایعات سه آیپد موجود شامل پشتیبانی iPadOS 17 نخواهند شد:

  • آیپد نسل پنجم
  • آیپد پرو 9.7 اینچی نسل اول
  • آیپد پرو 12.9 اینچی نسل اول

آیپدهایی سازگار با iPadOS 17

این آیپدها با iPadOS 17 سازگار خواهند بود:

  • آیپد ایر نسل سوم و جدیدتر
  • آی‌پد نسل 6 به بعد
  • آیپد مینی نسل پنجم و جدیدتر
  • آیپد پرو 2017 به بعد

نکته دیگر قابل توجه این است که حتی در صورت سازگاری آی‌پدهای 2017 به بعد با iPadOS 17، دستگاه‌های قدیمی‌تر معمولاً از آخرین ویژگی‌ها و قابلیت‌های ارائه شده با جدیدترین نرم‌افزار پشتیبانی نخواهند کرد.

در همین حال، در مورد آیفون، گزارش های متناقضی وجود دارد. اولین شایعه‌ مشاهده شده حاکی از عدم پشتیبانی سه آیفون از iOS 17 است، در حالی که طبق شایعه دوم همه آیفون های سازگار با iOS 16 قادر به اجرای iOS 17 خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.