ویژگی‌های مورد انتظار از IOS 17 و اندروید ۱۴

IOS 17 و اندروید ۱۴

IOS 17 و اندروید ۱۴ به ترتیب نسخه های بعدی سیستم عامل های موبایل گوگل و اپل خواهند بود. با این حال، هنوز ویژگی‌های این سیستم عامل ها و پیشرفت های خاص همراه آنها مشخص نیست.

به گزارش تکناک، در ادامه چند نمونه از تغییرات مورد انتظار در اندروید 14 و iOS 17 آورده شده است:

بهبود عملکرد و عمر باتری

یکی از خواسته‌های اصلی کاربران در هر نسخه جدید سیستم عامل موبایل، عملکرد بهتر و عمر باتری بیشتر است. IOS 17 و اندروید ۱۴ می توانند پیشرفت های قابل توجهی در هر دو این زمینه ها به طور بالقوه از طریق استفاده کارآمدتر از منابع و مدیریت بهتر انرژی، به همراه داشته باشند.

ارتقا ویژگی های حفاظت از حریم خصوصی و امنیتی

با افزایش روزانه اهمیت حفاظت از حریم خصوصی و امنیت داده ها، اندروید 14 و iOS 17 باید بتوانند ویژگی های جدیدی برای محافظت از اطلاعات کاربران معرفی کنند. این ویژگی‌های جدید می‌تواند شامل مواردی مانند رمزگذاری قوی‌تر، کنترل بهتر بر مجوزهای برنامه و روش‌های ساده‌تر حذف یا مدیریت داده‌های شخصی باشد.

برنامه های جدید و بهبود یافته در IOS 17 و اندروید ۱۴

هر دو سیستم عامل بعدی می‌توانند نسخه‌های جدیدی از برنامه‌های داخلی را با عملکرد و طراحی بهبودیافته در این ارتقا مانند برنامه تماس، پیام‌ها، یادداشت‌ها و تقویم ارائه دهند. آنها همچنین می توانند برنامه های کاملاً جدیدی مانند برنامه‌ کامل ردیابی سلامت شامل تمام ویژگی‌های مورد نظر کاربران یا برنامه های قدرتمندتر برای تولید و مدیریت محتوا معرفی کنند.

ارائه پشتیبانی پیشرفته از شبکه های 5G

با ادامه راه اندازی شبکه های 5G در سراسر جهان، هر دو سیستم‌عامل آینده می‌توانند پشتیبانی بهتری برای این شبکه‌های سریع‌تر و مطمئن‌تر ارائه دهند. این پشتیبانی می تواند شامل مواردی مانند بهبود تشخیص و انتخاب شبکه و همچنین عملکرد بهتر در شبکه های 5G باشد.

ارائه ژست‌های جدید در گزینه‌های هدایت

از دیگر انتظارات کاربران از اندروید 14 و iOS 17 معرفی ژست‌های جدید برای به کارگیری آنها در استفاده از سیستم‌عامل به طور بالقوه برای انجام اقداماتی مانند باز کردن منوی برنامه یا بازگشت به صفحه اصلی با کشیدن انگشت به روشی بهتر است.

بهبود Dark Mode در IOS 17 و اندروید ۱۴

Dark Mode در هر دو سیستم عامل، رنگ آن را به پالت تیره تر تغییر می دهد و به در بین کاربران روز‌به‌روز محبوب‌تر می‌شود. هر دو سیستم عامل آینده می توانند شامل پیشرفت های بیشتری در این ویژگی مانند گزینه های بیشتر برای سفارشی سازی و ادغام بهتر با برنامه های شخص ثالث شوند.

پشتیبانی بهبود یافته برای دستگاه‌های جدیدتر

هر دو سیستم عامل آینده می توانند پشتیبانی بهتری برای آخرین مدل های دستگاه از جمله مواردی مانند پردازنده های سریعتر، حافظه بیشتر و انواع حسگرهای جدیدتر به ارمغان بیاورند و باعث عملکرد قدرتمندتر و کارآمدتر آنها شوند.

ویژگی های جدید AR و VR

واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. و هر دو سیستم عامل آینده می توانند ویژگی ها و پیشرفت های جدیدی در این زمینه ها شامل برنامه‌ها و بازی‌های AR جدید و همچنین بهبود عملکرد و کارایی محتوای VR را به ارمغان بیاورند.

دیگر ویژگی های جدید

هر نسخه جدید از یک سیستم عامل تلفن همراه، همیشه همراه با برخی ویژگی ها و پیشرفت های شگفت‌آور و غیرقابل پیش‌بینی معرفی می‌شود. در این دو نسخه جدید نیز احتمالاً همین اتفاق خواهد افتاد.

موارد ذکر شده تنها چند ایده از تغییرات ممکن در اندروید 14 و iOS 17 و تنها بر اساس پیش بینی ها و شایعات هستند و هیچ کدام تایید نشده اند. حال باید منتظر اعلامیه های رسمی گوگل و اپل به منظور اطمینان از ویژگی‌های نسخه های بعدی این سیستم عامل ها بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.