کروم با WebGPU امنیت را بالا می برد

گوگل با ارائه نسخه ۱۱۳ کروم با  WebGPU، از گرافیک سه بعدی با عملکرد بالا در مرورگرها بهره می‌برد تا سازگاری و امنیت وب سایت‌ها را بهبود ببخشد و فشار بر روی مراکز داده را کاهش دهد.

به گزارش تکناک، گوگل ماه گذشته، نسخه ۱۱۳ مرورگر کروم را با پشتیبانی از WebGPU منتشر کرد. بزرگترین مزیت WebGPU این است که امکان نمایش گرافیک سه بعدی با عملکرد بالا را به راحتی در مرورگر فراهم می کند. گوگل می خواهد با توسعه هوش مصنوعی مولد، از WebGPU برای کاهش فشار از مراکز داده و انجام برخی کارها توسط مرورگرها استفاده کند.

به گزارش CNET، گوگل قصد دارد در کنفرانس سالانه Google I/O نمایشی از نرم افزار Stable Diffusion شرکت Stability AI را ارائه دهد که با استفاده از WebGPU ، یک پیام متنی را به یک تصویر تبدیل می کند.

انجام وظایف هوش مصنوعی با استفاده از WebGPU چندین مزیت برای کاربران دارد. این امکان را به شما می دهد تا از هرگونه مشکلات شبکه که ممکن است پیش آید، دوری کنید و این کار به شما کنترل بیشتری بر روی داده هایتان می دهد. سامسونگ، در ابتدای این ماه به دلیل یک نشت امنیتی، استفاده از چت بات های هوش مصنوعی را توسط کارمندانش ممنوع کرده است. با اجرای خدمات هوش مصنوعی به صورت داخلی، شرکت هایی مانند سامسونگ می توانند از ابزارهای هوش مصنوعی با امنیت و حریم خصوصی بیشتری استفاده کنند.

گزارش اعلام می کند که گوگل قصد دارد با Mozilla Firefox، Safari Apple و Edge Microsoft در پروژه Baseline همکاری کند. Baseline ویژگی هایی را که باید در مرورگرهای مختلف کار کنند، بررسی می کند. این اقدام باید سازگاری وب سایت ها و برنامه های وب را در سطح پلتفرم ها بهبود بخشد. Baseline 2024 می تواند تا پایان سال جاری عرضه شود و در صورت نیاز به صورت تدریجی بروز رسانی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.