کشف ارتباط خودکشی کودکان با مدت زمان استفاده از نمایشگر

تحقیقات نشان می دهد استفاده بیش از حد از نمایشگر ها مانند تماشای فیلم، انجام بازی های ویدیویی، پیامک و...، با افزایش خطر خودکشی مرتبط است.

تحقیقات نشان می دهد استفاده بیش از حد از نمایشگر ها مانند تماشای فیلم، انجام بازی های ویدیویی، پیامک و تماس ویدیویی، با افزایش خطر خودکشی مرتبط است.

به گزارش تکناک، اخیرا مطالعه ای نشان داده است که کودکان 9 تا 11 ساله که زمان بیشتری را صرف استفاده از نمایشگرها می کند، دو سال بعد در معرض خطر بیشتری برای تمایل به خودکشی هستند.

این کشف در بحبوحه تشدید بحران سلامت روان نوجوانان و معرفی قوانین جدید با هدف منع دسترسی کودکان زیر 16 سال به پلتفرم های رسانه های اجتماعی صورت گرفت.

این تحقیق که در مجله Preventive Medicine منتشر شد، نشان داد که افزایش مدت زمان تماشای نمایشگرها به میزان یک ساعت، با افزایش 9 درصدی احتمال تمایل به خودکشی در دو سال بعد مرتبط است.

علاوه بر این، این مطالعه نشان داد که هر ساعت اضافی که صرف استفاده از نمایشگر مانند تماشای تلویزیون، بازی‌های ویدیویی، پیامک و تماس ویدیویی می‌شود، منجر به افزایش خطر خودکشی می‌شود.

دکتر جیسون ناگاتا، نویسنده ارشد این مقاله می‌گوید: استفاده زیاد از نمایشگرها می‌تواند منجر به انزوای اجتماعی، مزاحمت های اینترنتی و اختلال در خواب شود که مجموع این موارد می‌تواند سلامت روان را تخریب کند. صرف زمان بیشتر روی نمایشگرها، اغلب جانشین سپری کردن زمان برای ارتباطات اجتماعی فیزیکی، فعالیت بدنی و خواب می‌شود.

این مطالعه بر دانش موجود پیرامون بحران سلامت روان جوانان استوار است. خودکشی دومین عامل مرگ و میر در میان نوجوانان است. این مطالعه، داده ها را از یک مطالعه سراسری توسعه شناختی مغز نوجوانان (ABCD) استخراج می کند، که بزرگترین مطالعه بلندمدت رشد مغزی در ایالات متحده است. این مطالعه داده‌های مربوط به استفاده از زمان نمایشگرها را برای 11633 کودک 9 تا 11 ساله که به مدت دو سال تحت نظر بودند، جمع‌آوری کرد. این بچه‌ها به سؤالاتی در مورد زمان صرف شده برای شش روش مختلف استفاده از نمایشگرها و همچنین افکار مربوط به خودکشی، پاسخ دادند.

محققان متوجه شدند که از زمان شروع همه‌گیری کرونا، زمان تماشای نمایشگرها توسط نوجوانان دو برابر شده و به حدود هشت ساعت در روز رسیده است.

ناگاتا گفت: استفاده از نمایشگرها می تواند مزایای مهمی مانند آموزش و اجتماعی شدن داشته باشد، اما والدین باید سعی کنند خطرات نامطلوب سلامت روانی ناشی از تماشای بیش از حد نمایشگرها را کاهش دهند. والدین باید به طور مرتب با فرزندان خود در مورد استفاده از نمایشگرها و نحوه استفاده صحیح از آن، صحبت کنند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.