کشف سنگ هایی به شکل دونات و پنیر در مریخ

مریخ ‌نورد استقامت چند سنگ عجیب و غریب را مشاهده کرده است که شبیه اشکال وهم‌آور و توخالی همچون دونات و پنیر هستند.

به گزارش تکناک، مناظر طبیعی مریخ بسیار کسل کننده است و بیشتر از سنگ ها و دهانه ها تشکیل شده است.  با این حال، در 15 آوریل، ، چشم مکانیکی استقامت با نام Mastcam-Z یک سنگ به شکل عجیب دونات را در فاصله 400 متری رصد کرد. طی چند ماه بعد، مریخ نورد نزدیک‌تر شد و در نهایت در 22 ژوئن از فاصله 100 متری عکسی با تمرکز بیشتر گرفت.

دانشمندان ناسا معتقدند که شکل فعلی این سنگها ، ناشی از عوامل فرسایش بادی است و احتمالاً در گذشته، یک سنگ کوچکتر در مرکز این سنگ وجود داشته است که شکل فعلی را به خود گرفته است. این حفره در طول زمان قادر به رشد و بزرگ شدن بوده است.

 

چند روز بعد در 26 ژوئن، استقامت عکس دیگری از یک سنگ عجیب و غریب در همان نزدیکی گرفت. این سنگ شبیه یک تکه پنیر سوئیسی است که سوراخ‌های بزرگی دارد که به یک مرکز توخالی منتهی می‌شود.

وقتی به بسیاری از سنگ‌های مریخ نگاه می‌کنید، طبیعی است که برخی از آنها شبیه چیزهای دیگر باشند. به همین دلیل است که مردم ادعا می‌کنند که در افق چهره‌های انسان‌نما، دروازه‌ها یا استخوان‌های اژدها را مشاهده کرده‌اند یا حتی سنگ‌هایی گیج کننده ای که ظاهر و ناپدید می‌شوند را دیده اند. اما درست مانند ابرها که همیشه ابر هستند و نه چهره ها یا حیواناتی که ممکن است شبیه آنها به نظر برسند، بنابراین این سنگ ها فقط سنگ هستند.

اما با این وجود، آنها می توانند اطلاعات بیشتری را در مورد این مناظر بیگانه ارائه دهند. یا حداقل، آنها فقط نقاط دیدنی جالبی هستند که باید به آنها نگاه کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.