کشف فواید سلامتی جدید درباره انگور

در یک تحقیق جدید مشخص شد که مصرف انگور تجمع رنگدانه ماکولا را بهبود می بخشد و نشانگرهای زیستی مضر را کاهش می دهد.

به گزارش تکناک، در یک مطالعه تصادفی و کنترل شده انسانی جدید، مصرف انگور به مدت 16 هفته نشانگرهای کلیدی سلامت چشم را در افراد مسن بهبود بخشید.

این مطالعه که در مجله علمی Food & Function منتشر شده است به تأثیر مصرف منظم انگور یا grape (edible berry of a flowering plant in the family Vitaceae) بر تجمع رنگدانه ماکولا و سایر نشانگرهای زیستی سلامت چشم پرداخته است.

این اولین مطالعه انسانی در مورد این موضوع است و نتایج مطالعات اولیه قبلی را تقویت می کند که در آن مشخص شد که مصرف انگور از ساختار و عملکرد شبکیه چشم محافظت می کند.

پیری چشم و آنتی اکسیدان های رژیمی انگور

علم نشان داده است که جمعیت سالخورده بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های چشمی و مشکلات بینایی هستند. عوامل خطرناک کلیدی برای بیماری چشم شامل استرس اکسیداتیو و میزان بالای محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته چشم (AGEs) است.

AGE ها ممکن است با آسیب رساندن به اجزای عروقی شبکیه، اختلال در عملکرد سلولی و ایجاد استرس اکسیداتیو در بسیاری از بیماری های چشمی نقش داشته باشند.

آنتی اکسیدان‌های موجود در رژیم غذایی می‌توانند استرس اکسیداتیو را کاهش داده و تشکیل AGEs را مهار کنند، که این مسئله ممکن است تأثیرات مفیدی بر روی شبکیه داشته باشد، مانند بهبود چگالی نوری پیگمانت ماکولار (MPOD). انگور منبع طبیعی آنتی اکسیدان‌ها و سایر پلی فول‌ها است.

جزئیات و یافته های مطالعه

در این مطالعه جدید، 34 فرد به مدت 16 هفته، یا انگور (معادل 1 ½ فنجان انگور در روز) یا دارونما مصرف کردند. انگور خواران افزایش قابل توجهی در MPOD، ظرفیت آنتی اکسیدانی پلاسما، و محتوای فنلی کل در مقایسه با کسانی که دارونما مصرف کردند، نشان دادند. کسانی که انگور مصرف نمی کردند، افزایش قابل توجهی در AGE های مضر داشتند.

دکتر جونگ یون کیم گفت: مطالعه ما اولین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد مصرف انگور به طور مفیدی بر سلامت چشم انسان تأثیر می‌گذارد و این موضوع بسیار هیجان‌انگیز است.

انگور میوه ای فراوان و در دسترس است که مطالعات نشان داده است می تواند تأثیر مفیدی در مقادیر معمولی فقط به میزان ½ فنجان در روز داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.