امکان تعریف کلیدهای اختصاصی در کنترلر ایکس باکس

مایکروسافت اطلاعات بیشتری را درباره قابلیت تعریف کلیدهای اختصاصی جدید کنترلر ایکس باکس خود منتشر کرد.

به گزارش تکناک، هفته گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که ویژگی‌های جدیدی را به کنترلر بی‌سیم Xbox Elite سری 2 و کنترلر قابل تنظیم ایکس باکس اضافه خواهد کرد.

به طور خلاصه، صاحبان این کنترلرها که عضو Xbox Insider Program هستند، قادر خواهند بود کلیدهای صفحه کلید رایانه را به این محصولات اختصاص دهند.

مایکروسافت ابتدا این قابلیت را برای اعضای حلقه‌های آلفا و آلفا Skip Ahead از برنامه Xbox Insider اضافه کرد. سپس همین ویژگی‌ها را برای اعضای حلقه امگا و حلقه بتا نیز اضافه کرد.

این هفته، مایکروسافت یک مقاله در وبلاگ Xbox Wire منتشر کرد که به ویژگی تعریف صفحه کلید اختصاص دارد، این مقاله شامل راهنمایی است که چگونه این افزودنی جدید برای Xbox Insiders قابل استفاده شدن است.

این مقاله اشاره می‌کند که این ویژگی در تقریبا هر بازی روی کامپیوتر با این کنترلرها قابل استفاده است، همچنین در بیش از 100 بازی ایکس باکس که از کنترل با صفحه کلید پشتیبانی می‌کنند، قابل استفاده است.

در صورتی که دنبال پیدا کردن این اطلاعات هستید، وبسایت Pure Xbox یک لیست از بازی‌های ایکس باکسی که از صفحه کلید پشتیبانی می‌کنند دارد. این فهرست شامل عناوین اخیراً اضافه شده مانند Aliens: Dark Descent، Company of Heroes 3، Warhammer 40,000: Boltgun و بسیاری دیگر است.

مایکروسافت نمونه‌هایی از استفاده امکان تعریف کلیدهای اختصاصی در کنترلر ایکس باکس با کنترلرهای پشتیبانی شده را در بازی‌ها ارائه داده است. شما می‌توانید کارهایی انجام دهید مانند اختصاص دکمه “Left Bumper” به یک کلید حرفی از کیبوردتان. همچنین این ویژگی از اختصاص کلیدهای تغییر دهنده (Ctrl، Shift، Alt و Win) پشتیبانی می‌کند. اگرچه شما می‌توانید تعداد دلخواهی از کلیدهای تغییر دهنده را به یک دکمه کنترلر اختصاص دهید، اما تنها یک کلید غیر از نوع تغییر دهنده می‌تواند در میان باشد. این ویزگی این امکان را فراهم می‌کند تا با فشار دادن یک دکمه کنترلر، عملیاتی مانند Ctrl + Shift + C انجام داده شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.