ساخت دستگاهی جدید برای کمک به بلع بیماران

شرکت ادمونتون جدیدترین فناوری خود را به نام Mobili-T (Mobile Therapist)  برای کمک به بلعیدن غذا به بیماران مبتلا به دیسفاژی  ارائه کرد.

به گزارش تکناک، این فناوری به بیماران مبتلا به دیسفاژی که در بلعیدن غذا مشکل دارند، کمک می کند تا عمل مربوط به بلعیدن را انجام دهند. سی‌بی‌سی نیوز در گزارش  روز یکشنبه خود، این فناوری نوآورانه و جدید ساخت شرکت ادمونتون را معرفی کرد.

جانا ریگر، مدیر عامل شرکت ادمونتون، زمانی به عنوان یک دانشمند بالینی کار می کرد و با بیمارانی که سرطان سر و گردن داشتند سرو کار داشت و ایده اختراع این دستگاه در آن زمان به ذهنش رسیده بود. او در مصاحبه ای با این خبرگزاری گفت: داشتن این مشکل از نظر روحی و جسمی بسیار آزاردهنده است.

این خبرگزاری داستان یکی از بیماران را روایت می کند که وضعیتش پس از استفاده از این دستگاه جدید، خیلی بهتر شده است. دیوید جیمیسون از دو سال پیش به سرطان سر و گردن مبتلا شد و پزشکان برای بیرون آوردن یک تومور سه سانتی‌متری و سایر غدد لنفاوی، سوراخی را از گوش تا گردنش در سمت چپ صورتش ایجاد کردند. این بیمار پس از آن، با بیماری دیسفاژی دست و پنجه نرم می کند.

در این جراحی چیزی که به آن پایه زبان می گویند که در پشت گلو قرار دارد و غذا را به سمت پایین هل می دهد، برداشته شد.

جیمیسون گفت: بلع واکنشی بسیار پیچیده برای انسان است. این واکنش فقط به گلو محدود نمی شود و ماهیچه های گردن و عضلات شانه را درگیر می کند.

دستگاه Mobili-T با قرار گرفتن در زیر چانه و استفاده از حسگرهای کوچک برای نظارت بر فعالیت‌های ماهیچه‌ای گلو، به بلع کمک می‌کند. این دستگاه دارای یک برنامه است که اهداف ورزشی بیمار را ردیابی می کند و آنها را با پزشکان در میان می گذارد.

جیمیسون به سی‌بی‌سی نیوز گفت که برنامه این دستگاه به‌عنوان یک محرک خوب برای او عمل کرده و او را حتی زمانی که می خواست تسلیم شود، تشویق می‌کرد تا فعالیتش را قطع نکند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.