تلاش سونی برای عرضه کنسول دستی جدید پلی استیشن

طبق گزارش‌ها سونی در حال کار بر روی یک کنسول دستی جدید پلی استیشن بدون پشتیبانی از بازی‌های مبتنی بر فضای ابری است و بیشتر بر سیستم پخش آن روی یک کنسول نزدیک متمرکز شده است.

به گزارش تکناک، پیش از این بازی‌های مبتنی بر فضای ابری امکان اجرای بازی‌های باکیفیت بر روی سخت‌افزار کم‌قدرت‌تر را فراهم کرده است و موجب تنوع در مکان انجام بازی‌‌ها شده است.

طبق گزارش Insider Gaming سونی در حال کار بر روی یک کنسول دستی جدید PlayStation با نام رمز “Q Lite” است. این دستگاه قابل حمل یک دستگاه بازی مبتنی بر فضای ابری نخواهد بود و در عوض صاحبان آن به منظور استفاده از ویژگی “Remote Play” سونی برای اجرای بازی ها، باید کنسول پلی استیشن 5 را نیز در اختیار داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

طبق گزارش ها، “Q Lite” دارای صفحه نمایش LCD 8 اینچی لمسی 1080p  خواهد بود و بازی ها را تا 60 فریم بر ثانیه اجرا خواهد کرد.همچنین مانند کنترلر DualSense پلی استیشن 5 ( 5th generation video game console by Sony )، شامل بازخورد لمسی، محرک های تطبیقی و سپس ویژگی های کلیدی دستی مانند بلندگوها، جک صدا و دکمه های تنظیم صدا خواهد بود.

ظاهرا، در حال حاضر این دستگاه در مراحل آزمایشی نهایی خود است و ممکن است قبل از پلی استیشن 5 پرو شایعه‌شده با زمان عرضه احتمالی اواخر سال 2024 عرضه شود. به نظر می رسد که این دستگاه بخشی از “فاز دوم PS5” سونی، یک مدل جدید PS5 با دیسک درایو جداشدنی، هدفون و یک هدست بی‌سیم جدید است.

به دلیل تعطیلی فنی «PlayStation Now» در سال گذشته و ادغام آن در طرح اشتراک ارتقا یافته PlayStation Plus ، سونی جولان زیادی در زمینه بازی‌های مبتنی بر فضای ابری نداده است،.

با این حال، به نظر می‌رسد این بازی‌ها راهی آسان برای سونی برای گسترش مخاطبان پلی‌استیشن خود است، و می‌تواند به طور بالقوه از عرضه دستگاه «Q Lite» خود به عنوان یک نقطه برای ورود به بازار سیستم مقرون‌به‌صرفه‌ در مقایسه با کنسول‌های سنتی حتی با وجود مجموعه بازی‌های محدودتر، استفاده ‌کند.

ایده خرید یک دستگاه پلی‌استیشن قابل حمل نیازمند یک کنسول گران قیمت دیگر کمی عجیب به نظر می‌رسد. سیستم بازی‌های مبتنی بر فضای ابری نیز بی‌نقص نیست، اما ارائه هر دو نوع بازی، مبتنی بر فضای ابری و Remote Play منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.