کوالکوم از ۲ تراشه جدید مودم اتصال ماهواره ای رونمایی کرد

شرکت تجهیزات نیمه ‌رسانایی و ارتباطات کوالکوم به تازگی از دو تراشه مودم اتصال ماهواره ای، به نام‌های 212S و 9205S، رونمایی کرده است.

به گزارش تکناک، این Chip ها برای پاسخگویی به نیازهای رو به رشد صنعت اینترنت اشیاء (IoT) شرکت های بزرگ و صنعت ماهواره طراحی شده‌اند که در دهه آینده قابلیت رشد بسیاری دارند. این Chip ها با ارائه اتصال های هیبریدی و مصرف بسیار پایین انرژی، از Chip های معمولی کوالکوم بسیار متفاوت هستند.

آنها با استاندارد 3GPP Release 17 سازگاری دارند که آنها را برای ارتباطات ماهواره‌ای مدار زمین همگام (GEO / GSO) مناسب می کند. علاوه بر این، آنها از ویژگی های موقعیت یابی جهانی (GPS) نیز پشتیبانی می کنند.

Chip 212S برای برنامه های مکان ثابت و فاصله طولانی بسیار مناسب است

Chip 9205S، که قبلاً به بازار عرضه شده است، ارتباط ساده و پیوسته بین دستگاه‌های IoT و شبکه های سلولی و ماهواره‌ای را برقرار می کند. این ادغام، امکان ارائه دقیق داده های موقعیتی از طریق سیستم ماهواره ای موقعیت یابی جهانی (GNSS) را فراهم می کند. به عبارت دیگر، این Chip در صنایع مختلف مانند پیگیری کانتینر های حمل و نقل، نظارت بر تجهیزات کشاورزی و دامپروری و مدیریت ناوگان جهانی و بارها در عملیات زنجیره تأمین کاربرد خواهد داشت.

از سوی دیگر، Chip 212S که قرار است در اواخر امسال عرضه شود، برای برنامه های ثابت و با فاصله طولانی تولید شده است. به گفته کوالکوم، این Chip در بهینه سازی باتری برای افزایش عمر دستگاه موفق عمل می کند و وظایفی مانند جمع آوری داده های تلمتری از مخازن آب و سوخت، کنتور ها و سایر تجهیزات زیرساختی را انجام می دهد. علاوه بر این، برای نظارت بر شبکه عمومی، گزارشدهی آتش سوزی و غیره بسیار مناسب است.

هر دو Chip از پلتفرم Qualcomm Aware بهره می برند که خدمات ردگیری دارایی و مدیریت دستگاه در مناطق دورافتاده را ارائه می دهد. پلتفرم Qualcomm Aware، با همکاری ارائه دهنده خدمات NTN، Skylo، یکپارچه‌سازی بهینه شده برای این Chip ها را ارائه می دهد و عملکرد و قابلیت آنها را بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.