کیا سال آینده سدان برقی EV4 را عرضه می کند

کیا سال آینده سدان برقی EV4 مقرون به صرفه را عرضه می کند

شرکت کیاموتوروز تصمیم دارد با عرضه یک خودرو برقی اقتصادی دیگر، یک هدف بلندپروازانه را در پیش گیرد. کیا تولید EV4 را در اوایل سال 2025 انجام خواهد داد و هدف آن ساخت 70000 دستگاه در سال است.

به گزارش تکناک، کیا در اکتبر گذشته EV4 را به عنوان بخشی از مجموعه جدید خودروهای برقی بازار انبوه معرفی کرد. به گفته کیا، EV4 “سدان الکتریکی را دوباره تعریف می کند.” EV4 به EV3 ملحق خواهد شد که در اوایل ماه جاری در کره عرضه شد.

کیا سفارشات EV3 را در بازار داخلی آغاز کرد که قیمت آن از 30700 دلار  شروع می شود. کیا انتظار دارد با مشوق‌هایی، قیمت EV3 را به 29200 دلار کاهش یابد.

سدان برقی EV4

کیا قصد دارد 18000 مدل EV3 را تا پایان سال 2024 به فروش برساند. سال آینده، EV3 در اروپا و ایالات متحده نیز عرضه خواهد شد. انتظار می رود EV3 به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین خودروهای الکتریکی از حدود 30 تا 35 هزار دلار باشد.

با توجه به برنامه ریزی این شرکت کره ای، برای ساخت EV3 در مکزیک، مشوق‌های فدرال مانند اعتبار مالیات EV می تواند قیمت ها را حتی پایین تر بیاورد.

کیا قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد خط تولید خودروهای برقی مقرون به صرفه جدید خود را به صورت “متوالی” عرضه کند. پس از معرفی EV3 در سال جاری، EV4 کیا در سال 2025 عرضه خواهد شد.

به گزارش رسانه محلی ETNews، کیا تولید EV4 را در مارس 2025 انجام خواهد داد. این شرکت اولین نمونه اولیه خود را ماه گذشته تولید کرد و در حال حاضر تحت آزمایش مدل تولیدی آن در بازارهای مختلف است.

سدان برقی کیا EV4

کیا توسعه EV4 را تا فوریه به پایان می‌رساند، در حالی که قرار است تولید آن در کارخانه Gwangmyeong 2 در ماه مارس آغاز شود. این کمپانی با طراحی منحصر به فرد و قیمت اولیه پایین خود انتظار دارد که EV4 جای خالی بازار را پر کند.

هدف آن ساخت 70000 دستگاه EV4 در سال است. با احتساب تولید 100000 مدل EV3، کیا انتظار دارد تولید سالانه به 170000 دستگاه برسد. این گزارش همچنین اشاره می کند که کیا می تواند EV4 را در بازارهای خارج از کشور به تولید برساند.

کیا

قبل از معرفی رسمی، EV4 هفته گذشته در خیابان مشاهده شد. شما می توانید قسمت عقب متفاوت EV4 را هنگام عبور مشاهده کنید. EV4 کیا نشان‌دهنده «تصمیم آن برای عبور از مرزها و تسریع انقلاب EV» است. این شامل جدیدترین نرم افزار و فناوری اتصال کیا خواهد بود. انتظار می رود EV4 با قیمتی مشابه (30 هزار دلار) عرضه شود، اگر نه کمی بیشتر. کیا EV4 را ابتدا در کره و پس از آن اروپا، ایالات متحده و سایر بازارهای جهانی عرضه خواهد کرد.

کیا EV4 با تسلا مدل 3 و هیوندای IONIQ 6 در بخش سدان های برقی رقابت خواهد کرد. کمپانی کره ای قصد دارد امسال 307 هزار خودروی برقی بفروشد. تا سال 2027، کیا انتظار دارد با ساخت مجموعه کامل 15 مدل خودروی الکتریکی، 1.6 میلیون دستگاه بفروشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.