کیفیت بالای دوربین گلکسی S23 دردسرساز شد!

گلکسی S23 اولترا، گوشی پرچمدار جدید سامسونگ، دارای سنسور قدرتمند 200 مگاپیکسلی به عنوان بخشی از دوربین اصلی است اما با وجود کیفیت بالای آن برخی اشکالات را هم نباید نادیده گرفت.

به گزارش تکناک، یکی از مزایای اصلی دوربین گلکسی S23 وضوح و کیفیت بالا، توانایی ثبت جزئیات و نور بیشتر است. به کمک این ویژگی می‌توان تصاویری با جزئیات خیره کننده و پررنگ و لعاب ثبت کرد. اما، یکی از مسائل ناشی از این موضوع، اندازه تصویر خواهد بود.

برای تصاویر استاندارد JPEG، مشکلی در وضوح وجود ندارد و با وجود فشردگی فایل‌های JPEG، فضای ذخیره سازی زیادی را اشغال نمی‌کنند. با این حال، برای ثبت تصاویر با فرمت RAW، ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید.

تصاویر RAW فشرده نیستند، بنابراین فضای ذخیره سازی بسیار بیشتری اشغال می‌کنند. حتی حجم یک تصویر 50 مگاپیکسلی RAW با دوربین اصلی گلکسی S23 اولترا، در یک روز آفتابی، می‌تواند به 127 مگابایت برسد. یعنی یک تصویر 200 مگاپیکسلی با همان فرمت، فضای ذخیره سازی قابل توجهی اشغال خواهد کرد.

نسخه برتر گلکسی S23 اولترا با حافظه قابل توجه 1 ترابایت عرضه می‌شود. اما حتی این حافظه نیز ممکن است برای افرادی که با گوشی خود عکس و فیلم زیادی می‌گیرند، کافی نباشد. این گوشی همچنین از ضبط ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند و نیاز به فضای ذخیره سازی بالا را بیشتر می‌کند.

اندازه بزرگ فایل‌ها اضطراب آور است، اما همیشه راه‌هایی برای مدیریت و کاهش فضای ذخیره سازی مورد نیاز برای تصاویر و فیلم‌ها وجود دارد. به عنوان مثال، استفاده از سرویس‌های ذخیره‌سازی در فضای ابری یا پشتیبان‌گیری از فایل‌ها در یک هارد دیسک خارجی می‌تواند به آزادسازی فضای گوشی کمک کند.

به طور کلی، معرفی یک دوربین 200 مگاپیکسلی در گلکسی S23 اولترا یک پیشرفت هیجان انگیز است. اما آگاهی از نیازهای بالقوه فضای ذخیره سازی همراه با آن نیز اهمیت دارد. با این حال، با کمی‌ مدیریت دقیق، می‌توان از مزایای این دوربین با وضوح بالا بدون نگرانی درباره فضای ذخیره سازی، به طور کامل بهره برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.