گلکسی S23 اولترا سامسونگ رسما معرفی شد+ مشخصات کامل

بالاخره پس از ظهور شایعات، گزارش‌ها و رندرهای فراوان، گلکسی S23 اولترا سامسونگ وارد بازار شد. سامسونگ، سری گلکسی S23 خود را اول فوریه 2023، معرفی کرد.

به گزارش تکناک، پیش از عرضه، شایعات زیادی در مورد ویژگی‌ها و مشخصات این گوشی‌های هوشمند وجود داشت. اکنون، تمام حقایق مشخص شده است. در این گزارش به ویژگی‌های برجسته گلکسی S23 اولترا سامسونگ پرداخته شده است.

دوربین گلکسی S23 اولترا سامسونگ

گلکسی S23 اولترا سامسونگ شامل تنظیمات دوربین چهارگانه در پشت دستگاه می‌شود. دوربین اصلی آن یک سنسور 200 مگاپیکسلی به همراه لرزشگیر اپتیکال است و شامل یک لنز پریسکوپ 10 مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی دیگر نیز می‌شود.

لنز پریسکوپ زوم اپتیکال ۱۰ برابری و لنز تله فوتو تا 3 برابر زوم اپتیکال ارائه می‌دهد. لنز چهارم یک سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید 120 درجه است. همچنین دارای حالت Super Steady Video برای ضبط ویدیوی بهتر است. این دستگاه همچنین قابلیت ضبط ویدیوهای 8K با سرعت 24 و 30 فریم بر ثانیه را دارد.

گلکسی S23 اولترا سامسونگ پادشاه جدید عکاسی

جدا از مشخصات فنی این گوشی هوشمند، ویژگی‌های عکاسی آن بسیار جالب است. سامسونگ ویژگی Photo Nightography را معرفی کرده است که از هوش مصنوعی و پردازش نرم افزاری برای ارائه عکس‌های حالت شب با کیفیت فوق‌العاده‌ استفاده می‌کند. با Photo Nightography، حتی می‌توان عکس‌های پرتره واضح شبیه به عکس‌های یک دوربین حرفه‌ای واقعی ثبت کرد.

به کمک هوش مصنوعی و پردازش نرم‌افزاری، این گوشی هوشمند زوم بهتری نسبت به نسل قبلی خود ارائه می‌دهد. پیش از ارائه S23 اولترا، S22 اولترا در زوم بهترین بود. بنابراین با گلکسی S23 اولترا «زوم» بهتری خواهید داشت.

Video Nightography یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدترین دستگاه پرچمدار سامسونگ است. سامسونگ با افزایش دو برابری محدوده تثبیت اپتیکال تصویر نسبت به S22 اولترا، به آخرین دستگاه پرچمدار خود یک تثبیت حرفه‌ای واقعی هنگام ضبط ویدیو بخشیده‌است.

این ویژگی به متخصصان در ضبط یک فیلم کامل با عنوان “Faith” کمک کرده‌است و سامسونگ بخشی از فیلم آن را در مراسم معرفی به اشتراک گذاشت. با توجه به مشاهدات، گلکسی S23 اولترا بهترین گوشی همراه برای تولیدکنندگان محتوا خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده دوربین این گوشی هوشمند، قابلیتی به نام AI Aware است.

با این قابلیت می توان به راحتی یک قسمت از تصویر را از یک عکس جدا کرد و آن را به اشتراک گذاشت و یا برای هر مورد دیگری از آن استفاده کرد. همه این موارد با الگوریتم هوش مصنوعی جدید و بهبود یافته نرم افزار پردازش سامسونگ امکان پذیر شده است.

با گلکسی S23 اولترا سامسونگ، هنگام ثبت عکس‌ها، می‌توان رنگ‌های شگفت‌انگیزی برای‌ایجاد حالتی خیره‌کننده در تصاویر به آن‌ها افزود. سامسونگ با ارائه تعداد مگاپیکسل بالاتر و سنسورهای بزرگتر همراه با هوش مصنوعی و پردازش نرم افزاری، حد انتظارات بالایی برای سایر برندها در سال جاری تعیین کرده است.

سایر ویژگی‌های گلکسی S23 اولترا سامسونگ

سامسونگ همچنین از یک ویژگی اشتراک‌گذاری جدید با نام Share it به منظور اشتراک فایل‌ها بدون تعدیل کیفیت آنها صحبت کرد. با این ویژگی، می توان فیلم‌ها و عکس‌ها را با کیفیت دست نخورده به اشتراک گذاشت.

S23 اولترا با تراشه سفارشی Snapdragon 8 نسل ۲ عرضه می شود. عملکرد CPU جدید، 34 درصد نسبت به نسل قبلی خود بهبود یافته است. و GPU آن نیز تا 41 درصد عملکرد بهتری، با بهبود Ray Tracing برای تجربه بازی بهتر خواهد داشت.

تعمیر و نگهداری(MAINTENANCE MODE)

سامسونگ همچنین در مورد ویژگی MAINTENANCE MODE در مراسم رونمایی صحبت کرد. با استفاده از این ویژگی، هنگام مراجعه به فروشگاه، دیگر نگران حریم خصوصی خود نباشید. با این ویژگی می‌توان تمام داده‌ها و برنامه‌های مهم خود را به منظور عدم دسترسی اشخاص دیگر قفل کرد. و آنها تنها به بخش‌هایی از تلفن مجاز از نظر کاربر دسترسی خواهند داشت.

صفحه نمایش گلکسی S23 اولترا سامسونگ

گلکسی S23 اولترا سامسونگ دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2x است. وضوح تصویر 1440 × 3088 پیکسل با تراکم 501 ppi و حداکثر روشنایی 1750 نیت دارد. گلکسی S23 اولترا همچنین اولین گوشی هوشمند دارای محافظ صفحه نمایش Gorilla Glass Victus 2 است.

متریال ساخت گلکسی S23 اولترا سامسونگ

این گوشی شامل یک فریم آلومینیومی و پوشش شیشه‌ای در جلو و پشت دستگاه می‌شود. به گفته سامسونگ، در ساخت شیشه پشتی گلکسی S23 اولترا، از حدود 80 درصد مواد بازیافتی استفاده شده است. این بار، این شرکت کره جنوبی از مواد بازیافتی در ساخت قطعات داخلی و خارجی دستگاه استفاده کرده‌است.

گزینه‌های حافظه گلکسی S23 اولترا سامسونگ

گلکسی S23 اولترا با 3 گزینه حافظه مختلف عرضه می‌شود. حافظه پایه آن 8 گیگابایت / 256 گیگابایت و دیگر گزینه‌ها نسخه 12 گیگابایت/256 تا 12 گیگابایت/1 ترابایت است.

ظرفیت باتری و سرعت شارژ گلکسی S23 اولترا سامسونگ

گلکسی S23 اولترا همچنین دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با سرعت شارژ 45 وات است. طبق ادعای سامسونگ این دستگاه در عرض 30 دقیقه‌ از 0 تا 65 درصد شارژ می‌شود. همچنین از شارژ بی سیم 10 واتی و شارژ معکوس بی سیم 4.5 واتی بهره مند است.

گلکسی S23 اولترا به صورت بومی با One UI 5.1 عرضه می شود و 4 سال به روز رسانی اندروید و 5 سال به روز رسانی امنیتی دریافت می‌کند.

رنگ، قیمت و خرید گلکسی S23 اولترا 

این دستگاه پرچمدار جدید، چهار گزینه رنگی فانتوم مشکی، سبز، کرم و یاسی دارد. در حال حاضر امکان پیش خرید این گوشی هوشمند وجود دارد. قیمت اولیه آن 1199 دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.