گزینه Communities در واتس اپ چیست؟

واتس اپ همچنان در حال ارائه آخرین ویژگی خود در سراسر جهان است و Communities یک بروزرسانی بزرگ برای گرد هم آوردن همه افراد است.

به گزارش تکناک، Communities راه جدید سازماندهی گروه های واتس اپ (WhatsApp) زیر یک چتر و اتصال همه اعضای زیر گروه به یکدیگر است و می‌تواند برای سازمان های بزرگ بسیار مفید باشد.

در اینجا به همه موارد مربوط به Communities در واتس اپ (برنامه خدمات پیام رسان و تماس اینترنتی متا) و نحوه استفاده از آن در زمان دسترسی اشاره شده‌است.

جواب سریع

گزینه Communities در WhatsApp (Meta Platforms-owned mobile instant messenger and social media service) به کاربران اجازه سازماندهی و ادغام گروه ها در یک فضای واحد را می‌دهد. نماد آن به شکل یک آیکون سه نفره است. هنگام حضور در یک Community، می‌توان با استفاده از کلید تعویض(switcher) میان گروه‌های فرعی، بین همه گروه‌های موجود جابه‌جا شد و مدیران امکان ارسال بروزرسانی‌ها برای همه افراد Community را دارند.

ماهیت Communities

گزینه Communities در واتس اپ روشی جدید برای سازماندهی گروه های واتس اپ است. Communities را می‌توان به عنوان یک گروه بزرگ برای چت های گروهی واتساپ در نظر گرفت. در حالی که یک گروه، امکان چت مشترک میان چندین نفر را فراهم می‌کند، یک Community شامل گروه‌های مختلف و همه اعضای زیرگروه می‌شود.

وجود Communities در واتس اپ موجب امکان رقابت آن با برنامه هایی مانند Slack یا Teams می‌شود. سازمان‌های بزرگ‌تر، از این برنامه‌ها برای اتصال همه بخش‌های فرعی خود و اطمینان از ارتباط آنها در یک پلتفرم استفاده می‌کنند.

به همین ترتیب، ادمین‌های Community می‌توانند با ارسال اعلان‌ها بروزرسانی‌های ضروری را در دسترس همه اعضا قرار دهند و اعضا می‌توانند با جستجو و چت در گروه‌های مهم، با یکدیگر در ارتباط باقی بمانند. مزیتی ادعایی واتس اپ ، تضمین امنیت آن با ارائه رمزگذاری سراسری است.

Communities چگونه کار می کنند؟

گزینه Communities در واتس اپ از ادمین ها و اعضای گروه تشکیل شده است. ادمین ها می توانند یک Community با حداکثر 50 گروه و حداکثر 5000 عضو ایجاد کنند. فقط ادمین ها امکان ارسال پیام در گروه اطلاعیه‌ها برای اطلاع همه اعضای تیم را دارند.

هم ادمین ها و هم اعضای تیم می توانند در چت های متمرکز درباره موضوعات مختلف شرکت کنند.

همه افراد در Community می‌توانند با استفاده از کلید تعویض(switcher) میان گروه‌های فرعی در کنار نام چت، بین چت های گروهی جابه جا شوند.

واتس اپ به منظور محدودیت مشاهده اعضای گروه های مربوطه و نه هیچ فرد دیگری، از همه پیام ها با رمزگذاری سراسری محافظت می‌کند. این مساله موجب امنیت مکالمات حساس بین سازمان ها، محل کار و گروه های خصوصی می‌شود.

علاوه بر این، شماره تلفن اعضا Community به طور کلی پنهان می‌ماند و تنها برای ادمین‌های Community و افراد همان گروه قابل مشاهده است.

نحوه باز کردن یک Community در واتس اپ

برای شروع، روی تب new communities در بالای چت ها در اندروید و در پایین چت‌ها در iOS بزنید. سپس می توان نام Community، توضیحات و عکس نمایه را وارد کرد.

مرحله بعدی افزودن گروه ها خواهد بود. بدین منظور می توان از ایجاد یک گروه جدید یا افزودن یک گروه موجود استفاده کرد. ادمین Community، تنها می‌تواند گروه‌های ایجاد شده توسط وی، نه گروه‌های عضو را به آن اضافه کند. امکان افزودن حداکثر ده گروه جدید، هر کدام با نام و توضیحات مربوط به خود وجود دارد.

پس از اتمام افزودن یا ایجاد گروه‌ها، برای ایجاد Community ، روی تیک سبز بزنید. اکنون می‌توانید اعضای جدید را دعوت کرد، و گروه‌های بیشتری به آن افزود، یا اولین اعلامیه برای خوشامدگویی به همه افراد به Community جدید را ارسال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.