این گوشی های جدید با نسخه بتا اندروید 14 عرضه می شوند

در چند سال اخیر، گوگل هر ساله نسخه‌های جدید اندروید را در ماه آگوست منتشر کرده است. اما امسال، این شرکت این کار را نکرد. انتظار می‌رود نسخه بعدی یعنی اندروید 14 همراه با مجموعه پیکسل 8 در ماه اکتبر رونمایی شود.

به گزارش تکناک، از ماه آگوست به بعد، شرکت‌های سازنده یا “OEM” های همکار، برنامه بتای عمومی اندروید ۱۴ را برای دستگاه‌های خود اجرا کرده‌اند.

برخی از شرکت‌های برجسته در این برنامه شامل اوپو، وان پلاس و شیائومی هستند. همه آنها ابتکار عمل خود را در ماه آگوست با شروع چین آغاز کردند.

اخیراً، وان پلاس برنامه بتای اندروید ۱۴ خود را برای کاربران جهانی باز کرده است. اکنون حتی شیائومی نیز به این برنامه پیوسته است.

در چین، برنامه بتای اندروید 14 توسط شیائومی فقط برای مدل‌های شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو در دسترس است. با این حال، برای بازارهای بین‌المللی، این شرکت همچنین Xiaomi 12T را شامل می‌شود. ما از ماه آگوست می‌دانستیم که این سه دستگاه به زودی بروزرسانی را دریافت خواهند کرد.

همانطور که معمول است، نسخه بتای نرم‌افزار برای این گوشی‌های هوشمند فقط برای کاربران انتخاب شده در دسترس است. آنها به صورت انحصاری برای تست‌کنندگان Mi Pilot عرضه می‌شوند.

اگرچه فایل‌های فریمور می‌توانند توسط هر کسی، از سرورهای شیائومی دانلود شوند، اما نمی‌توانند بر روی هر دستگاهی نصب شوند. زیرا ساخت نرم افزار حساب کاربری شیائومی، شماره IMEI و شماره سریال مرتبط با آزمایش کننده های استخدام شده توسط شرکت را بررسی می کند.

بنابراین، کاربران عادی باید مدتی صبر کنند تا به آخرین نسخه نرم‌افزار دسترسی پیدا کنند. ممکن است چند هفته یا حتی ماه‌ها بعد از انتشار رسمی اندروید ۱۴ طول بکشد تا در اختیار آن قرار گیرند.

در مورد نسخه MIUI، هنوز 14 است، هرچند مدتی است که در مورد MIUI 15 می شنویم. نسخه بعدی MIUI احتمالاً در ماه نوامبر در کنار سری Xiaomi 14 عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.