گوگل از هوش مصنوعی Bard رونمایی کرد

گوگل امروز، دسترسی افراد معتمد به هوش مصنوعی Bard  را به منظور تست آن فراهم کرده‌است و انتظار می‌رود در هفته‌های آینده عرضه گسترده‌تری داشته باشند.

به گزارش تکناک، گوگل، هوش مصنوعی را به قسمتی از هسته‌ هویت خود تبدیل کرده است. شش سال پیش در رویداد I/O 2017، ساندار پیچای، مدیرعامل شرکت، انتقال به استفاده از هوش مصنوعی به عنوان اولویت شرکت را اعلام کرد و فناوری‌های پیشگامانه DeepMind از آن زمان تاکنون از این ادعا پشتیبانی کرده‌اند.

اما این رقابت خصوصا با ورود OpenAI ChatGPT با ارائه پاسخ‌های محاوره‌ای و کامل‌تر از سطح انتظارات از یک سیستم مهندسی‌شده، فراگیرتر شده‌است. امروز، گوگل اولین گام های اصلی خود برای ورود به عصر جدید جستجو با هوش مصنوعی با ارائه دسترسی به ربات‌چت Bard خود برداشته است.

دسترسی به ربات‌چت Bard امروز به روی “آزمایشگران مورد اعتماد” ارائه شده است و برنامه گوگل، ارائه گسترده این ابزار در هفته‌های آینده به صورت عمومی است. این ربات چت اطلاعات را تقریباً به همان روش جستجوگر گوگل تنها با تفاوت استفاده از پردازش زبان طبیعی LaMDA گوگل در تلاش برای پاسخگویی مستقیم به سؤالات به جای فهرست کردن نتایج، از اینترنت استخراج می کند. این ربات‌چت بسیار شبیه به گزینه اخیر مایکروسافت مبنی بر استفاده موتور جستجوی Bing خود از ChatGPT به منظور ارائه نتایج جستجوی محاوره‌ای‌تر است.

نمایش مختصری از پتانسیل Bard در جستجوی گوگل

LaMDA یا مدل زبانی برای گفتگو با هوش مصنوعی، هنگام حدس یکی از مهندسان گوگل درباره هوشیاری این هوش مصنوعی، خبرساز شد. شرکت این ادعا را رد کرد و آن کارمند را از پروژه حذف کرد، اما با این وجود، ساندار پیچای، مدیر اجرایی، از قابلیت‌های ربات چت صحبت کرده است. وی ادعا می‌کند این ربات‌چت قادر به ادامه‌ گفتگو در هر زمینه‌ای است. نسخه اولیه Bard شامل استفاده از یک نسخه کوچک از LaMDA با قدرت محاسباتی کمتری خواهد بود و به گوگل اجازه می‌دهد این ابزار را در طول آزمایش در اختیار کاربران بیشتری قرار دهد.

با توجه به استفاده Bard از توانایی‌های مکالمه‌ای LaMDA برای دسترسی‌پذیری بیشتر به جستجوی گوگل، تصور عدم استفاده شرکت از این فناوری برای بهبود Google Assistant، دشوار است. جستجوی متون نیز می‌تواند از هوشمندی Bard بهره ببرد. در واقع، امروز با توجه به یک اسکرین شات پست شده در پست رسمی وبلاگ گوگل، به نظر می‌رسد این ربات چت قبل از فهرست کردن پیوندهای معمولی نتیجه جستجو، پاسخی ظریف به یک جستار پیچیده ارائه می‌کند.

ادغام نزدیک جستجوی گوگل با پاسخ های محاوره‌ای Bard

گوگل یک رویداد کوتاه ۴۵ دقیقه‌ای را در ۸ فوریه در ساعت ۸:۳۰ صبح به وقت شرقی در پاریس برگزار می‌کند و طی این رویداد برنامه‌های خود برای ادغام هوش مصنوعی در موتور جستجو و Maps خود را اعلام خواهد کرد. انتظار می‌رود این شرکت در این رویداد زنده در یوتیوب، درباره Bard و عرضه عمومی قریب الوقوع آن صحبت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.